Advertisement

Rabla Local
Home Finanţare Fonduri publice Primăria Sect. 2 participă la Rabla Local. Pot fi casate inclusiv microbuze, utilitare şi autospeciale

Primăria Sect. 2 participă la Rabla Local. Pot fi casate inclusiv microbuze, utilitare şi autospeciale

Primăria Sectorului 2 a anunțat că va participa în programul Rabla Local, cu un bugetul total alocat de 9 milioane de lei, din care contribuţia proprie de 1,8 milioane de lei. Astfel, fondurile disponibile vor permite casarea a 3.000 autovehicule uzate.

„Cifra de 3.000 de maşini vechi cu care ne-am înscris în program e una realistă şi evaluată pe baza datelor pe care le avem în prezent: 460 de cetăţeni s-au adresat deja Primăriei Sectorului 2 încă de la primele informaţii apărute despre acest program, iar alte 2.500 de maşini abandonate au fost identificate la zi pe domeniul public de Poliţia Locală. Fac un apel pe această cale către toţi proprietarii de maşini vechi, scoase din uz şi care blochează trotuarele să se înscrie în acest program. Beneficiile sunt pentru toată lumea: nu riscaţi să vă fie ridicată maşina şi să plătiţi amendă, primiţi prima de 3.000 de lei şi eliberăm trotuarele de maşini abandonate”, a precizat Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2.

Practic, beneficiarii programului Rabla Local vor primi un stimulent de casare de 3.000 lei pentru fiecare autovehicul uzat dat spre casare. Vor putea fi casate inclusiv microbuze (cu cel mult 8 locuri) sau autoutilitare şi autospeciale uşoare (masă maximă de 3,5 tone), fără ca solicitantul să fie obligat să cumpere un autovehicul nou.

Cei interesaţi se pot înscrie doar dacă respectă anumite condiţii de eligibilitate. De exemplu, programul se adresează doar persoanelor fizice cu maşini mai vechi de 15 ani. Totodată, banii vor fi viraţi beneficiarilor doar după casarea şi radierea din circulaţie şi din evidenţele fiscale a autovehiculului uzat.

Cine se poate înscrie în programul Rabla Local

Este considerat eligibil solicitantul care respectă următoarele condiţii:

– este persoană fizică cu domiciliul pe raza Sectorului 2;
– deţine în proprietate autovehiculul uzat de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale Primăriei Sector 2;
– nu are datorii la stat (plăţi restanţe din taxe, amenzi, impozite, contribuţii etc.);
– nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice;
– nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului;
– se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat;
– se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

Ce autovehicule pot fi casate în programul Rabla Local

Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
– este înregistrat în evidenţele fiscale ale Primăriei Sector 2;
– are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani;
– are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
– conţine componentele esenţiale (motor, transmisie, caroserie, şasiu etc.).

Pașii de urmat pentru cetățeni

Pentru a beneficia de stimulentul de casare, solicitantul va trebui să parcurgă următorii paşi:
1. Solicitantul se înscrie pe platforma AFM. Înscrierile se fac EXCLUSIV în aplicaţia informatică a AFM, la adresa www.afm.ro, secţiunea „Programe de finanţare”, prin completarea unor câmpuri predefinite;
2. După înscrierea pe site-ul AFM, solicitantul transmite Primăriei Sectorului 2 cererea de participare în program, un acord de prelucrare a datelor cu caracter personal şi documentele care atestă eligibilitatea;
3. După ce reprezentanţii Primăriei Sectorului 2 aprobă dosarul, solicitantul are termen 5 zile să încheie contractul de finanţare cu instituţia locală (fără contractul de finanţare solicitantul NU se poate îndrepta către un centru autorizat de casare);
4. După semnarea contractului de finanţare cu Primăria, solicitantul are la dispoziţie 30 de zile să aducă la Primăria Sectorului 2 adeverinţa de dezmembrare, certificatul de radiere şi dovada scoaterii din evidenţa fiscală;
5. Stimulentul de casare de 3.000 de lei va fi virat solicitantului în termen de 5 zile de la depunerea la Primărie a adeverinţei de dezmembrare, a certificatului de radiere şi a dovezii scoaterii din evidenţa fiscal.

Ce documente se depun la Primărie

După înscrierea pe platforma AFM, persoanele interesate vor depune fizic la Primăria Sectorului 2, Biroul Relaţii cu publicul, sau online, pe e-mail la adresa infopublice@ps2.ro, următoarele documente:

– Cerere de participare la Programul privind casarea autovehiculelor uzate;
– Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
– Actul de identitate al solicitantului, în copie conformă cu originalul;
– Cartea de identitate a mijlocului de transport, în copie conformă cu originalul;
– Certificatul de înmatriculare, în copie conformă cu originalul;
– Certificat de atestare fiscală din care să rezulte că solicitantul nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat, emis de ANAF Sector 2 a Municipiului Bucureşti;
– Certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că solicitantul nu are obligaţii restante de plată către bugetul local;
– Împuternicire în original sau copie legalizată, dacă este cazul;
– Actul de identitate al împuternicitului, în copie conformă cu originalul;
– Extras de cont. Scopul Programului Rabla Local este de a elimina din trafic autoturismele mai vechi de 15 ani, care au un grad ridicat de poluare. Acest program contribuie la creşterea calităţii aerului, la protecţia spaţiilor verzi, la stimularea înnoirii parcului auto, dar şi la utilizarea raţională a locurilor de parcare din Sectorul 2.

Programul privind casarea autovehiculelor uzate este finanţat atât din bugetul AFM, cât şi din bugetele locale ale primăriilor. Stimulentul pentru casare de 3.000 de lei acordat beneficiarului este constituit din suma de 2.400 lei alocată din Fondul pentru mediu şi suma de 600 lei susţinută din surse proprii de către primăriile înscrise în program.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Astăzi a debutat Rabla Local, prin înscrierea primăriilor în program

INS: La sfârșitul anului 2022, lungimea autostrăzilor era de 949 km

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Scholz
Fonduri publice

Cancelarul Olaf Scholz solicită un program european de subvenționare a vehiculelor electrice

Cancelarul german Olaf Scholz a cerut un program european de subvenționare a...

Electric Up 2
Flotă verdeFonduri publice

Programul Electric UP 2. Bani de la stat pentru instalarea stațiilor de reîncărcare

IMM-urile și operatorilor economici care activează în domeniul HoReCa pot accesa finanțări...

Mehedinți
Fonduri publice

Flotă de 10 mașini electrice pentru Consiliul Județean Mehedinți

Consiliul Județean Mehedinți își reînnoiește flota cu 10 mașini electrice, prin programul...

Călărași
Flotă verdeFonduri publice

Flotă de 20 de autovehicule ”verzi” pentru Primăria Călărași

Primăria Călărași intenționează să achiziționeze, prin licitație, un număr de 20 de...