Primul accident, un moment cheie în contractul de leasing operaţional

După alegerea maşinii, un alt moment important din cadrul derulării unui contract de leasing operaţional este primul accident. Finanţatorii spun acesta poate fi traversat cu uşurinţă, pentru că îşi sprijină clienţii prin consultanţă, asistenţă rutieră sau suport prin Call Center.
Numărul accidentelor

După cum am arătat până acum, degrevarea de activităţile de administrare împreună cu economisirea de timp şi resurse constituie unul din punctele forte în favoarea alegerii, pentru finanţarea parcului de maşini, a leasingului operaţional cu servicii incluse. Iar dacă ne referim doar la gestiunea accidentelor, prezenţa unui expert în administrare transformă întreaga situaţie într-una de tip win-win.

Psihologic vorbind, primul accident are o încărcătură emoţională semnificativă pentru utilizator. Dincolo de stricăciunile provocate maşinii şi de nevoia unei reacţii rapide şi eficiente din partea lui, şoferul va şti că, în viitor, comportamentul său la volan va începe să fi monitorizat mult mai strict şi, în plus, este chiar posibil să scoată şi bani din buzunar, dacă vina îi aparţine şi dacă franşiza din asigurarea CASCO cade în sarcina sa chiar de la primul accident. În aceste condiţii, legătura cu finanţatorul, în acelaşi timp şi administratorul flotei, capătă o importanţă semnificativă, pentru că poate „îmblânzi” foarte mult această situaţie.

Servicii de asistenţă rutieră şi consultanţă

„Lucrurile depind aici de tipul de servicii contractate, însă, în cele mai multe astfel de cazuri, la un accident intervine societatea de asigurări. Sprijinim însă clientul cu servicii de asistenţă rutieră şi consultanţă, intermediind legătura cu service-urile şi cu asigurătorul. Punem la dispoziţia clienţilor materiale cuprinzătoare cu toate informaţiile necesare şi oferim suport permanent prin Call Center”, explică Radu Manea, directorul Porsche Mobility, direcţia de Fleet Management din cadrul Porsche Finance Group (PFG).

Pe de altă parte, pentru a minimiza riscurile de accident, acesta arată că una dintre soluțiile oferite companiilor, prin intermediul asiguratorului din grup – Porsche Asigurări, presupune plata unei franşize, care are rolul de a responsabiliza utilizatorul.

radu-manea-floteautoFranşiza este un cost ce intervine doar în cazul producerii unei daune din culpă proprie, altfel ea nu are impact asupra costului total al asigurării. Oferim consultanţă şi rapoarte individualizate clienţilor, care le arată acestora zonele de îmbunătăţire, zone pentru care oferim şi consultanţă şi suport, sfaturi utile şi alternative practice – cum sunt, de exemplu, cursurile de conducere defensivă”, precizează Radu Manea,  directorul Porsche Mobility.

Cele mai frecvente tipuri de daune

La rândul său, Philip Aarsman, Managing Director al Business Lease România, subliniază că indiferent de faptul că accidentul este primul sau doar unul din mai multe indicente, procedura este aceeaşi şi constă în următoarele etape:
• În primul rând este grija faţă de şofer şi se pun întrebările cheie în acest context: dacă acesta este rănit sau dacă există alte părţi vătămate. De asemenea, este important ca şoferul să fie într-o stare bună de spirit, iar dacă este agitat se iau măsuri pentru a fi calmat.
• Apoi, este investigată situaţia vehiculului, adică dacă acesta poate fi mişcat sau dacă are nevoie de tractare (Asistenţă Rutieră). De asemenea, se verifică şi dacă şoferul are nevoie de transport şi, în caz afirmativ, este găsită o soluţie.
• Pe urmă, se obţin informaţiile necesare privind accidentul în care a fost implicat vehiculul (o scurtă descriere de la utilizator).
• Ulterior, se trimit documentele şi sunt adoptate măsurile necesare pentru deschiderea dosarului de daune.
• În cele din urmă, autovehiculul avariat este trimis la service.
În ceea ce priveşte cele mai frecvente tipuri de daune, Philip Aarsman enumeră, în ordine, loviturile frontale, cele laterale, cele din spate şi parbrizele sparte.

aarsmanCele mai multe incidente au loc în oraş, în parcări – de obicei, cu autor necunoscut, dar şi în trafic. În Bucureşti, plasat în Top 5 oraşe cu cel mai aglomerat trafic din lume, creşte riscul de incidente, însă şi lipsa de atenţie este una dintre principalele motive ale acestora”, punctează managing directorul Business Lease, Philip Aarsman.

Pentru minimizarea accidentelor, compania le recomandă clienţilor să ia în considerare utilizarea anvelopelor premium, să verifice în mod frecvent sistemele de frânare şi să introducă, pentru şoferi, cursuri de conducere preventivă.

„De asemenea, sfătuim companiile-client să acorde atenţie atât informaţiilor privind cererile de despăgubire, cum ar fi Casco cu diferite tipuri de franşize, cât şi posibilităţii de instalare pe maşini a unor sisteme telematice”, conchide Philip Aarsman.

Etapele de acţiune

Pentru suportul incidentelor, ALD Automotive are un departament de Customer Care, specializat în rezolvarea solicitărilor care vin de la utilizatori.

Frederic-Banco-ald-automotive-floteauto

Utilizatorii autovehiculelor ALD Automotive sunt extrem de importanţi pentru noi, iar modul în care le oferim serviciile noastre, suportul în cazul unor incidente considerăm că sunt lucruri care fac diferenţa. În cadrul departamentului de Customer Care avem fluxuri bine stabilite, care răspund cel mai bine nevoilor, pentru ca experienţa utilizatorilor să fie una cât mai simplă, uşoară şi satisfăcătoare”, arată directorul general ALD Automtive, Frédéric Banco.

Astfel, pentru incidentele ce apar în trafic, clientul sună în Call-Center-ul ALD Automotive, explică ceea ce s-a întâmplat şi primeşte consiliere cu privire la paşii pe care îi are de urmat, i se trimite împuternicirea şi informaţia cu privire la asigurător şi la deschiderea dosarului de daună şi i se recomandă service-ul la care trebuie să meargă. În cazul în care maşina este imobilizată, în baza serviciului de Asistenţă pentru autovehicul şi sofer, aceasta este încărcată pe platformă pentru a fi transportată la service, iar un autovehicul de înlocuire este trimis utilizatorului care a avut incidentul, conform contractului încheiat. Odată ce maşina este în service, ALD Automotive se ocupă de tot ceea ce presupune comunicarea cu service-ul, cu societatea de asigurări, de plata reparaţiilor şi recuperarea sumelor de la asigurător. Clientul nu plăteşte nimic service-ului, doar merge şi îşi preia maşina atunci cand este gata.
În ceea ce priveste minimizarea riscurilor de accident, ALD Automotive recomandă clienţilor o serie de măsuri precum cursurile de condus defensiv organizate în parteneriat cu Academia Titi Aur, asigurarea CASCO cu franşiza, dar şi introducerea unei politici auto construită astfel încât să responsabilizeze conducătorul auto.

„Din ceea ce am văzut noi, clienţii au început în ultimii ani să acceseze din ce în ce mai mult cursurile de condus defensiv pentru ăa au observat că ele aduc beneficii atât în ceea ce priveşte siguranţa în trafic, cât şi în ceea ce priveşte reducerea costurilor”, punctează directorul general al companiei.

De altfel, acesta arată că ALD Automotive recomandă clienţilor şi asigurarea CASCO cu franşiză, nu numai datorită costurilor mai scăzute, ci şi pentru că astfel se realizează o responsabilizare a şoferilor. În felul acesta şi costurile cu daunele sau cu accidentele sunt mai reduse.
„Modalitatea de utilizare a franşizelor diferă de la companie la companie. Prin politica de flotă, noi recomandăm ca utilizatorul maşinii să fie responsabilizat. Cel mai des întâlnim situaţia în care prima franşiză este acoperită de angajator, următoarea, eventual, jumătate-jumătate, iar de la a treia franşiză se plăteşte integral de angajat. Această modalitate ar fi cea mai eficientă din ceea ce am întâlnit noi. Pe de altă parte, avem clienţi care nu au această politică de co-responsabilizare sau au contracte CASCO cu franşiză zero. În aceste cazuri observăm însă costuri mai mari cu daunalitatea şi un număr de accidente şi de intervenţii în service mai mare, ceea ce înseamnă o blocare a acelei maşini şi o încetinire a activităţii clientului”, conchide directorul general al ALD Automotive.

 

5 sfaturi în cazul unui accident auto iminent

„De cele mai multe ori, accidentele grave pot fi evitate conducând liniştit, defensiv şi anticipând reacţiile celorlalţi participanţi la trafic. Dacă un accident pare a fi iminent, trebuie să reacţionezi repede şi să încerci să minimizezi daunele”, recomandă Marius Epuraş, Fleet Manager în cadrul Business Lease, pilot de curse licenţiat.
1. Încetineşte – Un impact minor va reduce gravitatea avariei şi riscul de a te răni.
2. Priveşte drept înainte – stai cât mai aproape şi drept în scaun. Scopul este ca puterea impactului să fie distribuită pe o zonă cât mai mare posibilă şi a minimiza forţa de impact dată de airbag.
3. Încordează-ţi muşchii şi pregăteşte-te de impact – Prinde puternic volanul cu ambele mâini pentru a controla autovehiculul şi pentru a evita impactul.
4. Păstrează încheieturile mâinilor drepte, nu le îndoi – Pe volan ţine mâinile în poziţia 10:10.
5. Manevrează volanul cât mai uşor posibil – evită manevrarea bruscă a volanului în altă direcţie, acţiune ce poate creşte probabilitatea unui accident sau răsturnarea autovehiculului.

 

(Articol publicat în Suplimentul special „Soluţii de finanţare”, revista FloteAuto, aprilie 2017)

Adaugati comentariu