Prima de casare pentru Programul ”Rabla Clasic” va crește cu 15% în 2023, a menționat, miercuri, ministrul Mediului, Tanczos Barna, care a adăugat că şi bugetul alocat programului ”Rabla Plus” va fi majorat în 2023.
„Am început pregătirea programelor ”Rabla Clasic”, ”Rabla Plus” şi ”Rabla Local”. În cadrul Programului ”Rabla Clasic”, care oferă acel bonus pentru casarea maşinilor vechi şi posibilitatea de cumpărare de maşini clasice, cu motorizare clasică noi, avem bugetul pentru a asigura o creştere cu 15% a primei de casare, aşa cum şi dumneavoastră aţi discutat la ”Dacia”, cu ocazia vizitei pe care aţi efectuat-o. Avem bugetul pentru a oferi acest sprijin majorat în 2023”, a afirmat Tanczos Barna la începutul şedinţei de miercuri a Guvernului.
Totodată, ministrul Mediului a adăugat că va fi majorat și bugetul pentru achiziţia de maşini electrice, ”Rabla Plus”.
Ministrul a subliniat că, datorită programelor derulate prin Administraţia Fondului pentru Mediu, a crescut numărul mașinilor înmatriculate, iar cel al vehiculelor second-hand s-a redus.
„A crescut numărul de maşini noi înmatriculate, a crescut exponenţial numărul de maşini electrice înmatriculate datorită programelor derulate prin Administraţia Fondului pentru Mediu. S-a redus numărul de maşini second-hand pentru prima dată după foarte mulţi ani. Deci, parcul auto din România se întinereşte şi am putea spune că la sfârşitul anului 2023 bifăm inclusiv obligaţia din PNRR. Ne-am asumat că vom scoate peste 250.000 de maşini vechi din circulaţie. Cred că la sfârşitul anului 2023 deja ţinta pentru ”26 va fi atinsă „, a subliniat ministrul Mediului.
Pentru Rabla Clasic, în 2022, s-a acordat un tichet în valoare de 6.000 lei pentru o maşină veche casată sau de 9.000 lei pentru casarea a două vehicule uzate. Tichetul a fost utilizabil doar pentru achiziţia unei maşini noi cu noxe emise de maximum 160 g CO2/km în regim WLTP. Pentru achiziţia unui autoturism nou s-au putut folosi maximum două tichete Rabla.
Utilizatorul a mai putut beneficia și de următoarele eco-bonusuri suplimentare:
- un eco-bonus de 1.500 lei – pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară;
- un eco-bonus de 1.500 lei – pentru cumpărarea unei maşini al cărei motor generează emisii de CO2 mai mici sau egale cu 119 g CO2/km în regim WLTP;
- un eco-bonus de 1.500 lei – pentru achiziţia unei maşini noi cu sistem GPL/GNC;
- un eco-bonus de 3.000 lei – pentru achiziţia unui autoturism nou hibrid (fără Plug-In).
În cazul programului Rabla Plus, cei care au optat anul trecut pentru o maşină 100% electrică sau hibrid Plug-in au beneficiat de următoarele tipuri de vouchere:
- un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achiziţia unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 78 g CO2/km în regim WLTP (cu condiţia obligatorie a casării unei maşini vechi);
- un eco-tichet de 23.000 de lei, pentru achiziţia unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 78 g CO2/km în regim WTLP (cu condiţia obligatorie a casării a două maşini vechi);
- un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achiziţia unei maşini 100% electrice, cu condiţia obligatorie a casării unei maşini vechi;
- un eco-tichet de 48.000 de lei pentru achiziţia unei maşini 100% electrice, cu condiţia obligatorie a casării a două maşini vechi.
De asemenea, s-a acordat și un eco-bonus în valoare de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi cu norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
CITEȘTE ȘI:
BCR Leasing a lansat asistentul virtual Lea, care oferă informații despre finanțări
Grupul Volkswagen a instalat deja 15.000 de stații de încărcare în întreaga lume
Comentați?