Poliţistul local va da amenzi rutiere

Senatul a adoptat tacit 23 de propuneri legislative, al căror termen pentru dezbatere şi vot s-a împlinit la finalul lunii noiembrie. Printre acestea se numără şi cea privind modificarea Codului Rutier, prin care poliţistul local primeşte atribuţii similare Poliţiei rutiere.



politia

Proiectul legislativ de modificare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier), iniţiat de un grup de 14 parlamentari permite, explicit, poliţiştilor locali să dirijeze traficul, să legitimeze şoferi şi să aplice amenzi, pentru a avea aceleaşi atribuţii ca Poliţia rutieră.
Potrivit Legii 155/2010, care reglementează activitatea Poliţiei locale, instituţia are atribuţii şi în privinţa circulaţiei pe drumurile publice, însă ele nu sunt precizate explicit. OUG 195/2002, care prevede atribuţiile poliţiei rutiere, nu a fost modificată după intrarea în vigoare a Legii 155, ceea ce a dus efectiv la un vid legislativ. În practică, s-au evidenţiat aplicări neunitare ale legii, fiind cazuri în care Poliţia locală, în baza Legii 155, a aplicat amenzi, iar instanţa le-a anulat, iar alte cazuri în care ele au fost susţinute.
Concret, proiectul iniţiat de cei 14 parlamentari PNL modifică OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, adăugând şi Poliţia locală la toate capitolele în care Poliţia rutieră are atribuţii.
Astfel, Poliţia locală va putea să îndrume, să supravegheze şi să controleze respectarea normelor de circulaţie pe drumurile publice, dar şi să ia măsuri în cazul în care se constată încălcări. Poliţia locală va putea dirija traficul, să legitimeze şoferi, să aplice contravenţii şi să amendeze şoferii.

Un alt dintre proiecte adoptat tacit de Senat vizează aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi – Târgu Mureş „Autostrada Unirii”, depus în Parlament de un grup de 70 de senatori şi deputaţi.
Potrivit proiectului, constructia va fi finantata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din credite externe si din fonduri europene disponibile în cadrul exercitiului financiar multianual 2014-2020.
Daca propunerea legislativa va fi adoptata, Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizarii autostrazii, iar termenul de executie este de patru ani de la data intrarii în vigoare a prezentei legi.
Guvernul nu sustine initiativa legislativa, dat fiind faptul ca în Master Planul General de Transport a inclus propriul proiect Târgu Mures-lasi-Ungheni, despre care s-a vorbit prima data în 2007.

Cel de-al treilea proiect adoptat tacit, tot în legătură cu domeniul transporturilor, este şi propunerea legislativă referitoare la asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice.
„Autorităţile administraţiei publice locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori au obligaţia realizării, până la 31 decembrie 2020, a unui număr de minim cinci puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele reîncărcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare”, se arată în propunerea de act normativ.
Potrivit iniţiativei, autorităţile administraţiei publice locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor realiza, până la 31 decembrie 2020, minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, pentru autovehicule reîncărcabile electric, cu o capacitate de 4 maşini fiecare.
Finanţarea infrastructurii realizate de către autorităţile administraţiei publice locale se va face din bugetul fondului pentru mediu (50%) şi din bugetul local (50%).

Toate proiectele legislative adoptate tacit de Senat au fost transmise, spre dezbatere, Camerei Deputaţilor, forul decizional în aceste cazuri.

 

 

Adaugati comentariu