Deşi numeric, accidentele produse pe autostrăzi sunt cel mai puţin frecvente, din punct de vedere al indicelui de mortalitate, de 47,3%, autostrada se plasează pe primul loc în anul 2019, arată Buletinul Siguranţei rutiere 2019, documente în care sunt analizate de către IGPR evenimentele produse pe infrastructura de drumuri.
Comparativ cu anul precedent, în 2019, pe drumurile din afara localităţilor au fost înregistrate cu 3,3% mai puţine evenimente rutiere grave şi cu 5,8% mai puţine victime.
În raport de categoria de drum pe care acestea au avut loc, distribuţia accidentelor rutiere grave nu suferă modificări faţă de anul 2018. Astfel, accidentele rutiere grave produse pe străzile din interiorul localităţilor, alături de cele produse drumurile naţionale reprezintă mai mult de două treimi din totalul accidentelor rutiere grave produse în România (71,6%) în anul 2019.
Potrivit Buletinului Siguranței rutiere, deşi cele mai numeroase, evenimentele grave petrecute pe străzile din localităţi sunt caracterizate de cea mai scăzută mortalitate. La polul opus, deşi numeric, evenimentele produse pe autostrăzi sunt cel mai puţin frecvente, din punct de vedere al indicelui de mortalitate, autostrada se plasează pe primul loc în anul 2019. Acest lucru descrie faptul că, atunci când se produc, accidentele rutiere pe autostrăzi au efecte devastatoare.
Totodată, analiza IGPR mai arată că drumurile naţionale, printr-o serie de caracteristici, reprezintă în mod constant scena unui mare număr de accidente rutiere grave caracterizată prin valori ridicate ale riscului de victimizare, în general, şi de mortalitate în mod specific.
Două treimi dintre accidentele rutiere grave s-au produs pe segmente de drum fără caracteristici deosebite. Totuşi, intersecţia şi curba reprezintă elemente de infrastructură cu un potenţial mai ridicat de risc rutier, dovadă fiind numărul ridicat de accidente înregistrate. La un număr aproximativ egal de evenimente rutiere, în accidentele produse în curbă în anul 2019 şi-au pierdut viaţa de peste două ori mai multe persoane faţă de intersecţii.
Se remarcă, în continuare, gravitatea accidentelor rutiere grave produse prin nerespectarea regulilor de trecere la calea ferată: întrun număr de 21 de evenimente de această natură şi-au pierdut viaţa 13 persoane, plasând valoarea indicelui de mortalitate la 62%.
CITEȘTE ȘI:
De la 1 ianuarie, Roxana Lupescu va fi noul director general al Arval România
România devine hub-ul central al grupului Holmbergs, specializat în soluții de siguranță auto
Comentați?