Advertisement

solutii-pentru-imm-uri-sfaturi-practice-de-la-porsche-mobility-pentru-alegerea-flotei-potrivite-floteauto
Home Finanţare Leasing operaţional Soluţii pentru IMM-uri: Sfaturi practice de la Porsche Mobility pentru alegerea flotei potrivite

Soluţii pentru IMM-uri: Sfaturi practice de la Porsche Mobility pentru alegerea flotei potrivite

Pe măsură ce afacerea dumneavoastră creşte, cresc şi exigenţele în ceea ce priveşte mobilitatea. Alegerea tipului de maşină pentru flota companiei este foarte importantă şi ajută mult la eficientizarea resurselor pe termen mediu şi lung.

Este o realitate a unei pieţe extrem de competitive, iar alegerea unei flote sustenabile din punct de vedere al costurilor va fi întotdeauna raportată la domeniul de activitate al clientului, la rulajul mediu anticipat ori la cum este folosită flota şi la politica de achiziţie a companiei.

Companiile care au un personal mobil sau o activitate dependentă de o flotă auto, fie ea mică sau medie, se confruntă cu nevoia de a-şi maximiza eficienţa şi de a-şi reduce costurile operaţionale, în acelaşi timp cu a satisface exigenţele clienţilor. Factorii principali care stau la baza deciziei de achiziţie a unei flote şi a unor mărci specifice pentru autovehiculele pentru parcul auto al companiei sunt consumul autovehiculelor, costul total de proprietate (TCO) şi fiabilitatea maşinii, astfel încât costurile de management să fie minime.

Unul dintre avantajele finanţării flotei prin leasing operaţional este faptul că de reînnoirea flotei şi de revalorizarea maşinilor uzate se ocupă compania de leasing la final de contract. Dacă la acest lucru se adaugă şi servicii de management de flotă, toate costurile de service, schimbare anvelope şi management combustibil sunt externalizate, cu un consum minim de resurse pentru compania care accesează aceste servicii.

TCO: Costul total de proprietate

Costurile directe aferente utilizării autovehiculului, costurile fixe precum taxele, costurile serviciilor şi costurile secundare (comportamentul şoferului, managementul intern sau costurile care apar la încheierea contractului de leasing operaţional) influenţează, în diferite proporţii, valorile TCO (total cost of ownership), unul dintre factorii determinanţi în procesul de achiziţie a unei flote auto în leasing operaţional.
TCO diferă semnificativ în funcţie de modelul autovehiculului sau în funcţie de flotă. Fiecare client care apelează la serviciile de management de flote este diferit, iar acest lucru se regăseşte inclusiv în valoarea TCO. Unul dintre cele mai importante componente ale TCO este valoarea reziduală a maşinii. În acest sens, Porsche Mobility are avantajul de a fi în topul furnizorilor de leasing operaţional prin mărcile din grupul Porsche România, care sunt foarte bine poziţionate pe piaţă.

radu-manea-porsche-mobility-floteautoFiecare client de leasing operaţional este diferit, iar nevoile de business variază de la o companie la alta, ceea ce influenţează inclusiv acest aspect. Alegerea autovehiculelor depinde de cine va utiliza maşina, cu ce scop şi pentru cât timp – personalul care se ocupă cu vânzări va avea mereu un kilometraj mai mare decât colegii care lucrează în birouri, de exemplu. Aşadar, uneori clienţii iau decizii cu privire la duratele contractuale şi kilometraje la nivel individual, pentru fiecare maşină în parte”, explică Radu Manea, director Porsche Mobility.

În general, interesul clienţilor de flotă tinde să se concentreze mai mult pe optimizarea TCO, inclusiv a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2.

Consumul de combustibil

Consumul de combustibil şi managementul acestuia este un criteriu esenţial care influenţează TCO şi, implicit, decizia de achiziţie a unei mărci de autovehicul sau a unui tip de motorizare.

Serviciul card de combustibil pentru care clienţii Porsche Mobility pot opta permite atât o achiziţie mai facilă a combustibilului (fără cash), cât şi un control mai eficient pe partea de consum şi costuri. De pildă, pe fiecare card se pot seta limite, de la tipul de combustibil achiziţionat, până la suma cheltuită, ori consumul lunar de combustibil.

În plus, autoturismele aparţinând mărcilor holding-ului, finanţate prin Porsche Mobility, Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Porsche, sunt maşini cu sisteme şi cu tehnică de ultimă generaţie, menite să protejeze mediul şi să reducă consumul (de exemplu, conceptul BlueMotion Technologies al mărcii Volkswagen). Desigur, în funcţie de specificul companiei client, acesta poate fi un criteriu decisiv. Vorbim despre acele companii a căror activitate implică deplasări lungi sau numeroase ori preponderent muncă de teren.

Recomandarea de reînnoire a flotelor poate fi şi ea considerată o măsură de reducere a acestor costuri, dat fiind faptul că noile modele de autovehicule încorporează inovaţii tehnice destinate scăderii consumului.

Porsche Mobility a realizat investiţii semnificative în sistemele IT, cu scopul de a susţine dezvoltarea constantă a produselor, precum şi în toate celelalte resurse implicate. Din fericire, ca membru al Porsche Finance Group România, la Porsche Mobility suntem capabili să le oferim clienţilor noştri gama completă de produse şi servicii conexe autovehiculelor, atât în ceea ce priveşte finanţarea, cât şi asigurarea şi managementul de flote. Astfel, ne concentrăm pe structura de suport şi asistenţă pe care le oferim după semnare în mod personalizat clienţilor noştri, în funcţie de realitatea de business a fiecăruia”, punctează Radu Manea, director Porsche Mobility.

Alegerea maşinii în funcţie de domeniul de activitate al companiei

Alte aspecte importante în alegerea maşinii sunt domeniul de activitate, distanţa medie lunară parcursă, cu impact direct în valoarea de piaţă a maşinii rulate şi în consumul de carburant, dar şi costurile de exploatare directe, cum ar fi costul cu întreţinerea şi anvelopele. Toate acestea depind în foarte mare măsură de domeniul de activitate al companiei pe care o reprezentaţi sau de modul de utilizare a flotei.

solutii-pentru-imm-uri-sfaturi-practice-de-la-porsche-mobility-pentru-alegerea-flotei-potrivite-floteautoDacă vehiculul este critic pentru business, alegerea unui model care are interval mare pentru service este foarte importantă, iar acest lucru duce la economii de timp şi de bani. Pe de altă parte, alegerea unui model cu o valoare ridicată în piaţă şi cu interval de service flexibil asigură un TCO optimizat pe termen lung. Preţul de achiziţie al maşinii, indiferent de modul în care se face aceasta – prin cash sau cu finanţare – este un criteriu relevant pentru mulţi clienţi în alegerea maşinilor, însă el nu trebuie să fie şi singurul criteriu de selecţie. Impactul pozitiv al unui preţ scăzut la achiziţie poate fi substanţial diminuat de costuri mari de întreţinere sau de o valoare reziduală redusă.

Dacă domeniul de activitate presupune distanţe lungi, aveţi nevoie de consiliere în alegerea optimă a dimensiunilor anvelopelor (de ex: 15’ în loc de 16’ sau 17’ pentru acelaşi model de maşină poate duce la importante reduceri de costuri), specifice rulajelor mari. Şi tipul combustibilului utilizat este dependent de modul de utilizare, iar consultanţa oferită de partenerul de leasing operaţional, cum este Porsche Mobility, poate fi esenţială.

În acelaşi timp, alegerea mărcii şi a modelului maşinilor este foarte importantă, cu un impact direct în TCO prin valoarea de piaţă a autovehiculului şi costurile de exploatare, dar şi cu un impact la nivel motivaţional asupra angajaţilor şi de imagine a companiei în piaţă.

Modul de utilizare şi specificul activităţii de business care îl determină este, de asemenea, un factor pentru alegerea variantelor de asigurare. De pildă, existenţa unei franşize are rolul de a responsabiliza utilizatorul şi implică o primă de asigurare CASCO mai mică, deci costuri mai mici cu asigurarea. Franşiza este un cost ce intervine doar în cazul producerii unei daune din culpă proprie, altfel ea nu are impact asupra costului total al asigurării.

Pe lângă produsele de finanţare şi asigurare pe care Porsche Mobility le oferă, clienţii pot alege, de asemenea, serviciile de administrare de flotă, care sunt concepute pentru a-i degreva de orice aspect ce ţine de administrarea parcului auto şi pentru a-i ajuta pe aceştia să se concentreze pe obiectul de activitate al afacerii pe care o conduc. Aceste servicii suplimentare sunt un beneficiu nu doar pentru clientul companie, ci şi pentru angajaţii săi, conducătorii auto ai maşinilor achiziţionate. Câteva dintre aceste servicii sunt: call-center pentru asistenţă rutieră, administrarea anvelopelor, managementul combustibilului, vehicul la schimb.

Există şi alte servicii de care ar trebui să ţineţi cont atunci când alegeţi flota. Maşina la schimb sau asistenţa rutieră diferă şi ele în funcţie de specificul utilizării. Utilizatorii care au deplasări lungi cu maşinile, a căror activitate de teren are impact direct asupra afacerii, vor alege pachete complete de maşină la schimb, care să le asigure mobilitate permanentă, uneori păstrând chiar şi clasa maşinii. În schimb, utilizatorii care folosesc maşinile local, pentru deplasare la serviciu în principal, pot opta pentru pachete de bază, care să garanteze o mobilitate primară. În acest caz, costurile nu vor creşte prin integrarea unor pachete suplimentare, care nu sunt de fapt necesare.

În concluzie, echilibrarea acestor extreme şi mixul corect de pachete ales în funcţie de scopul şi utilizarea fiecărei maşini din flota proprie duc la importante reduceri de costuri şi la un TCO optimizat.

Porsche Mobility este o companie din cadrul Porsche Finance Group ce oferă leasing operaţional şi management de flotă pentru maşinile noi şi rulate din cadrul grupului Volkswagen: Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Porsche şi Das Weltauto. Mai multe detalii despre serviciile Porsche Mobility: www.managementdeflote.ro.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2015)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ayvens
Leasing operaţional

Ayvens intră în parteneriat cu BYD pentru a livra vehicule electrice în Europa

Ayvens (ALD Automotive – LeasePlan) a semnat un memorandum de înțelegere cu...

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...