LeasePlan România, liderul pieţei locale de leasing operaţional, a anunţat pentru 2013 creşteri atât în privinţa cifrei de afaceri, cât şi a numărului de autovehicule administrate.
Dacă anul trecut, pe fondul unei piețe aflate în stagnare, influenţată de rezultatele slabe ale pieţei auto şi de schimbări legislative, compania a reuşit să îşi majoreze cifra de afaceri cu 3,5%, pentru 2014 estimările arată că afacerile LeasePlan s-ar putea majora cu aproximativ 10%, până la 45 de milioane de euro. Pentru 2014, obiectivul LeasePlan este ca, în urma unor investiții de peste 35 de milioane de euro, să atingă 10.000 de autovehicule în administrare.
Anul 2013 a fost marcat, în urma dificultăţilor economice şi a modificărilor legislative care au creat nesiguranţă, de o lipsă de cerere pe piaţa de leasing operaţional. Cel puţin în prima jumătate a anului, nu au existat aproape deloc licitaţii pentru management de flote. În plus, cele puţine existente au fost din partea firmelor care deja utilizau leasingul operaţional şi astfel, în lipsa unor noi companii care să treacă la externalizarea administrării parcurilor auto, piaţa a stagnat“, a declarat Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan România.
Cu toate acestea, în 2013 LeasePlan România a reuşit să îşi majoreze cifra de afaceri până la 41 de milioane de euro şi să îşi crească valoarea portofoliului cu aproximativ 8%, până la 77 de milioane de euro. În plus, numărul de vehicule administrate a ajuns la 9.100 de unități, cu circa 20% mai mare față de finalul lui 2012, depăşind previziunile pentru anul trecut. Creşterile înregistrate de LeasePlan au fost posibile datorită semnării în 2013 a 44 de contracte noi.
Consolidarea poziţiei de lider
Compania a investit în 2013 aproximativ 28 de milioane de euro în cele peste 2.300 de autovehicule achiziţionate. Din totalul vehiculelor aflate în flotă, peste 85% sunt în sistem full operational leasing, iar pentru restul se asigură servicii de administrare a flotei.
„Obiectivele LeasePlan România pentru 2014 sunt continuarea creşterii flotei şi consolidarea poziţiei de lider al pieţei, atât în ceea ce priveşte volumele cât şi prin a fi o referinţă în standardele relaţiei cu clienţii şi furnizorii noştri”, a mai afirmat Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan România.
În opinia oficialilor companiei, provocarea pentru anul 2014 va rămâne, în continuare, creşterea volumelor prin convingerea altor mari deţinători de parcuri auto să-şi eficientizeze administrarea acestora prin externalizare.
În privinţa evoluţiilor din piaţă, Bogdan Apahidean consideră că, în lipsa unor surprize economice şi politice, este posibilă, în cel mai bun caz, o creştere uşoară a pieţei de leasing operaţional cu circa 5%, până la aproximativ 45.000 de autovehicule.
Noi proiecte de responsabilitate socială
Echipa LeasePlan România s-a implicat în 2013 într-o serie de proiecte de responsabilitate socială, de la ajutorarea unor categorii defavorizate (copii orfani, bolnavi sau cu dizabilităţi, bătrâni, familii sărace), la implementarea şi lansarea unei platforme de CSR dedicate conducătorilor auto. De asemenea, urmând preocuparea LeasePlan Corporation în domeniul responsabilităţii sociale, fiecare angajat al LeasePlan România a participat în luna noiembrie la acţiunile de voluntariat desfăşurate pentru bătrâni şi copii orfani.
„În 2014, vom continua implicarea în astfel de campanii, componenta de CSR fiind foarte importantă în strategia noastră de business şi comunicare în acest an. În plus, vom dezvolta mai departe platforma „SIGUR LA DRUM“ prin lansarea unor noi acţiuni: evenimente în care vom implica mai mulţi şoferi, pagină de Facebook şi concursuri. Platforma de CSR este dezvoltată împreună cu pilotul Bogdan Marişca, de la Napoca Rally Academy, cunoscut pentru implicarea sa în proiecte de siguranţă rutieră”, a conchis Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan România.
(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna februarie 2014)
Comentați?