Compacta franceză a primit un facelift discret, care include o paletă de culori adusă la zi, jante noi, ecrane noi la interior și finisaje mai bune: totul despre Peugeot 308 facelift 2020.
Francezii încă nu au motive să schimbe actuala generație 308: deși se află pe piață de la sfârșitul lui 2013, timp în care a fost vândută în peste 1,5 milioane de exemplare și a primit 43 de distincții la nivel global (inclusiv European Car of the Year 2014), actuala generație încă domină segmentul compactelor din Franța. În Europa, 308 a încheiat anul 2019 pe locul 5, cu peste 141.000 de unități comercializate.
Peugeot 308 facelift 2020: ce e nou?
Acum a sosit, însă, momentul schimbării. Inerent, aș zice, pentru că ultimul refresh la care a fost supus 308 datează din 2017. Francezii au colorat acum versiunea facelift, în premieră, în culoarea Vertigo Blue, aplicată în trei straturi, însă celelalte nuanțe au rămas neschimbate. Jantele, în schimb, au fost redesenate: standard au diametrul de 16 inci, iar opțional de 17 și 18 inci.
A apărut opționea Black pack, care schimbă elementele cromate aflate în calandru, în barele de protecție, în ramele geamurilor, în jante și în șinele longitudinale de pe plafonul versiunii break cu unele negre lucioase.
La interior, celebrul concept i-Cockpit a fost împrospătat cu noul instrumentar digital de 10 inci de pe modelele 208 și 2008, iar ecranul central al sistemului multimedia a primit o suprafață lucioasă, tipică telefoanelor mobile, în locul celei mate de pe versiunea pre-facelift. Deși nu se pomenește nimic despre asta, maneta schimbătorului de viteze manual a fost împrumutată de la fratele de concern, Opel.
De sub capotă a dispărut motorul turbodiesel BlueHDI de 2.0 litri și 180 CP. Au rămas, însă, familia de benzinare de 1.2 l PureTech cu 3 cilindri (110 și 130 CP) și cea de dieseluri BlueHDI, de 1.5 litri (100 și 130 CP). Standard, acestea sunt cuplate la transmisia manuală, în timp ce, pentru cele mai puternice, poate fi aleasă și cutia AT8.
Rămân disponibile versiunea GTI de 1.6 litri turbo, cu 263 CP și 340 Nm, la fel ca și varianta break SW. Prețurile nu au fost încă anunțate.
Comentați?