Mol va amplasa staţii de încărcare electrice şi în benzinăriile din România

Grupul petrolier ungar MOL îşi va dezvolta în benzinării o reţea de staţii de încărcare a vehiculelor electrice, inclusiv în România. În acest moment, compania deţine astfel de puncte de încărcare în Ungaria şi Cehia.



mol-electrice-floteauto

Potrivit lui Zsolt Pethő, senior vicepreşedinte al grupului MOL, se manifestă o tendinţă de creştere a pieţei maşinilor electrice, mai ales că acestea a început să devină deja rezonabile ca preţ.

„Va fi o alegere logică, în special în oraşe. Până acum era scump să cumperi şi să întreţii o astfel de maşină. În trei ani va fi şi mai rezonabilă, iar în 10 ani va fi o alegere naturală pentru consumatori”, a arătat Zsolt Pethő.

El a adăugat că MOL va implementa şi în benzinăriile din România staţii de încărcare a vehiculelor electrice, însă nu a putut preciza când se va întâmpla acest lucru. Compania deţinepe piaţa locală un lanţ de 206 benzinării.

mol-electrice-floteauto
Statiile de încărcare rapidă ABB din benzinăriile MOL Ungaria

„Nu putem da mai multe informaţii acum, dar cu siguranţă aceasta este direcţia. Dorim să avem soluţii adaptate la specificul pieţei locale. Acum suntem în proces de acumulare şi analiză a datelor, există mai multe feluri de baterii şi încărcătoare. Dacă vrei să susţii toate cererile, este scump. Întrebarea este dacă vrem să facem pentru toată lumea sau în funcţie de nevoi. Facem o analiză de piaţă, pentru ca este o idee bună, însă trebuie să vedem ce vor cu exactitate clienţii”, a mai spus oficialul MOL.

Pe de altă parte, acesta a adăugat că totul depinde şi de modul în care guvernele vor susţine sectorul vehiculelor electrice, nu doar la nivel declarativ, ci şi financiar, prin subvenţii.

„Nu vor fi încărcătoare fără maşini electrice, dar nici nu va fi o penetrare a maşinilor fără încărcătoare. Nu este o problemă uşoară. Sunt discuţii şi în Europa cum să dezvolţi o reţea de încărcare şi cum să managerieze administraţia această situaţie”, a subliniat vicepreşedintele MOL.

Pentru următorii cinci ani, acesta a arătat că anticipează o creştere a consumului de carburanţi în regiune, inclusiv în România, trend care nu era vizibil în anii trecuţi.

„Totodată, numărul de maşini per capita este mai mic decât în Europa de Vest, deci sunt câteva lucruri care ne arată că va fi o creştere a cererii de carburanţi. Nivelul barilului de petrol de 40-60 de dolari pe care îl estimăm este ideal pentru companii integrate, precum MOL, care sunt interesate atât de upstream, cât şi de downstream. Deci în următorii cinci ani nu ar trebui să avem probleme cu profitabilitate”, a explicat Zsolt Pethő.

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a lansat în acest an Programul de dezvoltare a infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice şi electrice hibrid – ,,Infrastructură de alimentare verde”, prin care va fi demarată reţeaua naţională de puncte de alimentare pentru autovehiculele electrice din România.

Programul a fost conceput ca unul multianual, cu o ţintă indicativă de 6.000 de puncte de alimentare instalate în reţea, până în anul 2020. Bugetul alocat pentru anul 2016 de AFM pentru acest Program este de 55.000 mii lei.

 

 

Adaugati comentariu