Ferrari se află în fruntea celor mai puternice branduri din lume, în timp ce directorul executiv al Toyota, Akio Toyoda, s-a plasat pe locul 2 în Top 10 CEO la nivel mondial, arată raportului Brand Finance Global 500, ediţia 2019, lansat la Forumul Economic Mondial, desfăşurat în localitatea elveţiană Davos.
Producătorul italian de supermaşini, Ferrari, a recâştigat titlul de cel maiputernic brand al lumii, deţinut ultima oară în 2014. Astfel, forţa branduluiFerrari a crescut până la un scor Brand Strength Index ( Indexul Puterii Brandului – BSI) de 94,8 din100, surclasând alte mari companii precum McDonald’s, Coca-Cola, Rolex, Lego sau Disney.
Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanţei unui brand în raport cu competiţia.
„Fiind cel mai important constructor auto de lux din lume, Ferrari are un nivel de recunoaştere a mărcii fără egal, ce susţine excelenţa pentru design şi inovare. Logo-ul său este un simbol perfect al forţei şi vitalităţii brandului, a afirmat David Haigh, CEO, Brand Finance, compania de consultanţă care evaluează cele mai valoroase branduri globale şi realizează Brand Finance Global 500.
Brand Finance determină puterea relativă a mărci printr-un scor echilibrat în careevaluează investiţiile de marketing, capitalurile proprii ale acţionarilor şi performanţa afacerii.
Conform acestor criterii, Ferrari este cel mai puternic dintre cele 14 branduri prezente în Brand Finance Global 500, ediţia 2019, care au primit cel mai ridicat rating AAA +.
De la înfiinţarea sa, Ferrari a rămas sinonim cu stilul şi performanţa, permiţând brandului să se extindă cu succes şi în alte segmente – de la produse gen şepci şi ochelari de soare, la parcuri şi hoteluri tematice – fără a-şi pierde atractivitatea ca brand de lux.
Brandurile auto de top, în general, continuă să uimească şi să câştige încrederea consumatorilor. Astfel, în clasamentul celor mai puternice branduri, Ferrari este urmat de Porsche şi BMW, mărci de primă clasă cu rating AAA.
Alături de nivelul veniturilor, puterea brandului este un motor crucial al valorii brandului. Din punctul de vedere al puterii brandului, valoarea de brand a Ferraribrand s-a îmbunătăţit cu 27%, până la 8,3 miliarde de dolari.
Cea mai mare parte a producţiei sale limitate pentru 2018 şi o parte dincea pentru 2019 au fost deja vândute până în mai 2018, iar nouldirector executiv, Louis Camilleri, a prezentat, în septembrie 2018, un plan de lansare a 15 noi modele, inclusiv maşini hibride.
În clasamentul celor mai puternice branduri, pe segmentul auto, Ferrari este urmat de Porsche şi BMW, mărci de primă clasă cu rating AAA.
Cele mai valoroase branduri
Amazon îşi menţine poziţia de cel mai valoros brand global în raportul Brand Finance Global cu o creştere impresionantă de 25%, până la valoarea de 187,9 miliarde dolari. Anul trecut, Amazon a vândut peste 100 de milioane de produse într-o singură zi după care, tot în premieră, firma a depăşit valoarea de un trilion de dolari pe Bursă.
Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obţine un proprietar prin licenţierea brandului pe piaţa liberă.
După liderul Amazon, podiumul este completat de Apple (locul 2, cu 153,6miliarde dolari) şi Google (locul 3, cu 142,8 miliarde dolari). Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să reclame locul 2 în 2020.
O revenire remarcabilă se observă pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe locul 4. Cu o creştere de 47% a valorii de brand (119,6 miliarde dolari), Microsoft a înregistrat cea mai mare creştere din Top 10, brandul beneficiind de succesul transformării către un model de business „cloud-centric”.Microsoft este un exemplu că firmele se pot adapta schimbării, într-o epocă în care chiar şi giganţii tehnologiei pot fi depoziţionaţi de start-up-uri şi de branduri emergente.
Facebook îşi păstrează a şaptea poziţie în clasament, dar forţa brandului a scăzut cu 11% după o succesiune de scandaluri, incluzând rolul firmei în răspândirea de ştiri false („fake news”), folosirea de către Cambridge Analytica a datelor personale de pe platforma Facebook şi deficienţele de securitate ale platformei.
Din segmentul auto, în Top 500 cele mai valoroase branduri, în 2019 au intrat 22 de nume:
- Mercedes Benz locul 13 (locul 13 şi în 2018)
- Toyota – locul 17 (locul 15 în 2018)
- Volkswagen – locul 27 (locul 22 în 2018)
- BMW – locul 29 (locul 16 în 2018)
- Porsche – locul 47 (locul 70 în 2018)
- Mitsubishi Group – locul 55 (locul 43 în 2018)
- Honda – locul 57 (locul 50 în 2018)
- Hyundai Group – locul 79 (locul 78 în 2018)
- Audi – locul 85 (locul 97 în 2018)
- Nissan – locul 89 (locul 67 în 2018)
- Ford – locul 93 (locul 82 în 2018)
- Volvo – locul 112 (locul 118 în 2018)
- Chevrolet – locul 128 (locul 112 în 2018)
- Renault – locul 156 (locul 110 în 2018)
- Lexus – locul 189 (locul 160 în 2018)
- Ferrari – locul 222 (locul 204 în 2018)
- Subaru – locul 255 (locul 204 în 2018)
- Tesla – locul 266 (locul 310 în 2018)
- Geely Auto – locul 341 (locul 293 în 2018)
- Buick – locul 376 (nou intrat)
- Mahindra Group – locul 396 (locul 470 în 2018)
- Suzuki – locul 407 (locul 424 în 2018)
Top 10 CEO
Bazându-se pe Topul celor mai valoroase mărci din lume, clasamentul directorilor executivi evaluează modul în care aceştia se remarcă drept manageri de brand. Similar Indexului Puterii Brandce reflect succesul CEO în performanţa afacerii, investiţiile în marketing şi capitalurile acţionarilor.
- Jeff Bezos – Amazon
- Akio Toyoda – Toyota
- Bernard Arnault – LVMH
- Tim Cook – Apple
- Robin Li – Baidu
- Ginni Rometty – IBM
- Bob Iger – Disney
- Qingping Li – China CITIC Bank
- Satya Nadella – Microsoft
- Fred Smith – FedEx
Comentați?