Noile investiţii în soluţii de mobilitate vor optimiza administrarea flotelor

- Interviu cu Frédéric Banco, Director General ALD Automotive România



Frederic-Banco-ald-automotive-floteauto


Flote Auto: De la 1 septembrie aţi preluat conducerea ALD Automotive România. Ce obiective aveţi şi care este strategia de dezvoltare pe care o veţi aplica?

Frederic-Banco-ald-automotive-floteauto
Frédéric Banco a fost numit în funcţia de Director General al ALD Automotive România începând cu 1 septembrie 2016. Originar din Franţa, acesta are peste 20 de ani de experienţă în domeniul leasingului operaţional. Cariera sa a început în 1996 în cadrul Temsys (devenită ulterior ALD Automotive Franţa) unde, timp de 11 ani, a ocupat diferite poziţii în cadrul departamentului comercial. Din anul 2007 şi până în 2010 a condus divizia de clienţi corporate la ALD Automotive Franţa. În 2010 a fost numit Director General al ALD Automotive Algeria, înainte să preia responsabilităţile de Director General ALD Automotive Maroc în decembrie 2012.

Frédéric Banco: Noua poziţie în cadrul ALD Automotive mă onorează şi aduce cu sine o serie de responsabilităţi, întrucât vorbim despre o companie care ocupă un loc de top pe piaţa de leasing operaţional. Principalul nostru obiectiv de anul acesta îl reprezintă extinderea flotei şi dezvoltarea portofoliului de clienţi, în principal prin reînnoirea contractelor existente, dar şi prin atragerea de noi parteneriate în acest sens. Ne propunem să creştem organic şi într-un ritm constant, ceea ce este posibil doar prin adaptarea permanentă la tendinţele pieţei şi la cererile actualizate ale clienţilor. De aceea, ca şi până acum, vom continua să ne dedicăm toate eforturile pentru a veni în întâmpinarea aşteptărilor pe care aceştia le au şi vom face noi investiţii în soluţii de mobilitate care să le ofere o experienţă cât mai plăcută în ceea ce priveşte administrarea flotelor auto.
Clienţii noştri au deja la dispoziţie o serie de servicii complexe, precum monitorizarea şi administrarea flotei în timp real, servicii de consultanţă în vederea optimizării costurilor şi eficientizării resurselor alocate, alături de posibilitatea de a le oferi utilizatorilor cursuri de condus defensiv şi eco.
Anul trecut, ALD Automotive a lansat în premieră în România primul produs de leasing operaţional White Label, care s-a dovedit a fi un real succes, cu precădere în rândul clienţilor de tip IMM. Drept urmare, ne vom concentra în continuare pe acest segment de piaţă şi vom anunţa curând noi parteneriate care să permită diversificarea opţiunilor pe care le oferim în această direcţie.
Sub umbrela obiectivului principal de a livra produse şi servicii competitive şi de calitate clienţilor noştri, fie că sunt companii internaţionale sau IMM-uri, ne dorim ca ALD Automotive să fie partenerul preferat pentru soluţiile de leasing operaţional şi urmărim consolidarea cotei de piaţă în acest sens.

 

Flote Auto: Care sunt, în opinia dvs, asemănările şi deosebirile dintre piaţa de leasing operaţional românească şi cea din Maroc?

Frédéric Banco: Există numeroase asemănări între cele două. Atât piaţa de leasing operaţional din Maroc, cât şi cea din România sunt foarte dinamice. Asistăm la creşteri de la un an la altul şi, în ambele cazuri, potenţialul este foarte mare în continuare, în linie cu dinamica pieţelor auto în general. Pentru a avea o traiectorie ascendentă constantă, însă, este nevoie de un climat economic favorabil şi sustenabil, dublat de o infrastructură care reflectă şi susţine cele mai noi trenduri în materie de transport, cum ar fi staţiile de alimentare pentru maşinile electrice şi hibride.
De asemenea, am regăsit aici o situaţie cu care eram deja familiarizat din poziţia deţinută anterior, respectiv cultura de peste 10 ani pe care marile companii o au în privinţa externalizării serviciilor de management asociat flotelor auto. Acest lucru se reflectă atât în gradul ridicat de fidelizare de la un an la altul, cât şi la nivelul complexităţii serviciilor pe care clienţii aleg să le contracteze prin intermediul nostru.
Pe de altă parte, lucrurile sunt deopotrivă similare referitor la IMM-uri, a căror rată de adopţie a serviciilor de leasing operaţional este încă la un nivel redus. IMM-urile sunt punctul central al strategiei noastre pentru perioada următoare. Vom continua să lansăm soluţii dedicate şi adaptate nevoilor lor, însă, mai mult decât atât, vom investi în consultanţă pentru a-i ajuta să înţeleagă faptul că externalizarea acestor servicii este un vector de creştere pentru business-urile pe care le administrează. Proprietarii de IMM-uri încă nu sunt conştienţi pe deplin de beneficiile pe care le pot avea prin alegerea unui produs de leasing operaţional, faţă de angajamentele financiare implicate de achiziţionarea unui autovehicul. Odată ce devin familiarizaţi cu avantajele oferite de leasingul operaţional versus anumite inconveniente pe care alte modalităţi de finanţare le pot genera – condiţiile mai stricte de acordare şi perioada îndelungată pentru aprobarea dosarului, costurile lunare mai ridicate sau taxele asociate pe care trebuie să le suporte, clienţii cântăresc cu mult mai multă atenţie opţiunile pe care le au. Aşadar ne vom concentra eforturile pentru a-i ajuta să ia decizii informate, care să răspundă cât mai bine nevoilor pe care business-urile lor le au.

 

Flote Auto: Cum veţi folosi experienţa obţinută în perioada cât aţi condus subsidiara din Maroc?

Frédéric Banco: Date fiind asemănările pe care le identific între cele două pieţe, cel puţin într-o primă instanţă, sunt de părere că voi identifica şi anumite sinergii la nivel de business care pot fi translatate între industria de profil din Maroc şi cea locală. Aşadar, îmi propun să capitalizez experienţa mea dobândită atât din prisma poziţiei anterioare, cât şi ale celorlalte roluri pe care le-am deţinut pe parcursul carierei.

 

Flote Auto: Ce oportunităţi de dezvoltare vedeţi pentru ALD Automotive România?

Frédéric Banco: Inovaţia se află în centrul tuturor iniţiativelor noastre comerciale şi de business, în special raportat la IMM-uri. În prezent, peste 18% dintre clienţii noştri sunt din această categorie şi urmărim creşterea acestui procent, concomitent cu abordarea dedicată marilor companii. Aşadar, vom continua lansarea de oferte personalizate nevoilor acestui segment de business şi ne vom dedica eforturile în vederea consolidării informaţiilor pe care proprietarii acestor companii le deţin cu privire la avantajele oferite de leasingul operaţional.
În acelaşi timp, nu putem ignora unul dintre cele mai recente trenduri ale industriei, telematica, a cărei eficienţă este recunoscută de către majoritatea ţărilor europene care au dezvoltat sisteme dedicate acesteia, dar care în România de abia a început să fie cunoscută. Îmi doresc ca lucrurile să înceapă să prindă contur în această direcţie şi local, întrucât telematica poate genera schimbări favorabile pentru toţi actorii implicaţi cu beneficii precum: creşterea productivităţii, reducerea costurilor, controlul costurilor pentru combustibili, securizarea şi siguranţa flotei şi multe altele.

 

Flote Auto: Din punctul dumneavoastră de vedere, care sunt principalele calităţi ale unui director general de succes? Există o „reţetă” secretă în cazul particular al leasingului operaţional?

Frédéric Banco: Nu aş putea să generalizez în ceea ce priveşte un set standard de calităţi pe care o persoană în această poziţie ar trebui să le aibă. Din experienţa personală în domeniul leasingului operaţional, sunt foarte importante nişte cunoştinţe solide despre piaţă, despre particularităţile acesteia şi nu numai, cât şi despre dinamica mediului de business şi a societăţii în general. Este vital să fii la curent cu tot ce se întâmplă în jurul tău pentru că numai în acest mod îţi poţi dezvolta un simţ de previzionare destul de exact care să îţi permită să fii cu un pas înainte mai ales în situaţiile neprevăzute.
De asemenea, sunt de părere că este important să ai o privire de ansamblu asupra propriei organizaţii şi aici mă refer la timpul petrecut în cadrul departamentelor. Este important să pot să inspir oamenii cu care colaborez, într-o manieră autentică şi consistentă, să îi ajut cu informaţii concrete şi aplicate la anumite situaţii cu care se confruntă, pentru că, în final, avem un acelaşi obiectiv comun.
Pentru mine contează într-o mare măsură oamenii cu care lucrez şi relaţiile pe care le construiesc cu ei. Trebuie să fiu convins că pot avea încredere în datele pe care mi le pun la dispoziţie pentru a le integra mai apoi în imaginea de ansamblu, în profesionalismul şi în etica lor, dar mai ales în dedicarea completă pentru un acelaşi obiectiv. Echipele cu care am lucrat până în prezent au apreciat la mine transparenţa şi deschiderea în comunicare şi în abordarea diverselor oportunităţi şi provocări pe care le-am întâmpinat de-a lungul timpului.

 

Flote Auto: Vă consideraţi ataşat mai mult de partea financiară a business-ului de leasing operaţional sau, dimpotrivă, sunteţi mai mult ataşat de partea comercială?

Frédéric Banco: În opinia mea, orice business trebuie privit în ansamblul său, respectiv financiar şi comercial. Cele două componente nu se pot susţine independent, respectiv este nevoie de o strategie de business consolidată care să vină în sprijinul comercialului, şi vice versa.
Dar pentru că timp de 11 ani am avut oportunitatea să ocup mai multe roluri în cadrul departamentului comercial ALD Automotive Franţa, am dezvoltat în această perioadă, cum este şi firesc, o afinitate faţă de această componentă a business-ului.

 

Flote Auto: ALD Automotive România a devenit unul dintre sustinătorii fervenţi ai mobilităţii electrice. Veţi continua această latură a afacerii?

Frédéric Banco: ALD Automotive România este promotorul conceptului de „înverzire” a flotelor prin creşterea ratei de utilizare a vehiculelor hibride şi electrice, precum şi prin adopţia stilului de condus eco cu ajutorul căruia putem reduce considerabil amprenta de dioxid de carbon asupra mediului. De altfel, una dintre priorităţile noastre este reprezentată de protecţia mediului, ceea ce, în mod firesc, se reflectă şi în prezenţa noastră locală, din România. Deşi cererea este încă la un nivel redus, spre deosebire de cel de pe pieţele internaţionale, vehiculele hibride şi cele electrice se bucură de o popularitate în creştere.
Începând de anul trecut, noi chiar am iniţiat o serie de activităţi cu scopul de a ne încuraja clienţii să adopte mijloace de transport alternative, iar din acest punct de vedere, faptul că facem parte dintr-un grup internaţional, cu experienţă, care are în administrare peste 9.700 de vehicule electrice şi peste 24.000 de hibride in Europa, este de un real ajutor.
În acest demers, avem alături de noi parteneri de încredere, respectiv Academia Titi Aur, împreună cu care, de altfel, am şi organizat cel mai recent eveniment dedicat trendului eco. Participanţii au putut testa 17 modele de autovehicule electrice şi hibride de ultimă generaţie. De asemenea, invitaţii au putut asista şi la o sesiune demonstrativă a cursurilor de condus defensiv şi ecologic organizate de Academia Titi Aur.
ALD Automotive este prima companie care a livrat o flotă de vehicule electrice în leasing operaţional către un client de top din România, precum şi primul hibrid realizat de unul dintre cei mai importanţi producători.

 

Flote Auto: Sunteţi pasionat de maşini? Ce fel de maşini vă plac?

Frédéric Banco: Desigur! Aş exagera dacă aş spune că majoritatea modelelor îmi plac, am nişte preferinţe în mod cert, însă acestea se referă mai degrabă la caracteristicile tehnice – capacitate, putere, stabilitate, decât la cele de design. Foarte pe scurt, cred că visul oricărui pasionat de autovehicule este să aibă un model dedicat oricărei împrejurări: sport – pentru viteză şi adrenalină, mini-van – pentru ieşirile cu familia ori turism – pentru deplasările de zi cu zi.

 

(Articol publicat in revista Flote Auto, septembrie 2016)

Adaugati comentariu