Podul suspendat de la Brăila. Întârzieri în relocarea utilităţilor

Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila este realizat în proporţie de aproximativ 17%. Lucrările au demarat în 2018, iar termenul de finalizare este 2023. Construcţia ar putea fi, însă, întârziată de relocarea utilităţilor.
Podul suspendat de la Brăila

Cum suntem în România, nicio investiţie nu poate fi realizată fără întârzieri. În acest moment, mai sunt necesare exproprieri suplimentare, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are probleme cu relocarea utilităţilor. Dintre acestea din urmă, cele mai mari bătăi de cap le dau conductele de gaze

După finalizarea proiectului tehnic al podului, Ministerul Transporturilor ia în calcul exproprieri de 2,77 milioane lei pentru 264 de imobile, în suprafaţă totală de 127.882 mp teren, situate pe un amplasament suplimentar.

Astfel, urmează să fie expropriate 64,2 hectare de teren în judeţele Brăila (localităţile Brăila şi Vădeni) şi Tulcea (Smârdan şi Jijila), suma aferentă imobilelor expropriate, terenuri cu sau fără investiţii, rezultând din raportul de evaluare al specialiştilor ANEVAR, întocmit în luna martie 2020.

Problema relocării utilităţilor, responsabilitatea CNAIR, este însă mai spinoasă. Compania de drumuri recunoaşte că în acest caz sunt posibile întîrzieri, dat fiind faptul că în luna aprilie nu începuse nicio lucrare. Pentru mutarea reţelor de apă şi canalizare a fost obţinută autorizaţia de construire. Pentru cele electrice şi de telefonie s-a ales proiectantul de specialitate şi se caută acum soluţii de relocare, însă pentru cele de gaze, de-abia în luna martie a fost lansată licitaţia pentru desemnarea firmei care se va ocupa de proiect.

4 benzi pentru vehicule şi 2 pentru biciclete

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată în ianuarie 2018 de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia). Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de legatura in lungime de 23 kilometri.

Podul suspendat va avea o lungime de 1,97 km, din care 1,12 km reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,5 metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,5 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 de metri fiecare.

Reţeaua de drumuri cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,1 km şi drumul de legatură cu DN 22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,3 km.

În luna ianuarie 2020, CNAIR a semnat, cu Asocierea Metroul – Italrom Inginerie Internationala – Sistema Ingegneria – Arex Lider Company, şi contractul de supervizare a lucrărilor, în valoare de 35,2 milioane de lei fără TVA.

 

CITEȘTE ȘI:

Noua Skoda Octavia Scout 2021: gardă la sol mai mare cu 15 mm

De ce va creşte cererea de locuri de parcare în clădirile de birouri

Un salariu minim decent – o nouă politică a Uniunii Europene

 

Adaugati comentariu