Pasaj rutier suprateran pe DN 21, în zona Drajna. Proiect

Autorităţile au în plan construirea unui pasaj suprateran la Drajna, pentru eliminarea blocajelor în traficul rutier din zonele unde DN 21 (E 5840) intersectează, la nivel, linia ferată Bucureşti - Constanţa, precum şi DN 3A.
Drajna

„După ani de aşteptări, facem un pas important înainte, în eliminarea blocajelor înregistrate într-unul din cele mai aglomerate noduri rutiere din România. Noi vom amenaja acolo un pasaj rutier de-a lungul DN 21 peste calea ferată Bucureşti – Constanţa şi peste intersecţia DN3A. (…) În fundamentarea necesităţii implementării acestui obiectiv am ţinut cont de media înregistrată în prezent, respectiv 11.300 de vehicule pe zi, cu menţiunea că în desfăşurarea traficului, în configuraţia actuală a infrastructurii, se înregistrează un timp de aşteptare de 30, 45 chiar 60 de minute”, a precizat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Proiectul Hotărârii de Guvern a fost adoptat săptămâna trecută.

DN 21 (130 km), încadrat ca drum european E 584, asigură legătura rutieră între Brăila şi Călăraşi, realizând conectivitatea zonei Brăila – Galaţi şi a municipiilor Slobozia şi Călăraşi cu reţeaua rutieră europeană centrală TEN-T.

Pe tronsonul cuprins între Slobozia şi nodul autostrăzii A2 cu DN 3, la km 105+500, DN 21 traversează la nivel magistrala de cale ferată Bucureşti – Constanţa (linie dublă electrificată, cu viteză maximă 120 km/h – 160 km/h), iar la km 105+550 intersectează DN 3A, fiind necesare multiple staţionări la barieră.

„Oportunitatea amenajării pasajului rutier în lungul DN 21, peste CF Bucureşti – Constanţa şi peste intersecţia cu DN 3A constă în îmbunătăţirea condiţiilor socio-economice şi de circulaţie, fluidizarea traficului, reducerea timpilor de parcurs, eliminarea multiplelor staţionării la barieră şi sporirea siguranţei circulaţiei în zona traversării la nivel a căii ferate şi a intersecţiei cu DN 3A, pentru traficul de tranzit al mărfurilor şi al călătorilor, pe relaţia cu municipiul Slobozia, zona Brăila – Galaţi, zona Tulcea, spre Ucraina şi Republica Moldova, respectiv cu autostrada A2 (zona nodului Drajna)”, arată reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Valoarea investiţiei este de 133 de milioane de lei (preţuri – octombrie 2019, curs de schimb – 4,7528 lei/euro), lungimea pasajului rutier suprateran fiind de 2,74 km.

Se estimează ca durata de execuţie a lucrării este de 18 luni.

Finanţarea obiectivului de investiţie se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul Bode pledează pentru un sprijin financiar coordonat în transporturile europene

Străzile din staţiunea Neptun-Olimp, reabilitate cu fonduri europene

Românii pot compara și preţurile măştilor, mănuşilor sau dezinfectanţilor

 

 

Adaugati comentariu