Componentele suspensiei sunt cele mai vândute piese auto din România

Conform unei analize autohut.ro, în 2014 cele mai vândute piese auto în România au fost legate de sistemul de suspensie, urmate de piesele auto aferente sistemului de frânare și de produsele ce țin de reviziile tehnice periodice (filtre, ulei etc). Cauza acestei stări de fapt o reprezintă calitatea extrem de proastă a drumurilor din țara noastră.



piese auto romania suspensii drumuri proaste - floteauto

Acest lucru este de asemenea un factor determinant pentru starea tehnică a parcului auto național – conform statisticilor D.R.P.C.I.V. (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehicolelor) se observă o îmbătrânire accentuată a parcului auto național pe fondul creșterii numărului de vehicule second hand, în marea lor majoritate mai vechi de 5 ani. Astfel, anul trecut, dintr-un total de aproximativ 4.7 mil. de autovehicule înregistrate în România, peste jumătate (2,7 mil) aveau o vechime de mai mult de 10 ani. Analizând după marca brandurilor cele mai vândute piese auto, după marcă, au fost cele pentru: VW, Opel, Dacia și Ford.

Piața pieselor auto este strâns legată de calitatea și vârsta parcului auto național, de comportamentul proprietarilor în raport cu vehiculele pe care le dețin prin calitatea exploatării și întreținerii autovehiculelor, de condițiile tehnice de drum, educația rutieră etc. Toți acești factori influențează direct evoluția pieței de piese auto, însă nu de fiecare dată acest lucru este îmbucurător pentru distribuitorii ce desfășoară o activitate profesionistă și concurențială.

piese auto romania suspensii drumuri proaste - floteauto
Drumurile proaste au o influență directă asupra cheltuielilor ridicate cu reparațiile suspensiilor

Piața neagră a pieselor auto, comerțul cu componente contrafăcute perturbă semnificativ acest domeniu. Clienții optează de cele mai multe ori pentru soluții ieftine, de compromis, cu efect pe termen scurt, ceea ce încurajează tocmai dezvoltarea pieței nereglementate și nesupravegheate din domeniu, în detrimentul jucătorilor autorizați”, spune Alexandru Stoinea, reprezentant autohut.ro

Cum pot fi combătute astfel de practici? Care este rețeta succesului într-o astfel de piața?

“Facem eforturi prin diferite mijloace să contribuim la educarea șoferilor și deținătorilor de autovehicule în sensul de a conștientiza importanța deciziilor pe care aceștia le iau cu privire la întreținerea autovehiculelor și la exploatarea în condiții de maximă siguranță. Totodată promovăm calitatea la un preț accesibil, oferim garanție pentru toate produsele distribuite și oferim alternative de achizție a peste 2.000.000 de piese auto în sistem de rate. Publicăm periodic studii, analize în încercarea de a educa consumatorii și de a le oferi alternative cât mai aproape de nevoile acestora. O astfel de abordare în raport cu piața va determina un proces natural de selecție” spune Alexandru Stoinea, reprezentant autohut.ro

Autohut.ro este pe locul 3 în topul vânzărilor de piese auto pe București, cu o cifră de afaceri de aproape 1 milion de lei în anul 2014.

Adaugati comentariu