Cât alocă românii pentru cumpărarea unei maşini noi

Românii alocă, în medie, între 11.700 euro şi 31.200 euro pentru cumpărarea unei maşini noi din clasele mică, medie şi SUV, arată o analiză realizată de Jato Dynamics.



Leasingul financiar

Astfel, bugetul mediu pentru achiziţia unei maşini de clasă mică este de 11.700 euro, de clasă medie, de 20.750 euro, iar pentru SUV-uri, de 23.000 – 31.200 euro.

“Cumpărătorul român se aliniază la tendinţele globale, iar achiziţia unei maşini noi nu mai ţine cont doar de bugetul disponibil, ci şi de un cost cât mai mic în utilizare şi de o valoare de revânzare cât mai mare. Vânzările crescute ale maşinilor eco, în detrimentul motorizărilor diesel, confirmă acest fapt”, arată Mirela Grigore, director de marketing în cadrul Toyota România, parte a grupului britanic Inchcape.

Cumpărătorii au în vedere avantajele utilizării maşinilor hibrid pe termen mediu, raportându-se la costul total al deţinerii autoturismului.

“Suplimentarea fondurilor programului Rabla Plus pentru persoane fizice şi juridice, în ultimele două luni, alimentează cererea tot mai mare pentru maşini hibride, plug-in hibride şi electrice, care au ajuns să deţină o pondere de 3,6% în primele şapte luni din 2019, faţă de doar 2,5% în acelaşi interval din 2018”, spune Eduard Diaconu, director de Vânzări şi Reţea în cadrul Toyota România.

În primele şapte luni s-au vândut 3.541 maşini eco (hibride, plug-in hibride şi electrice), cu 60% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. În acelaşi interval, vânzările de autoturisme noi au crescut cu 11%, iar cele de maşini second hand au scăzut cu 5,9%.

„Creşterea venitului net anual pe cap de locuitor în 2018, până la valoarea de 5.083 de euro, a contribuit semnificativ la acest trend. Consumatorul român a început să înţeleagă mult mai bine avantajele achiziţiei unei maşini noi comparativ cu una rulată”, spun autorii studiului.

Garanţia de producător, lipsa eventualelor “surprize” neplăcute, cât şi dorinţa de a fi primul utilizator al maşinii sunt elemente care determină tot mai mulţi români să achiziţioneze o maşină nouă.

 

CITEŞTE ŞI:

Extinderea valabilităţii permiselor pentru categoria B şi la motociclete (A1), susţinută de Guvern

Poliţia Locală din Bucureşti a ridicat primele 7 autovehicule

AutoCar cere falimentul societăţii de asigurări City Insurance

 

Adaugati comentariu