Potrivit datelor Comisiei Europene, sectorul transporturilor generează aproape un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. După energie, acesta este al doilea cel mai mare generator de astfel de emisii, în condiţiile în care pentru fiecare litru de combustibil ars în motorul maşinii, se eliberează peste 2 kg de CO2.
Atât politicile UE, cît şi eforturile depuse de constructorii auto au un rol important în reducerea emisiile de gaze cu efect de seră. Dar la fel de importantă poate fi şi contribuţia publicului, care poate face alegerile potrivite pentru a genera cât mai puţine emisii de CO2.
Un exemplu în acest sens ar fi evitarea, pe cât posibil, a deplasărilor cu autoturismul pe distanţe scurte. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt disproporţionat mai mari dacă motorul nu s-a încălzit încă. Studiile arată că 50 % din călătoriile cu maşina în zonele urbane se fac pe distanţe de mai puţin de 3 kilometri.
Dacă utilizarea maşinii nu poate fi evitată, există patru metode pentru a reduce consumul de carburant şi emisiile de CO2:
1. Daţi jos barele de suport sau cutiile de portbagaj fixate pe plafonul maşinii. În acest fel reduceţi consumul de carburant şi emisiile de CO2 cu până la 10%.
2. Conduceţi moderat. La viteze de peste 120 km/oră, consumul de combustibil este cu 30 % mai mare decât la o viteză de 80 km pe oră. Consumaţi mai puţin combustibil în viteza a 4-a, a 5-a şi a 6-a.
3. Închideţi aerul condiţionat. Acesta măreşte consumul de combustibil şi emisiile de CO2 cu aproximativ 5 %.
4. Vreţi să vă cumpăraţi un automobil nou? Alegeţi unul cu un consum redus. Producătorii de maşini trebuie să afişeze emisiile de CO2 şi consumul de combustibil al autoturismelor lor în saloanele auto şi în materialele publicitare.
Comentați?