Potenţial de flotă. Honda CR-V 1.6 i-DTEC Elegance

Honda nu avea până de curând o variantă de motorizare diesel care să treacă de calculele vigilente ale managerilor de parcuri auto. Acum, cu noul propulsor de 1,6 litri, cuplat la o transmisie automată de generaţie actuală, cu 9 trepte de viteză, poate deveni un reper bun.



potential-de-flota-honda-crv

Honda CR-V este un SUV cu priză la public. O reţetă pusă în scenă cu pricepere, în care avantajele imaginii automobilelor nipone, calitatea, fiabilitatea, spaţiul generos şi preţul rezonabil sunt mixate cu pricepere de către oamenii mărcii.

potential-de-flota-honda-crv
Foto: Bogdan Paraschiv

Noul CR-V, căci facelift-ul suferit de curând îi dă această titulatură, a venit pe lângă o imagine îmbunătăţită şi cu două elemente de maximă importanţă. Motorizarea diesel de 1,6 litri şi 160 CP şi o nouă transmisie automată, proiectată de specialiştii de la ZF după cerinţele precise ale niponilor, cu 9 trepte de viteză. O reţetă foarte bună pentru un SUV modern, de dimensiuni medii, adică maşina din ce în ce mai vânată de familiile moderne cu venituri peste medie, dar şi de mediul de afaceri, ca vehicul de companie.

potential-de-flota-honda-crvCumva, aşteptarea a fost dificilă, iar aşteptările de la noua pereche motor-transmisie deloc de ignorat. Concluzia testului nostru este că nu trebuie să pleci de la premisa unui vehicul cu aptitudini sportive, căci CR-V este, mai mult decât orice, un SUV orientat către confort şi către practicalitate. Iar aici nu ai prea multe de comentat, căci spaţiul şi ergonomia interioară, cu un mare plus pentru sistemul de rabatare a banchetei, nu lasă loc de vreo nemulţumire.

Revenim la centrul nostru de interes. Dacă motorizării de 1,6 litri nu avem ce să-i reproşăm, poate doar că nu este, nici măcar în configuraţia aceasta, extraordinar de economică, recunosc că aşteptările de la noua cutie de viteze au fost mai mari. Nu are nimic în comun cu versiunea pe care o înlocuieşte, fiind un impresionant salt tehnologic, dar, dacă ne raportăm la anul 2015, parcă lipseşte ceva.

potential-de-flota-honda-crv
CR-V oferă un interior bine organizat, spaţios, sistemul Magic Seats şi materiale bune, care lasă senzaţia că vor trece cu brio testul timpului

Senzaţia personală a fost că este loc de mai multe reglaje de fineţe, că selectarea treptelor se poate face mai atent şi că, treapta 9, de exemplu, poate fi de folos şi la viteze de sub 130 km/h, aşa cum nu se prea întâmplă acum. Schimbările sunt, în general, line, cu mici ezitări la kick-down-urile hotărâte. Confortul în utilizare în schimb este remarcabil şi întregeşte imaginea de ansamblu a maşinii, pentru că şi suspensia este ceva mai moale, ca şi setările sistemului de direcţie.

Nu încape îndoială că CR-V a câştigat mult odată cu aceste grefe dar, dacă ne gândim că discutăm despre o marcă născută în patria oamenilor perfecţionişti, nu ar fi de mirare să asistăm la ceva resoftări ale computerelor transmisiei. Şi abia atunci vom discuta despre o reţetă extraordinară.

Verdict

Noul CR-V facelift are două mari avantaje: motorizarea de 1,6 litri (160 CP) şi noua transmisie automată cu 9 trepte. Despre cea din urmă pot spune că ar mai fi fost loc de reglaje fine, însă pasul în faţă comparativ cu opţiunea precedentă este binevenit şi va fi apreciat şi de managerii de companii.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, octombrie 2015)

 

Adaugati comentariu