Dacia Dokker, primul pas într-o afacere de succes

După ce a servit ţara zeci de ani prin intermediul "Papucului", Dacia îşi continuă oferta auto în segmentul automobilelor utilitare prin modelul Dokker, atât într-o versiune de persoane, cât şi într-una de cargo. Renault a ştiut întotdeauna să conceapă şi să producă oferte auto pentru autovehicule comerciale. 

Tot Renault a ştiut să reinventeze Dacia, s-o poziţioneze excelent pe piaţă şi s-o transforme într-o marcă cu greutate în Europa. Pentru că evoluţia producătorului de la Mioveni a însemnat automat şi o diversificare a gamei de produse, iată că în oferta Dacia a apărut, oarecum normal, şi o familie de vehicule cu utilitate sporită. Este vorba de familia Dokker. Cu un ADN împrumutat de la gama Kangoo, Dokker este oferta auto Dacia pentru două segmente bine conturate. Fie discutăm despre cel al familiilor cu spirit de aventură, pentru care un automobil foarte spaţios, cu multe spaţii de depozitare şi economic este ideal, fie despre cel al mediului de afaceri, în care automobilele utilitare joacă un rol esenţial.

tabel_1

Pentru primul segment amintit din oferta auto, Dacia a creat Dokker (în versiunea de persoane), iar pentru cel de-am doilea a apărut Dokker Van, o utilitară cu două locuri şi un spaţiu impresionant de depozitare. Ca şi restul produselor Dacia, modelul Dokker a mizat de la început pe câteva caracteristici: în primul rând el oferă o reţetă financiară foarte bună, fără rival pe piaţa autohtonă. La acest aspect esenţial se adaugă costuri reduse de întreţinere şi mentenanţă, costuri mici de exploatare şi o fiabilitate care contribuie din ce în ce mai mult la succesul mărcii, atât în România, cât şi la nivel european. În sprijinul acestei afirmaţii vine chiar primul pariu Dacia, generaţia întâi a modelului Logan, care a trecut cu brio testul timpului. E de ajuns doar să priveşti kilometrajele înregistrate de automobilele de taxi, unele de-a dreptul impresionante, şi să ceri apoi câteva păreri utilizatorului. Metoda poate fi mai eficientă decât orice studiu de fiabilitate publicat despre Logan.

DACIA DOKKER (K67) - PHASE 1Pentru că oferta auto Renault merge pe soluţii tehnice şi constructive simple, fără artificii, dar care şi-au dovedit în timp eficienţa, întreaga gamă de produse Dacia se poate lăuda cu aspectul fiabilităţii, dar şi al costurilor de achiziţie foarte avantajoase. Iar acest lucru devine esenţial în momentul achiziţiei unor automobile pentru flote.

Dacă despre aspectul familiei Dokker nu trebuie spuse prea multe lucruri, ci doar să amintim că se aliniază limbajului de design adoptat de oferta auto a Dacia în ultimii ani, despre interior putem spune că este unul onest. Vorbim despre ambele versiuni, cea cu cinci locuri, destinată familiilor sau echipelor de lucrători, dar şi cea cu doar două locuri (Dokker Van). Materialele utilizate sunt alese pentru a trece cu brio testul timpului şi pe cel al utilizării intense. Plasticul bordului, deşi mai dur decât în cazul altor automobile, este solid, în ton cu îmbinările. Ergonomia comenzilor nu este cea mai avansată, dar totul este acolo unde ar trebui să fie, uşor accesabil. Pentru un plus de funcţionalitate, dar şi pentru un aspect îmbunătăţit considerabil, Dacia oferă un sistem multimedia foarte interesant. Botezat Media Nav, sistemul oferă un ecran tactil de 7 inch prin intermediul căruia pot fi accesate funcţiile audio sau cele ale sistemului de navigaţie. Iar costul acestuia este cât se poate de civilizat, de doar 300 de euro, în vreme ce pentru harta Europei se plăteşte o sumă suplimentară de 100 euro.

DACIA DOKKER VAN (F67) - PHASE 1Scaunele asigură mai multe reglaje decât până acum la produsele Dacia, inclusiv pe înălţime în cazul celui al şoferului, pot fi echipate cu sistem de încălzire, iar în cazul lui Dokker Van, pentru scaunul dreapta faţă există opţiunea Dacia Easy Seat. Este vorba de un scaun ceva mai mic, dar care poate fi strâns foarte uşor şi demontat, pentru a permite mărirea spaţiului de depozitare. Prin intermediul grilajului de protecţie, ce poate culisa izolând doar postul de conducere, se crează un spaţiu suplimentar, fie pentru mărirea volumului util, fie pentru posibilitatea transportului unor obiecte mai lungi. Sarcina maximă utilă este de 695 kg, iar încărcarea se poate face atât prin uşa laterală culisantă, cât şi prin cele din spate, care asigură un prag de încărcare de 565 mm. În ceea ce priveşte uşile verticale din spate, ele pot fi fabricate complet din tablă sau, pentru un plus de vizibilitate, pot fi prevăzute cu geamuri. Volumul maxim de încărcare în configuraţia cu două locuri este de 3.300 l, dar dacă se apelează la Easy Seat şi la păstrarea unui singur loc, el se măreşte la 3.900 litri.

Pentru însufleţirea celor înşirate anterior, sub capotă se montează unul dintre cele trei motoare disponibile. Baza este reprezentată de o motorizare pe benzină de 1,6 l şi 85 CP. Tot cu benzină se alimentează şi propulsorul TCe de 1,2 litri, supraalimentat de această dată, care dezvoltă nu mai puţin de 115 CP. Fiind vorba de un automobil utilitar, poate că opţiunea cea mai căutată va fi cea diesel, iar propulsorul dCi de 1,5 l asigură, în oferta auto, două versiuni de putere (75 CP şi 90 CP). Oferta auto a Dokker Van este disponibil în două versiuni de echipare: Basic şi Ambiance.
Revenind la versiunea MPV a lui Dokker, cea pentru persoane, aceasta poate fi comandată cu aceleaşi motorizări ca şi fratele Dokker Van, iar în ceea ce priveşte nivelurile de echipare, primeşte unul în plus, botezat Laureate. Dintre dotările standard oferite de acesta amintim doar de bare longitudinale de pavilion, ABS cu EBV şi asistenţă la frânarea de urgenţă, airbag-uri frontale şi laterale, aer condiţionat, computer de bord, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, oglinzi electrice şi degivrate. Acestea fiind spuse, cam astea sunt armele cu care defilează primul MPV autentic românesc, atât în versiunea sa utilitară, cât şi în cea pentru persoane. Pe lângă avantajele înşirate anterior, corecte pentru acest nivel, cel mai mare atu al familiei Dokker rămâne cel financiar, pe care nimeni nu îndrăzneşte să-l provoace, cel puţin în România.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2013)

Adaugati comentariu