Advertisement

Podul suspendat de la Brăila
Home Infrastructură Podul de la Brăila va fi inaugurat în jurul datei de 27 iunie

Podul de la Brăila va fi inaugurat în jurul datei de 27 iunie

Podul de la Brăila va fi inaugurat în jurul datei de 27 iunie pe varianta Măcin, urmând ca varianta Jijila să fie gata până la sfârşitul anului, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Ce voiam să vă spun legat de această companie (constructorului italian Webuild – n. r.) este că undeva în iunie, în jurul datei de 27 iunie, cine o fi ministru aici şi cu cine o fi prim-ministru, plus/minus câteva zile, de aia fac şi anunţul public, ca să nu mai fie semne de întrebare, se va inaugura Podul de la Brăila pe varianta pe care o ştiţi cu toţii şi anume descărcarea în judeţul Tulcea pe varianta scurtă Măcin, urmând ca varianta de Jijila să fie gata până la sfârşitul anului. Deci, 27 iunie, plus/minus 2- 3 zile, 2023. Deci, public, da, pentru că este angajamentul pe care dânşii şi l-au luat. Şi l-au mai luat, numai că de data asta le-am spus că trimit în numele ministerului, eu, ca ministru, invitaţie omologului italian să vină la inaugurare. Aşa că folosesc acest prilej ca să punem presiunea mai mare pe dânşii”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Antreprenor este Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

La data de 15 martie 2023, stadiul fizic al lucrărilor la pod era de 93,4%, iar al lucrărilor la drumurile de legătură de 60%, stadiul fizic al întregului proiect fiind de 91,9%.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 kilometri.

De asemenea, lucrările pe Drumul Expres Galaţi – Brăila au ajuns la un stadiu fizic de 50%, constructorul șoselei de mare viteză fiind Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Transporturilor: Autostrada Ploieşti-Braşov va costa mai puțin de 4 mld. euro

Primăria Sect. 2 participă la Rabla Local. Pot fi casate inclusiv microbuze, utilitare şi autospeciale

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...