În Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, găsirea unui taxi poate dura cel puţin o jumătate de oră. Blocajul a fost generat de noile reglementări privind îmbunătăţirea securităţii aeroportuare, pachetul de măsuri incluzând şi emiterea unor permise de acces în zona de preluare a pasagerilor pentru taximetrişti şi autoturismele utilizate de aceştia în activitatea de transport.
„Vreau să le reamintesc tuturor că bombele în atentatul din Bruxelles au venit cu taxiul”, declara, acum trei săptămâni, ministrul transporturilor, Dan Costescu.
Una dintre cerinţele pe care vehiculele utilizate în regim de taxi nu o îndeplinesc în acest moment este cea privind „volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor de cel puţin 500 de litri”.
„S-a constatat că numai un număr redus de autoturisme, insuficient pentru deservirea în condiţii normale a traficului dinspre aeroport, îndeplineşte această cerinţă, fapt ce a condus la imposibilitatea emiterii unui număr suficient de permise de acces şi, în final, la blocaje în activitatea de deservire a pasagerilor”, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
În aceste condiţii, Guvernul a emis un act normativ prin care suspendă „cerinţa privind volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor, aplicabilă taxiurilor care au acces în locurile de aşteptare special amenajate pe aeroporturile din România”.
Avizele de acces în zona aeroportului sunt emise în 24 de ore de câtre Poliţia de frontieră şi Poliţia transporturi, iar Aeroportul Otopeni nu percepe nicio taxă pentru eliberarea autorizaţiei finale de acces.
Comentați?