Advertisement

prut
Home Infrastructură Podurile peste Prut de la Oancea, Sculeni și Albița vor fi refăcute

Podurile peste Prut de la Oancea, Sculeni și Albița vor fi refăcute

România și Republica Moldova intenționează să reabiliteze trecerile peste Prut de la vămile Oancea-Cahul, Albița-Leușeni și Sculeni-Sculeni.

Potrivit unor proiecte de Acord dintre România și Republica Moldova, podul peste Prut de la Albița-Leușeni va fi reconstruit, iar cele de la Oancea-Cahul și Sculeni-Sculeni vor fi reabilitate.

Podul peste Prut de la Oancea-Cahul

Podul de la Punctul de Trecerere a Frontierei (PTF) Oancea (jud. Iași) – Cahul, amplasat pe DN 26A, a fost construit în anul 1964 pe amplasamentul unui pod vechi.

În luna martie 2022, a fost realizată o expertiză tehnică, în urma căreia s-a constatat că podul se află într-o stare tehnică nesatisfăcătoare, fiind necesare lucrări de reabilitare și consolidare care să elimine deficiențele constatate, astfel încât să corespundă standardelor și normativelor în vigoare.

Pe durata executării lucrărilor, circulația se va executa pe un pod provizoriu, situat pe o variantă de circulație locală, amplasată în amonte de podul existent.

Varianta provizorie de circulație se va desprinde din DN 26A, va traversa Prutul pe un pod metalic provizoriu, după care va vira dreapta racordându-se la drumul existent. Potrivit Guvernului de la București, ”prin traseul propus al variantei provizorii vor fi păstrate funcționalitatea și capacitatea de circulație existentă și nu se va afecta desfășurarea activității din cele două puncte vamale (Vama Oancea – România și vama Cahul – Republica Moldova), întrucât devierea traficului pe varianta provizorie se va realiza după PTF Oancea (România), urmând a reveni pe aliniamentul infrastructurii actuale înainte de PTF Cahul (Republica Moldova)”.

Podul peste Prut de la Albița-Leușeni

Podul pe DN 24B km 42+092 peste Prut, între localitățile Albița (jud. Vaslui) – Leușeni, a fost construit în anul 1958 și este dimensionat la clasa I de încărcare, suprastructura actuală fiind realizată folosindu-se proiectul inițial din anii 1942-1943.

Având în vedere că podul existent nu a fost consolidat la o clasă superioară de încărcare, iar traficul rutier a evoluat considerabil în timp și supune intens structura existentă la fenomenul de uzură, a fost realizată, în luna martie 2022, o expertiză tehnică, care propune înlocuirea acestuia cu un pod nou, pe amplasamentul actual.

”Noul pod va corespunde cerințelor intensificării traficului înregistrat la punctul de trecere frontieră între localitățile Albița (România) – Leușeni (Republica Moldova) în concordanță cu actualele norme tehnice în construcții, prin asigurarea gabaritului de liberă trecere la nivelul căii, a capacității portante la clasa de încărcare actuală, a circulației rutiere în regim de siguranță și confort, la vitezele recomandate pentru condițiile date, cu asigurarea durabilității pe durata de exploatare”, arată Guvernul.

Podul existent va fi demolat, iar pe durata executării lucrărilor la noul pod, circulația se va desfălura pe un pod provizoriu situat pe o variantă de circulație locală, amplasată în amonte de podul existent.

Prin traseul propus al variantei provizorii vor fi păstrate funcționalitatea și capacitatea de circulație existentă și nu va afecta desfășurarea activității din cele două puncte vamale (Vama Albița – România și Vama Leușeni – Republica Moldova).

Podul peste Prut de la Sculeni – Sculeni

Podul peste Prut care ce face legătura între localitățile Sculeni (România) și Sculeni (Republica Moldova), amplasat pe DN 24, a fost construit în anul 1964 pe amplasamentul unui pod vechi.

Și în acest caz, în luna martie 2022 a fost realizată o expertiza tehnică, în urma căreia s-a constatat că podul se află într-o stare tehnică nesatisfăcătoare, fiind necesare lucrări de modernizare care să elimine deficiențele constatate, astfel încât să corespundă standardelor și normativelor în vigoare.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Senatul vrea să-și asigure RCA și Casco flota de 140 de autovehicule

Dacia Jogger Hybrid 140. Premieră hibridă

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...