O asociere din Turcia a câştigat contractul pentru Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş


„Contractul adjudecat – la o valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA) – prevede proiectarea şi execuţia celor 16,26 km ai acestui tronson în termen de 48 de luni (12 luni perioada de proiectare şi 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor)”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraş va asigura legătura pe un drum de mare viteză pe intercoridorul Moldova – Transilvania.
Contractul, finanţat prin Programul Transport 2021 – 2027, va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestaţii, a adăugat ministrul.
Drumul de legătură cu DN 1 are o lungime de 5,6 km.
Lungimea totală a autostrăzii Sibiu – Făgăraș este de 68,05 km, construcția fiind împărțită în 4 tronsoane distincte:
– Tronsonul 1 (14,25 km) – Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ 105G). Potrivit CNAIR, în data de 16 martie 2023 au fost depuse cinci oferte pentru proiectare și construcție. Valoarea estimată a contractului este de 2,098 miliarde lei, fără TVA.
– Tronsonul 2 (19,92 km) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) și Arpașu de Jos (DN 1). În data de februarie 2023, au fost depuse șase oferte pentru proiectare și construcție. Valoarea estimată a contractului este de 1,7 miliarde de lei, fără TVA.
– Tronsonul 3 (17,61 km) – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B). În data de 1 martie 2023, au fost depuse patru oferte pentru proiectare și construcție. Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 1,83 de miliarde de lei şi 2,16 miliarde de lei, fără TVA.
– Tronsonul 4 (16,26 km) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1. În data de 30 noiembrie 2022, au fost depuse șase oferte pentru proiectare și construcție:Asocierea Automagistral – Pivden – Rostdorstroy (Ucraina); Asocierea Bog’Art – Coni – Tohme Contracting – Ria Design Consuting (România – Georgia); IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret (Turcia); Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret – Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi (Turcia); Mapa Insaat Ve Ticaret (Turcia) și Asocierea Strabag – Geiger Transilvania (România). Valoarea estimată a contractului a fost de 1,7 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit Studiului de Fezabilitate, viitoarea șosea de mare viteză se desprinde din Autostrada Sibiu – Pitești printr-un nod de mare viteză, la Boița. Proiectul mai cuprinde și realizarea unui drum de legătură între autostradă și drumul național DN 1, în lungime de 5,65 km.
Pentru tronsonul Sibiu-Făgăraș, viteza de proiectare este de 140 km /h. În regiunile de deal viteza a fost redusă la 120 km /h, iar nodurile rutiere de tip A sunt proiectate la viteza de 80 km /h.
CITEȘTE ȘI:
INS: Înmatriculările noi de autoturisme au urcat cu 3,2% în primele 3 luni
Miza pe ”verde”. Vânzările de vehicule comerciale electrice în 2022