Cea mai importantă revistă de profil din Germania a premiat camionul hibrid de la Scania cu ”Green Truck – Future Innovation 2016”. Iată atuurile care i-au adus hibridului prestigiosul premiu.
În primul rând, capacitatea de a rula în regim exclusiv electric pe o distanță de până la 2 km, fapt care, pentru un camion de 18 tone nu e lucru mic. Dincolo de latura pur ecologică, această trăsătură este utilă în Europa Centrală și de Vest, acolo unde livrările de produse se fac cu precădere noaptea, iar nivelul de zgomot trebuie să fie cât mai redus. La rularea electrică, zgomotul scade până la valoarea de 75 dB, cea mai mare parte a sa fiind produsă de pneuri. Un alt caz care impune rularea electrică este tranzitarea depozitelor și parcărilor închise, unde emisia gazelor de evacuare trebuie limitată.
Agregatul diesel are o capacitate de 9 litri și poate fi alimentat inclusiv cu combustibil biodiesel. În acest caz, emisiile de dioxid de carbon pot scădea cu până la 92% față de soluția clasică, ce implică utilizarea motorinei. Motorul electric dezvoltă 174 CP și 1050 Nm, și este situat între motorul diesel și transmisia automată. El își trage energia dintr-un acumulator de 1.2 kWh, proiectat special atât pentru a rezista în timp solicitărilor de curent necesare deplasării vehiculului, cât și pentru a oferi o autonomie suficientă pentru livrările de produse în zone urbane.
Producția de automobile din Franța a atins cel mai scăzut nivel în...
•Flote Auto20 martie 2025Fără mai multe bătăi de cap cu fișa de specificații: Continental revoluționează...
•Flote Auto18 martie 2025Forța de muncă a producătorul auto german Audi va fi redusă semnificativ...
•Flote Auto18 martie 2025Pentru a facilita înțelegerea nivelului de electrificare a motoarelor sale, Dacia a...
•Răzvan Codorean18 martie 2025
Comentați?