Advertisement

maşini vechi
Home Administrare flote Fiscalitate Premierul nu susține introducerea unei taxe pentru reducerea numărului de maşini vechi

Premierul nu susține introducerea unei taxe pentru reducerea numărului de maşini vechi

Premierul Florin Cîţu a declarat că nu este adeptul unei taxe care să descurajeze înmatricularea unor maşini vechi şi că mizează pe creșterea econimică pentru ca românii să-și poată achiziționa autovehicule noi.

Acesta a subliniat că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă nu prevede introducerea unei taxe auto pentru limitarea numărului de maşini vechi.

„Acolo nu scrie taxă. Scrie o măsură de descurajare, deci pot să fie mai multe lucruri, o măsură de descurajare a înscrierii autovehiculelor care poluează în România. Şi aici trebuie să fim foarte atenţi cum facem acest lucru. (…) Vom vedea cu ce vine Ministerul Mediului, Ministerul Finanţelor. Vedem ce soluţie vor avea. Am fost foarte clar eu şi în negocierile cu Comisia Europeană, am spus că nu sunt adeptul taxelor, nu îmi doresc taxe, chiar dacă e vorba de taxe de mediu, pentru că pozitiv putem să descurajăm oamenii să îşi cumpere maşini vechi”, a precizat Florin Cîţu.

El a menţionat că, în condiţiile unei dezvoltări economice, tot mai mulţi români îşi vor permite maşini noi, iar programul Rabla va permite la rândul său reînnoirea parcului auto.

„Românii bogaţi, bineînţeles, dacă creşte economia, îşi vor lua maşini noi. Deci vrem ca toţi românii să-şi permită maşini noi. O altă variantă este sistemul de program Rabla – iarăşi, pozitiv; o măsură pozitivă de descurajare şi de reînnoire a parcului auto. Sunt măsuri, dacă stăm şi ne gândim, putem să găsim, nu trebuie să mergem imediat la taxe. În teoria economică să ştiţi că e foarte greu să găseşti un exemplu unde taxele sau impunerea de taxe au contribuit la reducerea poluării. Nu taxele fac aşa ceva. Trebuie să fie un întreg ecosistem”, a declarat Cîţu.

Premierul a adăugat că la Ministerul Transporturilor există o discuţie despre schimbarea modului de calcul pentru roviniete.

 

CITEȘTE ȘI:

Pași de urmat în cazul unei daune pentru RCA

IVECO Daily 2021, actualizare substanțială

David Beckham a investit în Lunaz, o companie britanică de electrificare a mașinilor clasice

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

biodiesel
CarburanţiFiscalitate

După mașinile electrice, Comisia Europeană va taxa și biodieselul importat din China

După ce a introdus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chinezești, Comisia...

companie
Fiscalitate

Germania va acorda, până în 2028, noi facilități pentru mașinile electrice de companie

Angajații germani care conduc o mașină de companie complet electrică beneficiază deja...

acciza
CarburanţiFiscalitate

Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatori și distribuitori

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin...

Mini
Fiscalitate

Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale

Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru...