Producătorul auto chinez Guangzhou Automobile Corporation (GAC), susținut de stat, intenționează să se extindă în Europa de anul viitor, cu gama sa de mașini electrice Aion.
Al treilea cel mai mare producător auto de pe piața Chinei, GAC a dezvăluit la Salonul Auto de la Munchen principalele linii ale strategiei sale de internaționalizare, care implică în special Europa.
China a devenit principalul exportator mondial de vehicule la sfârșitul semestrului I, cu 2,14 milioane de unități, devansând pentru prima dată Japonia. Prin urmare, GAC intenționează să devină un producător global, lansând planul strategic „1551”.
Primul obiectiv se referă la volumele de mașini și GAC mizează pe 500.000 de vânzări în afara Chinei până în 2030. O ambiție care vizează cinci regiuni ale lumii: Europa, piețele din Asia-Pacific cu excepția Chinei, țările CSI, în frunte cu Rusia, zona EMEA și America de Sud.
În Europa, producătorul auto chinez mizează pe competitivitatea mașinilor sale electrice, în timp ce va continua să ofere vehicule termice și hibride pe alte piețe, precum în țările din Asia-Pacific. În această regiune, plănuiește să înființeze fabrici de producție în Thailanda, Malaezia și Myanmar.
Pentru zona EMEA, activitatea este gestionată din Dubai, de unde supraveghează și fabricile din Tunisia și Nigeria, precum și centrele de vânzări din Egipt și Africa de Sud.
Pentru piețele CSI, Rusia este o prioritate, iar grupul studiază posibilitatea înființării unei unități de producție.
Pentru America Centrală și de Sud, centrul de greutate va fi poziționat în Mexic.
În Europa, capul de pod al GAC va fi marca Aion, sub care produce SUV-uri și sedanuri electrice.
CITEȘTE ȘI:
Navele de croazieră de lux ale Europei emit oxizi de sulf ca 1 miliard de autovehicule. Studiu T&E
Comentați?