Ministerul Finanțelor nu are încă soluție pentru o taxă auto aplicată mașinilor poluante

Un impozit sau o taxă auto pentru mașinile poluante comportă câteva riscuri, pentru că România fost în situaţia de a restitui banii colectați în acest sens, a afirmat ministrul Finanţelor, Dan Vîlceanu, prezent la deschiderea Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2021.
taxă auto

„Un impozit sau o taxă auto comportă câteva riscuri. Am fost în situaţia de a restitui oamenilor banii pe care i-am colectat la un moment dat. Eu cred că în momentul în care vom avea o soluţie clară este şi momentul în care trebuie să comunicăm ce se va întâmpla. Până atunci, există această politică pentru a găsi o modalitate de descurajare a importului de maşini rulate. Pe de altă parte, în penultima şedinţă de Guvern am luat acea decizie ca acela care aduce în ţară o maşină rulată să fie şi cel care o prezintă la Registrul Auto şi asta implică câteva lucruri benefice din mai multe domenii, inclusiv al finanţelor”, a afirmat Dan Vîlceanu.

Reamintim că Guvernul a modificat recent Ordonanța 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere, cu scopul de a preveni fraudele cu TVA. Conform noului act normativ, obligația înregistrării la Registrul Auto Român le va reveni celor care achiziționează vehicule din străinătate și le aduc spre revânzare în țara noastră.

Conform ministrului Finanțelor, România a pierdut 1,4 miliarde de lei de pe urma fraudei efectuate de persoanele care achiziționează vehicule din state membre ale Uniunii Europene si le revând în România.

Recent, Comisia Europeană a decis să sancționeze Grecia, printr-o scrisoare de punere în întârziere, pentru neaplicarea corespunzătoare a normelor UE privind vehiculele second hand achiziționate în alte state membre ale UE.

Potrivit CE, procedura națională de înregistrare fiscală descurajează punerea în circulație în Grecia a vehiculelor de ocazie în favoarea vânzării de produse similare disponibile pe piața internă. În plus, Grecia interzice înmatricularea unor categorii specifice de vehicule second hand achiziționate în alte state membre ale UE.

”Prin urmare, Grecia nu și-a îndeplinit obligațiile legate de libera circulație a mărfurilor și de interdicția de a introduce un tratament fiscal discriminatoriu pentru produse (articolele 34, 36 și 110 din TFUE)”, a transmis Comisia Europeană.

 

CITEȘTE ȘI:

Creștere de 4,3% pentru înmatriculările noi de autoturisme în primele 9 luni. Topul mărcilor

Prim contact gama LCV Renault. Între muncă și distracție

 

Adaugati comentariu