Noul Ford Transit: tehnologia la ea acasă

După ce a prezentat noua și revoluționara gamă de motoare diesel EcoBlue, Ford introduce noi sisteme de asistență pentru gamele Transit și Transit Custom.



Ford Transit

Săptămâna trecută am văzut cum noua gamă de motoare propusă de Ford este capabilă să ofere performanțe dinamice și economie superioare gamei Duratorq. Acum să trecem mai departe la sistemele de asistență la rulare ce vor fi disponibile pe utilitarele americanilor.

Ford Transit

Ford introduce în premieră pe gama sa de microbuze sistemul de evitare a coliziunilor cu detecția automată a pietonilor. Acesta nu numai că frânează automat la iminența impactului cu autovehiculele din fața Transitului, ci și detectează persoanele aflate pe sensul de rulare al mașinii și acționează frânele pentru a evita accidentul sau pentru a diminua severitatea loviturii.

O altă noutate pentru gama 2016 este pilotul automat adaptiv, ce reglează distanța față de mașina din față. Acesta utilizează un radar care monitorizează permanent distanța până la autovehiculul din fața Transitului, menținând-o constantă indiferent de accelerările și decelerările acesteia.

Ford Transit

Nou și la fel de util la deplasările în afara localității se va dovedi sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație aflate pe marginea drumului. Datorită lui, nicio limită de viteză, interdicție de depășire sau terminarea zonei cu restricții nu va mai scăpa șoferului, acestea fiind afișate pe displayul aflat între turometru și vitezometru.

Sistemul de stabilitate electronică a fost, de asemenea, adaptat, primind câteva caracteristici care nu erau disponibile pe varianta anterioară. Cu toții știm cât de instabile pot deveni utilitarele, în special cele înalte și goale, la vânt lateral. De-acum, luați-vă adio de la emoțiile pricinuite de rafalele de vânt, pentru că asistența la vânt lateral frânează selectiv câte o roată, la detectarea problemelor de stabilitate, limitând puternic ruliul.

În plus, inginerii de la Ford s-au gândit și la situațiile în care, furat de viteza tipică autostrăzii, șoferul abordează breteaua de părăsire a acesteia prea repede. Sistemul de control la viraje analizează ruliul și încetinește automat vehiculul fără a-l destabiliza. Dacă, totuși, viteza este atât de mare încât pericolul de răsturnare devine iminent, intră în scenă sistemul de stabilitate la răsturnare care reduce cuplul motor și aplică individual fiecărei roți o forță de frânare necesară stabilizării mașinii.

Ford Transit

În cabină, noul sistem de infotainment SYNC 2 beneficiază de prezența unui display de 6 inci (4 inci în cazul variantei Custom) și de control vocal pentru radio, navigație și telefon mobil. Grija pentru șofer face ca americanii să ofere o nouă transmisie automată cu 6 trepte, posibilitatea schimbării manuale a treptelor și funcție start-stop integrată. Tot cu gândul la confort au fost inginerii când au proiectat noua suspensie spate cu perne de aer, disponibilă exclusiv și opțional pentru microbuzele dedicate transportului de persoane.

Ford Transit

În concluzie, dat fiind contextul agitat, în care Iveco prezintă un model Daily mai atractiv ca oricând, iar Mercedes își upgradează seria Sprinter, lupta pentru cote de piață devine tot mai crâncenă. Iar asta nu poate înclina balanța decât în favoarea clientului, care are noi posibilități de a alege modelul perfect adaptat necesităților sale.

 

Adaugati comentariu