Prezentare Skoda Rapid. Soluţia …rapidă

Una dintre cele mai întâlnite mărci de automobile din parcurile auto este Skoda. Iar acest lucru se datorează unei oferte auto variate ca modele, unor costuri ușor de manageriat, dar și imaginii foarte bune de marcă.

E limpede de înţeles care sunt criteriile care stau la baza alcătuirii unei flote de automobile (unui parc auto); atât din perspectiva celui care se ocupă de achiziţia iniţială, cât și a celui responsabil ulterior de întreţinerea și mentenanţa acesteia.

Criterii precum costurile de achiziţie, cele de exploatare, întreţinere, mentenanţă şi, eventual, reparare sunt esenţiale. Acesta este motivul pentru care oricine va căuta cu precădere produse de calitate şi fiabile. Iar în această descriere generalistă se încadrează foarte bine şi oferta auto a Skoda.

ŠKODA RapidMizând pe un tutore uns cu toate alifiile în lumea ofertelor auto, gigantul VW-Audi, marca din Cehia a crescut considerabil în ochii tuturor, fie că discutăm despre persoane fizice, fie că este vorba despre cele juridice. După cum precizăm încă de la început, e de ajuns să întorci puţin capul pe stradă ca să zăreşti un automobil de serviciu ce poartă logo-ul Skoda, acesta fiind un semnal puternic în ceea ce priveşte versatilitatea acestei mărci în privinţa unei flote auto.

Dacă, în oferta auto, Octavia sau Fabia au avantajele lor incontestabile, astăzi ne vom concentra pe Rapid, un produs relativ nou în portofoliul mărcii, dar care are destule avantaje pentru a se transforma în ţintă pentru cei ce sunt în căutarea unui automobil versatil, pretabil unui parc auto.

În oferta auto, unul dintre marile avantaje ale lui Rapid este tocmai acela că este o Skoda, şi că beneficiază de tehnologii care şi-au dat de mult examenele de maturitate în lumea auto. Încă de la prima impresie se poate constata că Rapid este un model echilibrat, care nu sare în ochi cu elemente nejustificat de spectaculoase. Cu o imagine sobră, dar cu o doză de eleganţă clasică, Rapid nu epatează, iar asta poate fi un avantaj important pentru un vehicul ce intră în serviciul unei companii.

sko_3Atmosfera se păstrează şi odată ce pătrunzi în habitaclu, acolo unde totul este acolo unde ar trebui să fie, într-o configurare interioară foarte ergonomică. Şi de aici lipsesc ideile prea îndrăzneţe, arhitectura fiind în primul rând funcţională. Materialele folosite sunt de calitate bună, nu impresionează, dar lasă senzaţia de durabilitate, în primul rând, şi de lucru bine închegat. Îmbinate atent, cu grijă, lasă impresia că nu vor crea neplăceri utilizatorilor nici măcar în cazul unei exploatări intense. Iar în cazul unui automobil dintr-o flotă, mai ales în cazul celor exploatate de şoferi diferiţi, aceste detalii sunt importante.

Dincolo de durabilitatea materialelor, habitaclul oferă şi un spaţiu foarte generos raportat la dimensiunile exterioare (4.480×1.705×1.460 mm), comparabil chiar cu cel disponibil în cazul modelului Octavia de generaţia a doua. Iar portbagajul poate găzdui un volum maxim de bagaje de 550 l. Deci se poate spune despre Skoda Rapid că, din punctul de vedere al ofertei auto, poate fi un automobil de serviciu care se pretează foarte bine şi în cazul delegaţiilor sau deplasărilor mai lungi, chiar interurbane, nu doar utilizării exclusive în oraş.

Dintre soluţiile ingenioase adoptate de inginerii Skoda vom trece în revistă doar două exemple din oferta auto, utile în cazul unei maşini exploatate intens. Pe de o parte este vorba de podeaua cu două feţe a portbagajului; una dintre părţi este capitonată cu mochetă, în ton cu tot spaţiul de depozitare, dar pentru situaţii dificile (a se citi murdare), panoul poate fi întors, cealaltă faţă fiind îmbrăcată într-un material cauciucat.

Artificiul este util celor care transportă diverse încărcături, utilaje sau aparatură, pentru că protejează suplimentar, în timp, spaţiul de depozitare. A doua inovaţie inclusă în oferta auto este reprezentată de montarea unei raclete în uşiţa buşonului de alimentare cu combustibil, obiect foarte util în timpul lunilor grele de iarnă. Astfel, oricând ai nevoie, ştii că poţi purcede cu încredere la dezgheţarea suprafeţei vitrate a automobilului.

MPI, TSI şi TDI

Ajungem acum în punctul comun de interes şi pentru proprietar şi pentru utilizator, dar şi pentru administratorul parcului auto. Dacă pentru primul este o chestiune de costuri de achiziţie, pentru al doilea de confort în exploatare, iar pentru cel de-al treilea de management al costurilor de utilizare, ansamblul tehnologic de sub capotă este unul dintre itemii asupra cărora se insistă foarte mult în momentul achiziţiei unui pachet de automobile din oferta auto.

Pentru Rapid, Skoda oferă patru propulsoare, trei dintre ele alimentate cu benzină şi unul ce beneficiază de tehnologia diesel TDI. Baza este reprezentată de o unitate pe benzină de 1,2 litri, cu aspiraţie naturală (MPI), care produce o putere maximă de 75 CP şi un cuplu motor maxim de 112 Nm transmis către puntea faţă prin intermediul unei transmisii manuale cu cinci rapoarte.

Tot pentru amatorii vehiculelor alimentate cu benzină, în oferta auto, este disponibilă şi o unitate supraalimentată de 1,2 TSI, cu două versiuni de putere: 86 CP şi 105 CP; prima variantă este cuplată unei transmisii cu cinci rapoarte, iar cea de-a doua uneia cu şase. Vârful de gamă pentru familia Rapid este reprezentat de motorul TSI de 1,4 l şi 122 CP, cuplat unei transmisii automate cu dublu ambreiaj DSG.

Pentru cei care preferă înregimentarea unor automobile echipate cu tehnologie Diesel, Skoda oferă unitatea TDI de 1,6 l. 105 CP, cinci trepte de viteză cu acţionare manuală şi 250 Nm intră astfel în serviciul beneficiarului.

Din punct de vedere al echipărilor sunt disponibile, în oferta auto, trei niveluri: Active, Ambition, Elegance.

Cu toate cele menţionate până acum, dacă există nemulţumiri privind versiunea de caroserie, Skoda oferă pe lângă sedan şi o variantă hatchback, botezată Spaceback, ce urmează a fi disponibilă la dealerii Skoda în curând.

Alternativă:sko_11

Deşi financiar şi tehnic Rapid sedan este o reţetă foarte bună pentru flote, multe astfel de parcuri auto au preferat de-a lungul timpului caroseriile de tip hatchback. Pentru aceste cazuri soluţia se găseşte tot în curtea celor de la Skoda, Rapid Spaceback fiind modelul care păstrează toate avantajele versiunii sedan, dar le înpachetează într-o caroserie în două volume, cu cinci uşi.

De altfel, proporţiile exterioare îl apropie foarte mult de versiunile break, în timp ce funcţionalitatea unei versiuni hatch, în special în cazul versatilităţii portbagajului, poate conta la un automobil cu utilizare comercială.

Motorizări:
În cazul lui Rapid, Skoda mizează, în oferta auto, pe trei tehnologii în ceea ce priveşte motorizările adoptate. Dacă se optează pentru propulsoarele pe benzină se poate alege între o versiune cu aspiraţie naturală (1.2 MPI de 75 CP) sau trei versiuni supraalimentate (1.2 TSI/86 CP; 1.2 TSI/105 CP; 1.4 TSI/122 CP). Pentru varianta de top există doar soluţia echipării cu transmisie automată cu dublu ambreiaj – DSG.
Dacă este preferată soluţia diesel din oferta auto, Skoda Rapid poate fi echipată cu propulsorul TDI de ultimă generaţie, care produce 105 CP şi 250 Nm dintr-o cilindree de 1,6 litri.

sko_2Siguranţă:

Skoda pune accent şi pe siguranţa pasagerilor. Astfel, pe lângă sisteme precum ESP şi ABS, care au devenit obligatorii în Europa, Rapid vine cu airbag-uri frontale, laterale şi cortină.

Utilitate:
Pe lângă spaţiul mare pentru depozitare oferit în portbagaj, tot spaţiul, de data aceasta interior, este unul dintre avantajele utilizatorilor. În special al celor de pe banchetă, care se bucură la picioare de o valoare ce este record în segment. Întorcându-ne la portbagaj, soluţia podelei cu două feţe, una capitonată şi una cauciucată, este folositoare atunci când situaţia cere transportarea unei încărcături murdare sau a unor produse ce se pot vărsa în mers.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2013)

Adaugati comentariu