Brandul auto Dacia îşi menţine poziţia de lider pentru al treilea an la rând in clasamentul Brand Finance 50, cu o valoare de 1,3 miliarde de euro, în creştere cu 6% faţă de anul trecut.
Potrivit Raportului publicat de Brand Finance, cea mai mare firma independentă globală de evaluare de brand, valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de mărci româneşti a crescut cu 17% faţă de anul trecut, până la 5 miliarde euro. Avansul este de 4 ori mai mare decât creşterea de 4,1% a economiei româneşti în ansamblu — încă o confirmare că brandurile puternice depăşesc în performanţă restul economiei.
„Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naţionale – iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar şi când creşterea economică încetineşte. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor româneşti de top, care le pregăteşte pentru provocările viitorului”, a arătat David Haigh, CEO Brand Finance.
Brandul auto Dacia îşi menţine poziţia de lider pentru al treilea an la rând, cu o valoare de 1.320 milioane euro, în creştere cu 6% faţă de anul trecut. De altfel, Dacia este şi unul dintre puţinele branduri româneşti prezente în clasamentele globale, fiind clasată pe locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.
Dintre primele 10 branduri, nouă au înregistrat creşteri in valoare, singura scădere fiind înregistrată de Electrica – minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe poziţia 10. BCR a ieşit din top 10 anul acesta, cu o scădere de 6% a valorii de brand. Pe fondul creşterilor in sectorul de petrol şi gaze, brandurile Petrom si Rompetrol au crescut cu 49% şi respectiv 44% – Rompetrol intrând pentru prima oara în top 10.
Citiţi continuarea pe www.autoexperertindustry.ro
Poate te interesează şi:
Legea radarelor, atacată din nou la Curtea Constituţională
STS şi-a cumpărat maşini de teren în valoare de 1,6 mil.euro
Încă 650 mil. lei pentru restituirea taxei auto
Comentați?