Prezentare. Noua generaţie Hyundai i10

Noua generaţie i10 evoluează, în oferta auto, pe toate planurile, de la design, până la calitatea interiorului, spaţiu şi eficienţă, dar nu uită de atuul care a făcut din prima generaţie o opţiune importantă pentru firme şi anume raportul costuri/performanţe.

În revista AutoExpert Flote (decembrie 2013 – ianuarie 2014), am publicat o analiză a segmentului mini în care am comparat oferta auto a zece dintre cele mai vândute modele la ora actuală în România. La final, am prezentat sumar trei modele care îşi vor face debutul în prima parte a anului 2014 şi care pot deveni alegeri interesante pentru o firmă în căutarea extinderii parcului auto cu modele destinate îndeosebi deplasărilor în mediul urban. Printre ele se numără şi noua generaţie i10, un model care, cel puţin vizual, pare să încerce o delimitare abruptă faţă de vechiul model.

Acum trei ani, când am condus pentru ultima oară cel mai mic model din oferta auto a producătorului coreean îmi amintesc că am rămas plăcut impresionat de agilitatea modelului, mai puţin impresionat de modul în care era finisat interiorul, iar când am tras linie am concluzionat că prezenta un raport preţ/performanţe greu de ignorat.

hy_11Ca multe alte modele din gama Hyundai, i10 este cât se poate de sincer legat de scopul său în viaţă, el nu vrea să pară un model de lifestyle şi nici o sportivă de oraş, ci pur şi simplu un model de clasă mini onest, eficient şi agreabil.

Reprezentanţii Hyundai au şi o sintagmă pregătită pentru această abordare pragmatică şi anume „true value”. Poate că sună ca un element de marketing ce dă bine într-o machetă de reclamă, dar, în realitate, Hyundai se numără printre puţinii producători care ne-a obişnuit, în oferta auto, cu o abordare în ton cu realitatea economică pe care o trăim. Revenind la i10 în particular, noul model a ales să dezvolte ideile principale exprimate de prima generaţie într-un pachet complet revizuit de la nivelul platformei tehnice până la motorizări, ambianţă interioară şi echipamente. Cu acest scop noua generaţie a fost dezvoltată exclusiv de centrul Hyundai de la Russelsheim şi va fi produsă în cea mai nouă fabrică a producătorului coreean din Turcia.

hy_21Primul indiciu în acest sens este chiar exteriorul, ce include în ADN-ul său noile linii fluide promovate de fraţii săi mai mari i30, Elantra şi ix35. Poate că în cazul unei achiziţii de flote, designul exterior nu este chiar o prioritate, dar el are un rol în cazul evaluării valorii de revânzare, un element care contează atunci când vorbim de leasingul operaţional. Dimensional vorbind noul i10 este mai lung cu 80 mm, mai lat cu 65 mm şi mai scund cu 40 de mm, în timp ce ampatamentul a fost şi el mărit cu 5 mm.

Spaţiul interior este primul care beneficiază de pe urma acestei evoluţii, iar acest lucru devine evident atât în faţă cât şi pe banchetă, unde doi adulţi pot fi acomodaţi în condiţii bune către foarte bune pentru segmentul mini. Scăderea în înălţime nu este sesizabilă din interior, ea fiind realizată cu scopul expres de a optimiza coeficientul aerodinamic, o coordonată importantă în ecuaţia consumului.

hy_41Volumul portbagajului marcheză un record în segment cu cea mai bună valoare de încărcare standard (252 l) şi 1.046 l cu bancheta complet rabatată. În cazul în care se vrea doar o rabatare parţială, pentru acomodarea unor elemente lungi, i10 oferă în standard bancheta fracţionabilă 60/40.

După exterior, structura planşei de bord este încă un element care face un mare pas înainte comparativ cu prima generaţie a lui i10. Avem în faţă un layout complet nou în care comenzile uzuale au fost grupate logic, iar structura de bază este realizată din materiale plastice plăcute ochiului ce lasă impresia de durabilitate graţie unor imbinări precise. Sigur că nu e cazul să te apuci să cauţi plastice moi într-o clasă în care preţul final dictează majoritatea alegerilor, dar oferta auto Hyundai merită o bilă albă pentru că a reuşit să ofere un joc interesant între diferite texturi şi culori. Tot la capitolul practicabilitate punctează şi prezenţa unui număr mare de spaţii de depozitare grupate inteligent în zonele cele mai acesibile, precum şi posibilitatea de a stoca sticle de apă în toate cele patru portiere (chiar de 1 l în portierele faţă), o premieră pentru clasa mini. Cu siguranţă puţini clienţi consideră numărul de spaţii de stocare ca fiind un criteriu relevant atunci când achiziţionează o maşină, dar, din experienţă proprie, el devine important de cele mai multe ori imediat după achiziţie, atunci când lipsesc.

hy_51Vizibilitatea generală merită şi ea trecută în dreptul plusurilor, cu atât mai mult cu cât vorbim despre un model ce îşi va petrece o mare parte din viaţă pe străduţe înguste şi în parcări supraaglomerate. Special pentru acest mediu dificil, inginerii Hyundai au calibrat o direcţie asistată electric pe care o poţi opera fără probleme cu un singur deget, chiar dacă noi încercăm să nu recomandăm asta şoferilor, capabilă să îi ofere noului i10 o rază de bracare de numai 9,56 m.

Suspensia a trecut şi ea printrun filtru atent, iar recalibrarea ei poate fi considerată un succes, în special în cazul infrastructurii mai mult sau mai puţin reuşite din capitala noastră. Timp de trei zile, cât am făcut din acest i10 maşina redacţiei, micuţul coreean ne-a demonstrat că ştie să încaseze denivelări şi gropi aproape la fel de bine ca o maşină din clasa imediat superioară, iar asta fără sa apeleze la o setare excesiv de moale. Pe total, vorbim de un compromise reuşit între flexibilitate şi agilitate din partea suspensiei, un aspect pe care mi-l amintesc cu plăcere chiar de la prima generaţie şi unul destul de rar în clasa mini.

Configuraţia frânelor cu discuri ventilate pe faţă şi discuri pline pe spate este un adevărat exotism pentru acest segment, în care majoritatea aleg soluţia mai ieftină cu tamburi pe spate. Rezultatul este o operaţiune de frânare sigură chiar şi la viteze la care, în mod normal, nu ar fi cazul să experimentezi manevre de urgenţă. Atunci când vorbim de siguranţă nu putem trece peste echiparea standard foarte generoasă cu ABS, ESP, şase airbaguri şi senzori de avertizare pentru cuplarea centurilor faţă. Cu toate că noul i10 din oferta auto încă nu a ajuns pe mâna EuroNCAP putem anticipa, spunem noi, un scor de top la testele de impact.

În materie de motorizări, noul i10 se rupe de trecut şi anume de motorul pe benzină de 1,1 l, şi trece la următorul nivel tehnic cu două unităţi pe benzină de 1.0 l şi 1.2 l, amândouă folosind cea mai nouă tehnologie disponibilă la ora actuală. Ca ofertă auto, pe piaţa internă, pentru moment, este disponibilă doar prima unitate de 1 l şi trei cilindri ce produce 66 CP şi 94 Nm.

Date fiind particularităţile segmentului mini, acest nou motor are toate şansele să acopere fără probleme toate cerinţele clienţilor ce îşi desfăşoară activitatea în mediul urban, pe fondul unor costuri reduse date de cilindreea de 1 l şi de distribuţia pe lanţ ce nu necesită înlocuire.

Consumul anunţat de Hyundai pentru noul motor cuplat transmisiei manuale cu cinci trepte este de 6 l/100 km în mediul urban, 4 l/100 km afară şi 4,3 l/100 km mixt.

În România noul i10 este comercializat, simplu şi la obiect, într-un stil similar listei de motorizări în două versiuni de echipare. Prima din oferta auto, intitulată „Classic” include aerul condiţionat manual, pachetul complet de măsuri de siguranţă, sistemul audio compatibil MP3, computerul de bord plus alte elemente adiţionale, în timp ce a doua versiune, Comfort, adaugă lumini de rulare de zi cu LED, geamuri electrice/faţă spate, scaun şofer reglabil pe înălţime etc. Ce putem observa este că dotările de confort şi siguranţă esenţiale se află în echiparea standard chiar de la primul nivel, o situaţie destul de rară într-un segment în care producătorii preferă să ofere maşini fără dotări pentru a obţine un preţ de intrare în gamă cât mai mic. Lista de beneficii din oferta auto continuă cu programul „5 Year Triple Care” ce include 5 ani garanţie fără limită de km, 5 ani asistenţă gratuită şi 5 ani verificări tehnice gratuite. Adaugă toate aceste beneficii unui preţ promoţional de 9.366 euro TVA inclus şi obţii coordonatele unei achiziţii inteligente.

Beneficii pentru clienţii de flote Hyundai Auto România

  • personal dedicat consultanţă
  • acoperire naţională service & showroom
  • discounturi speciale la achiziţie
  • condiţii preferenţiale de finanţare
  • contract de servicii post-vânzare valabil în toată reţeaua de distribuitori autorizaţi Hyundai – implică:
  • condiţii speciale pentru execuţie
  • monoperă şi piese;
  • facturare centralizată;
  • garantare cost mentenanţă pentru
  • toate modelele Hyundai până la
  • 120.000 km sau 4 ani rulaj;
  • autovehicul de înlocuire;
  • prioritate în intervenţiile de service

Echipare standard:
Spre deosebire de alţi producători, care renunţă la dotări pentru a obţine un preţ de intrare în gamă cât mai mic, Hyundai i10 se dovedeşte chiar generos la acest capitol: aer condiţionat, sistem de sunet compatibil MP3 cu conectivitate USB, şase airbag-uri, ESP etc. Spaţiile de depozitare au fost şi ele abordate cu maximă seriozitate, de la zona consolei centrale ce include suporturi de pahare de diferite dimensiuni plus un spaţiu dedicat pentru telefon şi portofel, până la suporturile de sticlă prezente în toate cele patru portiere.

hy_31Interior:
Aranjamentul logic al comenzilor ajută ergonomia generală, iar calitatea materialelor va satisface fără probleme pretenţiile clienţilor de citadine.

Spaţiu:
Bancheta lui i10 poate acomoda doi adulţi fără probleme pe distanţe scurte şi medii.

Portbagaj:
Cu 252 l volum standard de încărcare, i10 ocupă prima poziţie în topul clasei mini.

Confort:
Noile scaune au fost reconfigurate din punct de vedere ergonomic pentru a oferi un grad de confort cât mai ridicat. De asemenea, scaunul şoferului poate beneficia de reglaj pe înalţime (opţional), iar volanul se reglează şi el pe verticala (standard) pentru a putea oferi o poziţie optimă la volan indiferent de dimensiunea şoferului. Sistemul audio are o intrare USB şi una auxiliară, pentru cei care vor sa asculte muzica de pe iPod. Tot în categoria dotărilor standard se numără şi roata de rezervă temporară, o alegere ideală într-o perioadă în care mulţi producători oferă doar kit-ul de pană.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna februarie 2014)

Adaugati comentariu