Reabilitarea DN 28B Târgu Frumos – Botoşani, amânată

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitaţia pentru modernizarea DN 28B Târgu Frumos – Botoşani, după ce toate ofertele au fost declarate neconforme.
A2

”CNAIR a fost nevoită să anuleze astăzi procedura de achiziţie publică pentru modernizarea DN 28B, Târgu Frumos – Botoşani (km 0+000 – km 76+758), din cauza lacunelor din documentele prezentate de ofertanţi, toate ofertele fiind declarate neconforme. În acest moment, CNAIR pregăteşte relansarea licitaţiei pentru obiectivul menţionat, a cărui valoare estimată este de 268.601.000 lei fără TVA”, a anunţat, marţi, CNAIR.

Compania anunţă că are asigurată din bugetul de stat suma necesară derulării acestui proiect şi va relua licitaţia în data de 4 februarie 2019.

“CNAIR a înţeles importanţa acestui proiect pentru zona Moldovei şi a urgentat procedurile interne pentru reluarea licitaţiei. Compania se va organiza astfel încât după depunerea ofertelor, evaluarea acestora să fie realizată în cel mai scurt timp posibil, pentru ca lucrările să înceapă cât mai repede”, a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

În decembrie 2017, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea DN 28B Tg. Frumos – Botosani, iar comisiile reunite de buget-finante ale Parlamentului au aprobat, ulterior, amendamentul adus Legii bugetului, prin care se aloca finanţarea necesară, în 2018, pentru lucrările de reabilitare.

Apoi, au fost contractate, de la societatea Rutier Conex XXI Bacău, serviciile de proiectare pentru elaborarea documentaţiei tehnice, iar în mai 2018 a fost lansat anunţul de participare la licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor. Termenul limita de depunere a ofertelor din partea constructorilor a fost data de 25 iunie.

Durata contractului va fi de 24 de luni, dintre care cinci luni pentru proiectare si 19 pentru executie, perioada de garantie a lucrarilor fiind de cinci ani.

Investitia presupune modernizarea a 71,5 km de drum national, care va fi configurat la o latime de 9 m, cu o latime efectiva a caii de rulare de 7 m si acostamente de un metru. Pe tot traseul se vor regasi 9 poduri, dintre care 8 actuale, ce vor fi reabilitate, ultimul urmand a fi nou construit, cu o latime de 10 m.

În zonele urbane si rurale unde traficul este ridicat, se prevad trotuare pietonale. De asemenea, se vor amenaja alveole pentru mijloacele de transport in comun, parcari si refugii. Pe sectoarele periculoase, dar si pe poduri se vor monta parapeti metalici, care vor avea fluturasi reflectorizanti. in proiect este prevazuta iluminarea tuturor intersectiilor dintre drumul national DN 28 B si cele 36 de drumuri comunale sau judetene, folosindu-se panouri fotovoltaice cu corpuri de iluminat tip LED. in intersectia dintre DN 28B si drumului DN 28 (Iasi – Bucuresti) va fi construit un sens giratoriu.

 

Adaugati comentariu