Advertisement

Transporter
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Noul VW Transporter. Instrumentul perfect

Noul VW Transporter. Instrumentul perfect

Noul Transporter va fi lansat pe piața germană la începutul anului 2025, iar Volkswagen Vehicule Comerciale anunță acum mai multe detalii despre interiorul și compartimentul de încărcare al noii generații.

Avem, iată, detalii despre noul Transporter. Ei bine, la fel ca Multivan și ID. Buzz, acesta va fi lansat având ca dotare standard un cockpit digital inovator. Compartimentul de încărcare oferă, de asemenea, avantaje majore față de Transporter 6.1. Noua versiune de bază cu ampatament normal arată clar acest lucru: compartimentul său de încărcare este cu 61 mm mai lung, în timp ce lățimea dintre pasajele roților a fost mărită cu până la 148 mm. Aceasta înseamnă că orice client care a fost deja mulțumit de predecesorul va fi încântat de noul Transporter.

Interiorul a fost redesenat și modernizat până la cel mai mic detaliu. Scopul clar de dezvoltare a fost de a produce un Transporter cu caracteristicile obișnuite de design Volkswagen, combinate cu spațiu și funcționalitate maxime. De altfel, cei care au condus un T6.1 vor fi familiarizați cu poziția tipică înaltă a scaunului, și poziția înaltă a manetei schimbătorului. În fața șoferului este plasat noul cockpit digital, care constă dintr-un instrumentar configurabil de 12 inchi (Digital Cockpit cu diagonala de 30 cm) și un ecran tactil de 13 inchi (diagonala de 33 cm) pentru sistemul de infotainment standard (inclusiv DAB+ și App Connect wireless cu Apple CarPlay/Android Auto). O altă dotare standard este un nou volan multifuncțional cu butoane care sunt ușor de manevrat chiar și atunci când purtați mănuși. Ca și în Multivan și ID. Buzz, noul Transporter are acum și o frână de parcare electronică și funcția Auto-Hold. Acționarea frânei de parcare electronice a fost mutată pe tabloul de bord, eliberând mai mult spațiu în zona pentru picioare pentru un posibil acces prin cabină în spate – în funcție de configurația aleasă.

Transporter

Standard, noul Transporter oferă două locuri individuale în față. Opțional sunt disponibile trei locuri în față (scaunul șoferului plus bancheta cu două locuri). În plus, Transporter poate fi echipat cu până la trei scaune individuale ușor demontabile în al doilea rând de scaune și – la o dată ulterioară, sub numele de Kombi (autoturism) – și cu o banchetă pentru trei pasageri în al treilea rând de scaune. Fiind singurul vehicul comercial din această clasă, noul Transporter va fi disponibil și cu o cabină dublă. În acest caz, există șase locuri la bord: scaunul șoferului plus bancheta cu două locuri în primul rând de scaune și o banchetă cu trei locuri în al doilea rând. Modelele robuste din material textil, precum și două variante din piele sunt disponibile ca huse de scaun.

5,8 până la 9,0 m3 compartiment de încărcare

Noul Transporter are 5.050 mm lungime – aceasta reprezintă o creștere cu 146 mm față de predecesorul său. Ampatamentul a fost extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, și va exista opțional un ampatament mai lung cu 400 mm (lungime totală: 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a Transporterului a crescut cu 128 mm față de predecesorii săi (fără oglinzi exterioare). Lățimea maximă dintre carcasele roților a fost mărită semnificativ cu 148 mm, până la 1.392 mm. Acest lucru facilitează depozitarea europaleților. Lungimea compartimentului de încărcare pe podeaua Transporterului cu ampatament normal este de 2.602 mm – aceasta corespunde cu încă 61 mm; cu un ampatament extins, lungimea compartimentului de încărcare crește la 3.002 mm.

 

Transporter

Datorită lungimii exterioare, lățimii și ampatamentului mai mari, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să mărească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter. Cel mai mare volum de depozitare cu ampatament normal și pentru toate tipurile de propulsie a fost practic mărit cu două cutii mobile și este acum de 5,8 m3 . Versiunea cu ampatament lung și acoperiș înalt va găzdui până la 9,0 m3. Compartimentul de încărcare poate fi configurat cu diferiți pereți despărțitori și adaptat individual la cerințele specifice ale unei companii.

Sarcină utilă maximă de 1,33 tone

În ciuda dimensiunii sale, noul Transporter cu o înălțime mai mică de 2,0 metri (acoperiș normal) se potrivește în toate parcările convenționale cu mai multe etaje. Cu un diametru de bracaj de numai 11,8 metri (ampatament normal), Transporter stăpânește, de asemenea, curbele strânse fără efort. În plus, Volkswagen Commercial Vehicles s-a asigurat că acest instrument auto pentru profesioniști poate suporta și greutatea pe care o poate transporta în ceea ce privește volumul: sarcina utilă maximă este de până la 1,33 tone. Și dacă acest lucru nu este suficient, noua generație Transporter poate trage remorci cu o greutate de până la 2,8 tone acolo unde este necesară sarcina în munca de zi cu zi.

Transporter

Digital și intuitiv

Șoferii T6.1, Multivan și ID. Buzz se vor simți ca acasă la bord ca urmare a structurii de meniu clare și autoexplicative a tuturor afișajelor și panourilor de control. Ca de obicei, funcțiile luminii sunt dispuse în stânga lângă volan, iar butoanele pentru funcții importante ale vehiculului, meniuri și volum audio în dreapta, într-o bară.

Ecranul tactil al sistemului de infotainment este situat deasupra acestuia. În partea de jos a ecranului există o bară de afișare permanentă cu principalele funcții de control al climatizării, inclusiv funcționarea încălzirii scaunelor. Ecranul de pornire mare, cu secțiuni care pot fi atribuite la alegere, este aranjat în mijloc. Deasupra ecranului de start se află o bară permanentă cu o gamă largă de informații standard (cum ar fi temperatura exterioară sau nivelul de încărcare al smartphone-ului) și un buton de pornire care te duce înapoi la meniul principal cu un singur clic. Sistemul de infotainment poate fi extins opțional cu un sistem de navigație, serviciile mobile online Volkswagen ale VW Connect și VW Connect Plus (standard cu sistemul de navigație) și un sistem audio Harman Kardon.

 

În plus, la bord există o tavă de depozitare pentru smartphone-uri în consola centrală, cu o funcție opțională de încărcare inductivă. Alte dispozitive pot fi încărcate folosind până la șapte interfețe USB-C, USB-A și 12 volți. În plus, Volkswagen Vehicule Comerciale oferă noul Transporter cu un hub opțional de alimentare de 230 V (400 W), inclusiv un convertor pentru a alimenta dispozitive electrice mari de toate tipurile. Va exista și un invertor cu o putere de 2,3 kW pentru variantele electrice sau electrificate.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Comenzi deschise pentru noul Renault Master

 

Volkswagen va dezvolta o mașină electrică de 20.000 de euro, începând din 2027

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ID. Buzz GTX
Vehicule comerciale uşoare

ID. Buzz GTX. Superlativ absolut

Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat, cu ocazia conferinței sale anuale, cel mai...

Farizon
Vehicule comerciale uşoare

Farizon intră pe piața din România

Grupul maghiar AutoWallis a anunțat că va reprezenta pe piața din România...

Mercedes-Benz
Vehicule comerciale uşoare

Mercedes-Benz Vans. Inteligente, interactive, confortabile

Mercedes-Benz Vans și-a înnoit familia de vehicule comerciale cu noile versiuni Vito...

Vehicule comerciale uşoare

Comenzi deschise pentru noul Renault Master

Noul Renault Master este gata pentru întâlnirea cu clienții. L-am condus, la...