Advertisement

Jogger Hybrid
Home Piaţa auto Autoturisme DACIA JOGGER HYBRID 140. Premieră hibridă

DACIA JOGGER HYBRID 140. Premieră hibridă

Oficialii Dacia au anunțat că varianta cu sistem hibrid de propulsie a modelului Jogger, prima de acest fel din istoria mărcii, va putea fi comandată începând din luna ianuarie a anului viitor. Primele livrări sunt programate pentru martie 2023.

Purtând denumirea Dacia Jogger Hybrid 140, vehiculul preia sistemul de propulsie de la modele Renault deja existente pe piață. „Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea gamei”, notează cei de la Dacia adăugând că deschiderea comenzilor pentru versiunea hibrid va avea loc în ianuarie 2023, iar primele livrări sunt prevăzute în luna martie a anului viitor.

Dacia Jogger Hybrid 140 se adresează clienților aflați în căutarea unui vehicul spațios și polivalent, adaptat atât unei utilizări în traficul urban, cât și traseelor lungi și activităților în aer liber. În plus, modelul oferă o tehnologie modernă care asigură un demaraj sistematic în mod 100% electric și un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerări energice.

Dacia Jogger Hybrid

Astfel, Jogger inaugurează motorizarea hibridă în gama Dacia oferind o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2. Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și o cutie de viteze automată electrificată, cu patru trepte dedicate blocului termic și alte două celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.

Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp. precum și un consum cu până la 40% mai redus față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat.

Dacia

Totodată, tracțiunea 100% electrică din momentul demarajului și transmisia automată oferă modelului Jogger un confort ridicat în utilizare. Bateria se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia versiunii Jogger Hybrid 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tracțiune dispune de o garanție de opt ani sau 160.000 km.

„La mai puțin de un an de la lansarea modelului Jogger, intrăm într-o nouă etapă propunând pe acest model motorizarea HYBRID 140. Este o motorizare hibridă fără ambreiaj care asigură demararea în mod pur electric și reducerea consumului de carburant. Ilustrând perfect poziționarea mărcii Dacia, Jogger HYDRID 140 este mașina de familie hibridă cea mai accesibilă de pe piață, dispunând de un spațiu interior generos și de echipamente esențiale. Odată cu sosirea acestei versiuni, Dacia inaugurează motorizarea hibridă în gama sa”, a declarat Lionel Jaillet, director de performanță produs Dacia.

Dacia

Așa cum arată oficialul mărcii Dacia, la mai puțin de un an de la lansarea sa comercială, în martie 2022, Dacia Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Succesul noului model de familie al mărcii Dacia este ilustrat de plasarea sa pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (exceptând clasa SUV) către clienții persoane fizice din Europa. Din totalul vânzărilor, două treimi sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot două treimi de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% dintre clienții Jogger au ales versiunea cu șapte locuri.

Vehicul polivalent, Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Robust și beneficiind de avantajul unui ampatament generos, Jogger oferă spațiu suficient pentru toți pasagerii, inclusiv pentru adulții instalați pe al treilea rând de scaune.

Dacia

Noua versiune hibridă reia toate atuurile modelului de bază. Atât spațiul disponibil pentru ocupați cât și volumul de încărcare rămân neschimbate. Acest lucru se datorează faptului că încă din faza de proiectare arhitectura vehiculului a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride. Bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, la fel ca rezervorul GPL în cazul motorizării ECO-G 100.

În modul de funcționare „B” („Brake”), cutia de viteze automată cu care este echipat Jogger Hybrid 140 permite amplificarea frânării regenerative și creșterea eficienței frânei de motor. Acest mod asigură un nivel mai ridicat al recuperării de energie și un plus de confort la volan în traficul urban.

Afișajul de bord specific al versiunii Hybrid 140 integrează o serie de informații esențiale precum nivelul de încărcare al bateriei de tracțiune, autonomia rămasă sau transferul de energie. Pentru un plus de confort, Jogger HYBRID 140 dispune, în echiparea de serie, de frână de parcare electrică și de o consolă centrală înaltă cu spațiu de depozitare închis și cotieră.

Dacia Jogger Hybrid 140, văzut de oficialii mărcii drept „dieselul anului 2023 în gama Dacia”

În cadrul unei mese rotunde cu jurnaliștii români prezenți la ediția din acest an a Mondial de l’Auto de la Paris, Xavier Martinet, vicepreședinte senior Dacia Sales & Marketing, declara că marca are „piețe în care dieselul este la putere. Iar Jogger Hybrid va fi elementul-cheie ca să ne majorăm vânzările pe aceste piețe. Pentru că noi vedem hibridul ca pe o soluție de a evita taxele mari bazate pe emisiile de CO2. Jogger Hybrid va fi o ofertă complementară pentru modelele noastre cu GPL. Îl putem numi chiar dieselul anului 2023 în gama Dacia”.

Jogger Hybrid

De asemenea, pornind de la ideea că noile modele aduc mărcii românești deținută de grupul Renault noi clienți din cu totul alte zone ale pieței și de la alte branduri, oficialul explica și că „tipul de clienți pe care îi are Dacia se schimbă ușor. Cu noile modele atragem noi cumpărători, dar media rămâne cam aceeași. Dacă la Sandero și Duster avem cam același tip de clienți, Jogger ne aduce mulți cumpărători tineri cu familii, iar Spring atrage și el, de asemenea, clienți mai tineri. Per total, media de vârstă a clienților Dacia este de circa 50 de ani, la fel ca în întreaga industrie”.

Nu trebuie uitat faptul că, dezamăgitor, Dacia Jogger a obținut doar o stea la testele de siguranță EuroNCAP. „Dacia a mers în direcția greșită cu Jogger, derivat al lui Sandero Stepway, câștigând doar o stea”, au punctat oficialii EuroNCAP. Fiind considerat un derivat al modelului Sandero Stepway (la rândul său un derivat al Sandero), Jogger nu a fost testat complet (n.n. – chiar și imaginile date publicității de EuroNCAP aratând testul modelului Sandero Stepway), inginerii rezumându-se să verifice elementele suplimentare față de modelele de bază.

Jogger Hybrid

Astfel, deși ar fi putut primi două stele, la fel ca în cazul cuplului Sandero – Sandero Stepway, Dacia Jogger a fost penalizată pentru că, în varianta cu șapte locuri, nu există avertizare electronică pentru cuplarea centurilor de siguranță. Mai exact, dacă în varianta cu cinci locuri pe două rânduri de scaune mașina îndeplinește standardele necesare acordării a două stele, lipsa unui avertizării pentru cuplarea centurii pe ultimul rând de scaune face ca varianta cu șapte locuri pe trei rânduri de scaune să nu mai treacă pragul celor două stele. Cum EuroNCAP ia în calcul cel mai slab punctaj atunci când stabilește rezultatele, Dacia Jogger a fost încadrată la o singură stea.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto decembrie 2022 – ianuarie 2023)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Panouri audio-video dinamice vor fi instalate în stațiile de transport public din Bucureşti-Ilfov din 2024

Pe fondul scumpirilor record, 69% dintre consumatorii la nivel global şi-au redus cheltuielile neesenţiale

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Puma Gen-E, complet electrică și fabricată în uzina Ford Otosan din Craiova, debutează în România

Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai...

România
Analize de piațăFlotă verde

Cât de ”verde” va fi parcul auto al România în 2050?

Numărul total de autoturisme din România este estimat să ajungă la 9,1...

flotele corporative
Flotă verde

De ce ar putea fi interzise mașinile termice pentru flotele corporative din 2030?

Comisia Europeană se pregătește să facă publice propunerile privind accelerarea electrificării pentru...

Electric Up 2
Flotă verdeFonduri publice

Programul Electric UP 2. Bani de la stat pentru instalarea stațiilor de reîncărcare

IMM-urile și operatorilor economici care activează în domeniul HoReCa pot accesa finanțări...