Advertisement

Home Piaţa auto Analize de piață Piața auto, în scădere puternică în primele 6 luni. INFOGRAFICE

Piața auto, în scădere puternică în primele 6 luni. INFOGRAFICE

Piața auto a înregistrat, după primele 6 luni din 2020, o scădere generală de 31,8% comparativ cu perioada similară din 2019, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Potrivit asociației, evoluția din iunie, care consemnează o scădere mai puțin amplă în raport cu lunile februarie-mai, dă primele semne ale unei încercări de recuperare, chiar dacă parțială, a scăderilor de până acum, la fel ca în întreaga Europă, de altfel.

Pe piața auto din luna iunie, au fost înregistrate 11.955 autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, minibuze si autobuze), cu 38,9% mai multe decât în luna mai, cifră care este, însă, inferioară (-26,6%) celei din luna similară a anulul trecut, când au fost înmatriculate 16.280 autovehicule.

În ceea ce privește achizițiile de autoturisme noi din UE, APIA precizează că este relevantă situația din țările Europei de Vest care, după primele 6 luni din 2020, înregistrează, pe ansamblul grupului (conform LMC Automotive www.lmc-auto.com), o evoluție generală negativă (-40,2%) comparativ cu aceeasi perioadă din 2019, după o scădere în luna iunie de 24,8%, în revenire, însă, față de scăderea de 57,3% înregistată în luna aprilie.

Top-ul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după 6 luni din 2020 este condus de către Dacia, cu 15.768 unități, urmată de Volkswagen, cu 4.679 unități, Renault 4.521 unități, Ford 3.953 unități, Skoda, 3.877, și Hyundai cu 3.494 unități.

I. Autoturisme (-27,5% în luna iunie, scădere generală în 2020 de 30 7%). Top mărci

La finalul primelor 6 luni din 2020, Top 10 pe piața auto este condus de Dacia, cu 14.574 unități (-31,8% față de 2019, cotă de piață 29,8%), urmată de Volkswagen cu 3.915 unități (-21,7%, cotă de piață 8,0%), Skoda cu 3.877 unităţi (-30,4%, cotă de piață 7,9%), Renault 3.659 unități (-39,9%, cotă de piață 7,5%) și Hyundai cu 3.494 unități, singura marcă aflată pe plus după 6 luni (+3,2%, cotă de piață 7,1%).

Piața auto

Pe modele, cu cele 6.195 unități vândute, Dacia Logan rămâne cel mai bine vândut model după 6 luni din 2020 (-47,3%), urmat de Dacia Duster, 3.789 unități (- 21,3%), Dacia Sandero, 3.406 unități (-2,5%), Renault Clio, 1.553 unități (- 44,7%) și Skoda Octavia, 1.529 unități (-33,7%). În acest context, sunt două modele care înregistrează creșteri pe ansamblul perioadei, acestea fiind Hyundai Kona (+59,5%) și Dacia Dokker (+4,7%).

Piața auto

Analizând segmentarea pe clase, după primele 6 luni din anul 2020, toate segmentele sunt în teritoriul negativm(Fig. 4). APIA reiterează consolidarea segmentului SUV pe prima poziție, a cărui pondere în total piață a ajuns la 39,5%, acesta înregistrând și o scădere sub media pieței (-20,7% față de -30,7%).

Segmentul C, cu 33,2% din total piață, rămâne pe locul secund, iar pe locul al treilea, în ușoară creștere față de ponderea avută la 5 luni (19,2%), segmentul B, care reprezintă 20,1% din total piață.

Piața auto

În funcţie de tipul de combustibil al achizițiilor de autoturisme, APIA remarcă faptul că, în luna iunie 2020, ponderea autoturismelor diesel continuă să scadă, ajungând la o cotă de piață de 22,7% mult mai mică decât cea înregistrată în lunile anterioare (în aprilie, 43,0%, iar in mai 27,7%). Cu toate acestea, pe ansamblul perioadei, autoturismele diesel înregistrează o creștere a cotei de piață în 2020, respectiv 29% comparativ cu 28,4% cât se înregistra în 2019.

Pe ansamblul primelor 6 luni ale anului 2020, autoturismele pe benzină continuă să dețină cea mai mare pondere, respectiv 65,1% din total (în scădere față de cota înregistrată anul trecut, 67,6%).

Piața auto

Autoturismele “verzi“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) înregistrează, după primele 6 luni, un volum în creștere (+2,%), comparativ cu perioada similară a anului trecut (Fig. 6).

Piața auto

 

Pe subcategorii, APIA consemnează o creștere importantă pe piața auto de 31,6% la autoturismele full electrice și una mult mai consistentă, de 107,8%, la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun și de propulsie electrică, înregistrează după primele 6 luni din 2020, o scădere de 9,2%.

 

”În continuare, este de așteptat ca, în acest an, achizițiile de autoturisme “verzi“ să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare măsură, stimulate de Programul Rabla Plus, care a avut o contribuție importantă la creșterea semnificativă a vânzărilor de autoturisme electrice care, și în acest an 2020, are un impact favorabil. Afirmația este susținută de faptul că, la această dată, programul înregistrează peste 1.000 de rezervări de autoturisme electrice și plug-in față de doar 640  anul trecut”. arată reprezentanții APIA.

În ceea ce privește evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), după 6 luni, acestea reprezintă 22,5% din totalul achizițiilor realizate în anul 2020, pe un volum total de 10.997 unități, inferior cu 22,8% celui consemnat în aceeași perioadă din 2019.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme, după 6 luni din 2020, sunt realizate de către persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 40%.

”Este insă de remarcat faptul că, în luna iunie, ponderea achizițiilor realizate de către persoane fizice a fost de 58%, în urma înmatricularii autoturismelor achiziționate la demarea programului Rabla”, menționează APIA.

II. Autovehicule comerciale ușoare (inclusiv minibuse si pick-up)

Și acesastă categorie de autovehicule a înregistrat o scădere importantă în luna iunie (-12,7%), mult mai puțin amplă comparativ cu autoturismele, fapt care contribuie la consemnarea unei scăderi generale de 26,2% pe primele 6 luni din 2020.

Piața auto

 

CITEȘTE ȘI:

Mercedes-Benz Sprinter chinezesc

IMM Invest a intrat în faza a patra, plata ajutorului de stat

Licitație pentru Centura de Vest a municipiului Pitești

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Italia
Analize de piață

Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035

Italia dorește ca Uniunea Europeană să devanseze examinarea interdicției privind vânzarea de...

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...