Advertisement

potential-de-flota-volkswagen-passat-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Potenţial de flotă: Volkswagen Passat 1.6 TDI

Potenţial de flotă: Volkswagen Passat 1.6 TDI

Noul Volkswagen Passat a devenit sinonim cu ideea de „maşină de companie”, în primul rând datorită stilului foarte sobru. Iar cea mai accesibilă versiune diesel vine să confime acest lucru.

Este de ajuns să întorci capul pe stradă şi în două-trei secunde vei observa unul. Este de ajuns să întrebi un om cu capul pe umeri cam ce maşină şi-ar dori şi ai toate şansele să te ˝trimită˝ tot la el – Volkswagen Passat. Cea mai populară berlină de clasă medie, al cărei stil s-a adaptat, în timp, după doleanţele companiilor, aşa încât noua generaţie a ajuns să arate foarte sobru, însă într-un stil modern.

potential-de-flota-volkswagen-passat-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

După ce am testat versiunile mai opulente, ca să le zicem aşa, de 150 şi chiar 240 CP, am decis să ne întoarcem la originile unui automobil care a devenit o obişnuinţă în parcurile multor companii în ultimul timp. Volkswagen Passat era la începuturile sale, acum nişte decenii, bun şi ieftin. Acum este bun, chiar foarte bun (probabil cel mai bun din clasa medie), dar s-a diminuat considerabil conceptul economic. În sensul că noul Passat a ajuns să atace fără menajamente domeniul premium, fiind mai pretenţios, deci mai scump.

Dar să nu exagerăm, pentru că Passat oferă şi versiuni mai accesibile, care amintesc de originile foarte pragmatice. Iar una dintre acestea (care „riscă“ să devină cea mai populară nu doar printre companii) este cea diesel de 1,6 litri şi 120 CP, în echiparea de bază Trendline.

Pertinenţă teutonă

Despre echiparea marelui Passat cu relativ micul TDI de 1,6 litri am spus la început că a fost un compromis, ceea ce, în era downsizing, poate fi considerată o afirmaţie defăimătoare. Dar în cazul de faţă nu este vorba de aşa ceva. Platforma noului VW Passat este extrem de reuşită, iar inginerii au lucrat mult la reducerea masei totale, ceea ce justifică alegerea unui motor mai mic, deci mai economic – în teorie, cel puţin, consumul mediu de numai 4 litri/100 km este de neconceput pentru o maşină de peste 4,8 metri lungime, din clasa medie.

potential-de-flota-volkswagen-passat-floteauto
Ambianţă interioară foarte reuşită. Nivelul de echipare Trendline, chiar dacă este de bază, nu are nicio legătură cu ideea de “echipare sărăcăcioasă”.

În practică, utilizarea normală a lui Passat 1.6 TDI va însemna un consum mediu de circa 5 litri/100 km, poate chiar mai ridicat, dar, sincer vorbind, este o valoare lăudabilă în segment.

În ce priveşte comportamentul dinamic, este adevărat că 120 CP nu sunt puţini, dar nu se ridică la nivelul pachetului Passat, mai ales dacă vorbim de aşteptările celor mai pretenţioşi. Cei 250 Nm nu pot imprima un comportament foarte fâşneţ unei siluete considerabile, deci şoferul trebuie să fie înţelegător dacă se grăbeşte.

Practic, tot timpul se simte o senzaţie că maşina ar fi meritat ceva mai multă putere, deoarece demonstrează o bună agilitate. De condus se conduce foarte nemţeşte, direcţia este confortabilă, nu foarte incisivă, dar precisă.

potential-flota-volkswagen-passat-floteautoTrenul de rulare este excelent, oferind un bun nivel de confort raportat la ruliul acceptabil în viraje, chiar şi cele luate foarte rapid, la limita bunului simţ.

Transmisia manuală cu 6 trepte, bine etajate şi avantajate de timoneria exactă a schimbătorului, te lasă cumva să mai păcăleşti lipsa de sportivitate, dacă omiţi faptul că vorbim de o versiune pentru utilizare normală, nu în stil GTI… Acum, cinstit vorbind, mai ales în cazul unei maşini obişnuite de companie, nu toţi caută să aibă resurse însemnate de putere la dispoziţie, aşa încât versiunea 1.6 TDI este pur şi simplu decentă. Este adevărat, cei din top-management ar fi indicat să apeleze la varianta superioară 2.0 TDI, care ar evidenţia clar cât de bine merge maşina.

Convenabil ca pachet

Preţul cântăreşte mult, iar o berlină diesel de clasă medie care costă sub 20.000 de euro (fără TVA) ar putea induce ideea unor compromisuri mari la nivelul echipării.

potentia-flota-volkswagen-passat-floteauto
Portbagajul este imens, foarte potrivit pentru bagajele mari, specifice călătoriilor de business pe perioade îndelungate.

În cazul lui Passat Trendline, nu e cazul de temeri, deoarece, pe lângă grija la detalii şi ambianţa interioară business, acest nivel de echipare de bază este unul pur şi simplu rezonabil. La care mai adăugăm un spaţiu interior foarte generos şi un portbagaj gândit pentru deplasările pe perioade lungi, dar şi o bună modularitate.

Cu alte cuvinte, Passat 1.6 TDI reprezintă o foarte bună alegere pentru flotele multor companii, mai ales date fiind ofertele speciale de care se bucură această versiune de
motorizare. Care va fi apreciată cel mai mult de şoferii trecuţi de 40 de ani, care înţeleg mai bine avantajele pragmatismului.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, iunie 2015)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

De la hibrid la electric: Cum se simte trecerea la Mercedes-Benz EQE?

De la hibrid la electric: Cum se simte trecerea la Mercedes-Benz EQE?...

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...