Advertisement

Dunăre
Home Infrastructură Programul de guvernare prevede eliminarea taxei de trecere pe Podul Giurgiu – Ruse

Programul de guvernare prevede eliminarea taxei de trecere pe Podul Giurgiu – Ruse

Potrivit Programului de guvernare prezentat de Cabinetul Cîțu, Ministerul Transporturilor intenționează să elimine taxa de trecere pe Podul Giurgiu – Ruse, măsura fiind prevăzută la capitolul ”Principalele obiective pentru perioada 2021-2024”.

De altfel, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat că eliminarea taxei de pod, pe care o consideră ”anacronică”, va încuraja comerțul transfrontalier și va reduce aglomerația la trecerea spre Bulgaria.

„Mi se pare cumva că taxa de la Giurgiu are şi efectul că descurajează un anumit tip de comerţ transfrontalier, de schimburi între ţări, de poli care ar putea să fie Giurgiu – Ruse. Deci, e o prioritate pe care am reuşit şi în negocierile cu celelalte partide să fie asumată de toată coaliţia: eliminarea acestei taxe, cu efectele benefice, în afară de faptul că nu se mai scot bani din buzunarele oamenilor, ale transportatorilor, şi că nu se mai stă la coadă pentru a plăti taxa pe o parte”, a declarat Cătălin Drulă.

Acesta a menționat că are în vedere și discuții cu partea vecină, pentru ca eliminarea taxei de trecere pe Podul Giurgiu – Ruse să fie făcută și de autoriățile din Bulgaria.

”Vreau să vorbesc şi cu colegii din partea bulgară, poate o facem împreună”, a completat șeful de la Transporturi.

În fiecare an la data de 20 iunie, considerată ”Ziua Podului”, trecerea peste Dunăre, în sensul Giurgiu – Ruse, este gratuită pentru vehiculele rutiere de transport persoane cu cel mult 8+1 locuri pe scaune.

Podul Giurgiu – Ruse, în lungime de 2,8 km, a fost dat în folosinţă la data de 20 iunie 1954. Construcţia sa a durat doi ani şi jumătate.

Amplasat la 1 km aval de Giurgiu şi la 4 km aval de Ruse, traversând Dunărea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, având pe podul principal o cale ferată simplă în partea inferioară şi o şosea cu două benzi de circulaţie la partea superioară. Are 37 deschideri şi lungimea totală de 2.223,92 m, din care 1.168 m partea română.

 

CITEȘTE ȘI:

Cătălin Drulă: Autostrada Comarnic-Braşov este o prioritate pentru mine. Acum avem niște planșe

Sania lui Moș Crăciun: pe care i-o recomanzi?

Alpha Ace: și mașinile electrice pot fi șarmante!

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...

Arad-Oradea
Infrastructură

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

Şapte oferte au fost depuse pentru construcţia primului lot al Drumului Expres...

Pietroasele
Infrastructură

Autostrada A7, tronsonul Pietroasele – Buzău. Traficul de pe DN 2 va fi deviat pentru construcția pasajului

Constructorul tronsonului Pietroasele – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a început...

Curtea de Argeș - Pitești
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul Curtea de Argeș – Pitești ar putea fi deschis în 2024

Circulația pe Lotul 5, Curtea de Argeș – Pitești, parte din Autostrada...