Advertisement

Autostrada Lugoj - Deva
Home Infrastructură Asociaţia Pro Infrastructura: Contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost reziliat

Asociaţia Pro Infrastructura: Contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost reziliat

Într-o postare pe Facebook, Asociaţia Pro Infrastructura scrie că CNAIR a reziliat contractul Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj Deva, deşi stadiul realizării a ajuns la 99%. CNAIR nu a făcut niciun anunţ oficial.

„La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.

Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.

Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat astăzi.

În concluzie, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de 4 ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, scrie Pro Infrastructura.

Neînţelegerile dintre cele două părţi, au apărut în momentul în care ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut constructorului spaniol Comsa să ofere o garanție a lucrărilor de 10 ani, în loc de 4 ani, aşa cum este stipulat în contractul inițial.

„Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de a nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj”, a afirmat ministrul Cuc. Potrivit acestuia, autostrada Lugoj-Deva ar putea fi deschisă traficului, iar problemele de execuție indentificate până în prezent ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţiei.

Pe de altă parte, CNAIR susţine că pentru lotul 3, consultantul nu a recomandat efectuarea recepţiei, deoarece nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. (Foto: Asociaţia Pro Infrastructura)

 

CITEŞTE ŞI:

Transalpina se închide pentru 2 zile, între Novaci şi Rânca

Începe modernizarea DN 52 Alexandria – Turnu Măgurele

Cât alocă românii pentru cumpărarea unei maşini noi

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...