După 11 ani și circa 1,5 milioane de exemplare, Volkswagen Caddy este înlocuit de un urmaș proaspăt, cu motoare Euro 6, noi sisteme de siguranță și asistență pentru șofer, dar și cu prețuri de bază mai atractive.

De la început trebuie remarcat faptul că noul Volkswagen Caddy este propus în variante de echipare de bază mai accesibile decât în cazul precedentei generații. În Germania, cea mai ieftină versiune VW Caddy Panel Van pornește de la 14.785 euro net, în timp ce varianta de persoane pleacă de la 15.330 euro net (sau 18.242 euro cu taxe incluse). Prețurile sunt valabile pentru motorizarea TSI de 84 CP.
Toate cele 8 motorizări ale noului VW Caddy sunt acum compatibile Euro 6. Este vorba de patru versiuni diesel, bazate pe reputatul TDI de 2,0 litri, după care vorbim de trei motoare TSI pe benzină, dar și de o variantă alimentată cu gaz natural.

Motoarele TDI au puteri care variază între 75 CP și 150 CP, cea mai economică versiune (având apelativul Blue Motion) oferind un consum mediu sub 4 litri/100 km și fiind concepută special pentru livrările din mediul urban. Motorizarea 1.4 TGI promite un consum de numai 4,1 kg/100 km de gaz natural, cu 28% mai redus decât al motorizării precedentului Caddy EcoFuel. Cele trei motoare pe benzină au fost și ele optimizate: 1.2 TSI de 75 CP, 1.0 TSI (trei cilindri) de 102 CP și 1.4 TSI de 125 CP.
La nivelul sistemelor de asistență, noul VW Caddy e dotat standard cu sistemul Multi-Collision Brake (după un impact, sistemul acționează automat frânele dacă șoferul nu mai e capabil să facă acest lucru), iar opțional este disponibil ”Front Assist”, care monitorizează permanent ce se întâmplă în jurul mașinii, sistem care include și funcția City Emergency Braking (frânarea automată la detectarea unui obstacol la o viteză mai mică de 30 km/h).

La acestea se mai adaugă controlul automat al farurilor ”Light Assist” sau sistemul de atenționare în caz de oboseală ”Driver Alert”, precum și pilotul automat adaptiv ACC (Adaptive Cruise Control), care e pregătit pentru acționarea automată a accelerației și frânării chiar și în condiții de ambuteiaj. Tot pentru a face viața mai ușoară în aglomerația urbană, pe noul Caddy e disponibil și sistemul de asistență la parcare ”Park Assist”, care asigură atât parcarea automată în paralel, cât și perpendicular (o facilitate foarte utilă pentru serviciile de curierat, de exemplu).
La nivelul habitaclului, noul VW Caddy se bazează pe simplitate și robustețe, dar și pe finisări peste media segmentului său, precum și pe noi dotări infotainment. Practic, pe lângă caracterul pragmatic specific unui vehicul utilitar, Caddy dorește să ofere, în nivelurile de echipare superioare, o ambianță cât mai apropiată de un autoturism modern.

Vânzările noului Volkswagen Caddy vor demara în Germania la jumătatea acestui an, ulterior urmând ca modelul să fie lansat și pe celelalte piețe europene. Vom reveni cu detalii pentru România despre prețurile și variantele noului Volkswagen Caddy.
Comentați?