Advertisement

autostrada unirii
Home Infrastructură Noi constructori pe Autostrada A3, secţiunea Oradea – Cluj. Stadiul lucrărilor

Noi constructori pe Autostrada A3, secţiunea Oradea – Cluj. Stadiul lucrărilor

CNAIR a anunţat câştigătorii licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia loturilor 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş şi 3C2 Chiribiş – Biharia, din secţiunea Oradea – Cluj, parte din autostrada A3 Bucureşti – Braşov – Tg. Mureş – Cluj – Oradea.

Astfel, asocierea Construcţii SA (România) – Hidroelektra Mehaniyacija (Croaţia) a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş, iar asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings, pentru subsecţiunea 3C2 Chiribiş – Biharia.

Stadiul lucrărilor pe secţiunea Oradea – Cluj

De la bun început trebuie spus că pe cea de-a treia secţiune din Autostrada A3, între Oradea şi Cluj, cu o lungime de 164 de km şi împărţită în 10 loturi, nu se circulă decât pe unul singur, Gilău – Nădăşelu, de 8,7 km.

Secţiunea 3, Cluj Vest (Gilău) – Oradea (Borş), este divizată în trei subsecţiuni:
• 3A Gilău (Cluj Vest) – Mihăieşti (24 km);
• 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău (80 km);
• 3C Suplacu de Barcău – Borş (60,25 km).

1. Subsecţiunea 3A Gilău (Cluj Vest) – Mihăieşti (24 km)

Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B (Câmpia Turzii – Turda – Gilău) cu subsecţiunea 3A1 (0,953 km) – tronsonul a fost recepţionat la finalul lunii septembrie 2018, fiind dat în exploatare tot atunci.
Lotul 3A1: Gilău – Nădăşelu (8,7 km) – cunoscut în trecut drept „Autostrada – muzeu”, tronsonul a fost recepţionat la finalul lunii noiembrie 2017, fiind dat în exploatare doi ani mai târziu, în septembrie 2019.
Lotul 3A2 + 3B1: Nădăşelu – Mihăieşti – Zimbor (30,06 km) – documentaţia de atribuire a fost întocmită şi revizuită conform observaţiilor ANAP, procedura de achiziţie publică demarând în martie 2019. Valoarea estimată a contractului este de 1,452 miliarde de lei, termenul de depunere a ofertelor fiind data de 22 mai 2019.
Pentru Nădăşelu – Mihăieşti, contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în data de 26 mai 2016 cu asociarea ICM (Italia) şi Viaponte (Portugalia), având o valoare de 446 milioane de lei (fără TVA). Lucrările au început în octombrie 2016, dar după mai puţin de un an, contractul a fost reziliat.
Ministerul Transporturilor a decis ca realizarea celor două loturi să fie inclusă într-un singur contract, cu o durată de 96 luni, ce cuprinde 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

2. Subsecţiunea 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău (80 km)

– Lotul 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) – documentaţia de atribuire a fost întocmită şi revizuită conform observaţiilor ANAP, procedura de achiziţie publică fiind demarată în martie 2019. Valoarea estimată a contractului este de 730,5 milioane de lei (aproximativ 155 mil. euro). Termenul de depunere al ofertelor a fost data de 20 mai 2019.
Durata contractului va fi de 96 luni şi cuprinde 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.
– Lotul 3B3: Poarta Sălajului – Zalău (12,95 km) – a fost elaborată documentaţia necesară demarării procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie, inclusiv a Tunelul Meseş. Acesta va avea 2,4 kilometri, de peste două ori mai mult decât actualul cel mai lung tunel rutier din România, de 884 metri, construit în urmă cu 45 de ani pe Transfăgărăşan.
– Lotul 3B4: Zalău – Nuşfalău (28,05 km) a fost elaborată documentaţia necesară demarării procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie.
– Lotul 3B5: Nuşfalău – Suplacu de Barcău (13,554 km) – documentaţia de atribuire a fost întocmită şi revizuită conform observaţiilor ANAP, procedura de achiziţie publică fiind demarată în martie 2019. Valoarea estimată a contractului este de 395,7 milioane de lei (aproximativ 84 mil. euro). Termenul de depunere ofertelor a fost data de 21 mai 2019.
Durata contractului va fi de 84 luni şi cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor

3. Subsecţiunea 3C Suplacu de Barcău – Borş (60,25 km)

– Lotul 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) – În data de 12 iunie 2019, asocierea Construcţii SA (România) – Hidroelektra Mehaniyacija (Croaţia) a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectare şi execuţie. Valoarea ofertei de a fost de 361,9 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro. Pe traseu va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte. Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni iar cea de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.
– Lotul 3C2: Chiribiş – Biharia (28, 55 km) – Tot în data de 12 iunie 2019, asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings a fost confirmată câştigătoare a licitaţiei pentru proiectare şi execuţie, după ce Strabag contestase rezultatul primei evaluări a ofertelor. În cadrul contractului cu o valoare de 326,5 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, Asocierea are la dispoziţie 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. De-a lungul traseului acestei subsecţiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje şi viaducte.
– Lotul 3C3: Biharia – Borş (5,35 km) contractul pentru proiectare şi execuţie a fost semnat aproape de finalul lunii decembrie 2018, tot cu Asocierea Trameco – Vahostav SK – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Ordinul de începere a lucrărilor a fost acordat în data de 18 ianuarie 2019, în prezent contractul aflându-se în etapa de proiectare. Durata lucrărilor este de 79 de luni şi cuprinde: 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

 

CITEŞTE ŞI:

Dezastru în caietele de sarcini. Al patrulea termen în licitaţia pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu

Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc

Legea radarelor, atacată din nou la Curtea Constituţională

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...