Advertisement

Mercedes-Benz
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Mercedes-Benz Vans. Inteligente, interactive, confortabile

Mercedes-Benz Vans. Inteligente, interactive, confortabile

Mercedes-Benz Vans și-a înnoit familia de vehicule comerciale cu noile versiuni Vito și eVito.

Primul Vito e-Cell a fost lansat încă din 2010, impunându-se ca o soluție eficientă de transport cu zero emisii pentru o gamă largă de aplicații, cum ar fi serviciile de curierat/colete, întreținere și mentenanță, supermarket mobil sau transport de pasageri pe distanțe scurte și medii.

eVito oferă acum o sarcină utilă maximă de până la 950 kg și un volum de încărcare generos, de până la 6,6 m3, grație amplasării bateriei sub caroserie. Greutatea totală maximă admisă este de 3,2 t pentru eVito furgon și respectiv de 3,5 t pentru eVito Tourer, acesta din urmă având o capacitate de transport de până la opt pasageri. Atât furgonul, cât și minibusul sunt disponibile în două lungimi de caroserie (lungi și extra-lungi).

Mercedes-Benz

Noile Vito și eVito sunt dotate acum din standard cu sistemul multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Noul afișaj central de 26,04 cm poate fi operat intuitiv și convenabil ca ecran tactil, oferind funcții precum navigație opțională, media, telefon, informații despre vehicul și un „Meniu electric” pentru operarea mai multor funcții, cum ar fi ajustarea setărilor de încărcare, programarea timpii de încărcare sau consumul de energie de vizualizare. În panoul de instrumente există un afișaj color de 13,97 cm între vitezometru și contorul de putere, toate informațiile importante fiind afișate rapid în câmpul vizual direct al șoferului în orice moment.

MBUX este operat prin afișajul central, panourile de control tactile de pe volan sau asistentul vocal „Hey Mercedes”. O altă funcție practică a MBUX este afișarea spațiului liber din spate. La atingerea unui buton, sistemul afișează o zonă hașurată pe afișajul central în care se pot deschide ușile din spate sau hayonul. Distanța este programabilă și, prin urmare, poate fi ajustată în funcție de dimensiunea încărcăturii. Modul de spălare auto este de asemenea integrat în MBUX. Printre altele, închide automat geamurile și dezactivează ștergătoarele de parbriz și senzorii de parcare.

Mercedes-Benz

Împreună cu un cont Mercedes me, sunt disponibile și o varietate de aplicații digitale care fac vehiculul și mai inteligent. Sunt incluse gratuit Maintenance Management, Accident Recovery and Breaking Management, Telediagnostics și Remote Vehicle Status Query. Cu Remote Digital Extras, de exemplu, vehiculul poate fi blocat și deblocat în orice moment și de oriunde folosind aplicația Mercedes me.

Inteligența electrică începe de la planificarea călătoriei – fie prin MBUX din vehicul, fie prin aplicația Mercedes me în avans. De exemplu, se selectează ora de plecare dorită pentru precondiționare, astfel încât eVito să fie la o temperatură plăcută la începutul călătoriei. Când clientul pornește, MBUX actualizează ruta automat, iar sistemul de navigație inteligent opțional selectează întotdeauna cea mai rapidă rută. Sunt luați în considerare numeroși factori, cum ar fi datele actuale de trafic și vreme, topografia rutei, intervalul de acțiune curent, consumul curent de energie, stațiile de încărcare disponibile și puterea lor de încărcare, precum și timpul de încărcare estimat.

Mercedes

Furgonul eVito este echipat cu baterie de 60 kWh. Motorul electric are putere maximă de 85 kW (116 CP) și putere continuă de 70 kW (95 CP), iar autonomia electrică ajunge până la 319 km. eVito Tourer are putere maximă de 150 kW (204 CP) și putere continuă de 70 kW (95 CP), cu opțiunea de alegere între două variante de baterie, de 60 sau 90 kWh. În cazul bateriei mai mari, autonomia poate ajunge la 381 km (la acest lucru contribuie și recuperarea eficientă de energie și optimizarea managementului termic.

În standard, ambele modele eVito pot fi încărcate cu curent alternativ (AC) la wallbox sau la stațiile publice de încărcare cu până la 11 kW, precum și cu curent continuu (DC) la stații de încărcare rapidă, cu până la 80, respectiv 100 kW.

Patru niveluri de recuperare de energie pot fi selectate manual, iar pentru o recuperare optimă a energiei și un stil de condus eficient și confortabil, șoferul poate trece și la modul de recuperarea automată DAUTO, ce permite eVito să ajusteze automat intensitatea recuperării în funcție de situație și în timp real. În plus, patru programe de conducere ajută la alegerea între confort maxim sau autonomie maximă: pe lângă „Sport”, „Comfort” oferă interacțiunea completă a puterii și a cuplului, programul „Economic” limitează puterea motorului pentru o mai mare eficiență, iar în modul de conducere „Maximum Range” se asigură obținerea autonomiei maxime.

De menționat că funcția Digital Extra Mercedes me Charge este disponibilă pentru încărcare ușoară și convenabilă. Clienții beneficiază de o autentificare simplă cu o funcție de plată integrată, indiferent de operatorul stației de încărcare. Fiecare proces de încărcare este debitat automat prin Mercedes me Charge și facturat lunar.

Mercedes

Mercedes Benz asigură prețuri transparente la stațiile de încărcare. Utilizatorii pot vedea costurile specifice pe kWh sau pe minut, precum și costurile totale estimate pentru o încărcare completă pe afișajul MBUX sau în aplicația Mercedes me, înainte de a începe procesul de încărcare. Accesul la stațiile de încărcare se face prin cardul Mercedes me Charge RFID, aplicația Mercedes me sau afișajul de pe afișajul media MBUX al vehiculului. Deoarece eVito este echipat cu Plug & Charge, șoferii pot încărca și plăti chiar mai convenabil și mai rapid la stațiile de încărcare compatibile. Autentificarea manuală nu este necesară, deoarece stația de încărcare comunică direct cu vehiculul prin cablul de încărcare, procesul începând automat atunci când cablul este conectat.

Ambele modele eVito – furgon și Tourer – au o nouă frână de parcare electrică și o cheie electronică cu funcție de pornire Keyless. În plus, pentru prima dată, hayonul electric Easy-Pack este disponibil pentru eVito Tourer pentru încărcare și descărcare convenabilă. De asemenea, poate fi deschis, închis și oprit în orice poziție electric folosind un buton de pe cheia vehiculului sau mânerul de eliberare de pe hayon. Pentru a reduce riscul de deteriorare, are detectarea automată a obstacolelor și o limită de deschidere reglabilă individual.

În interior, noul eVito Tourer oferă opțional o nouă consolă centrală cu un suport de pahare detașabil, două porturi USB-C și două zone de depozitare deschise. Dacă se dorește, raftul inferior este disponibil ca suprafață de încărcare inductivă pentru încărcarea fără fir a smartphone-urilor compatibile. Maximum trei dispozitive mobile pot fi încărcate în același timp. Pentru o mai bună orientare în vehicul în timpul conducerii pe timp de noapte, este disponibilă iluminarea spate reglată.

Când ușa este deschisă, lumina se aprinde automat pentru a facilita intrarea și ieșirea. De îndată ce vehiculul pornește de pe loc, intensitatea se reduce progresiv. De remarcat și suspensia pneumatică opțională Airmatic, ce oferă un plus de confort.

Cu un nou design față și spate, eVito este mai modern și mai dinamic. Grila radiatorului nou proiectată are trei lamele cu aspect tridimensional de adâncime și o stea centrală. Farurile cu LED Multibeam, disponibile opțional pentru prima dată, adaugă o notă de eleganță. Bara de protecție de de asemenea nouă, cu prize mari de aer laterale. În spate, luminile LED conferă un aspect dinamic.

Pentru un aspect mai exclusivist, lamelele grilei radiatorului pot fi cromate, iar barele de protecție pot fi vopsite în culoarea vehiculului. Aspectul exterior este completat de jante noi, din aliaj ușor, cu un design aerodinamic optimizat, precum și de cinci culori noi de vopsea: argintiu hightech metalizat, kalahari gold metalizat, albastru sodalit metalic, gri alpin și albastru vintage.

Echipamentul standard extins include: Attention Assist, Driving Light Assist inclusiv cu senzor de ploaie, Cruise Control, Active Brake Assist cu funcție de monitorizare a traficului transversal, Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Assist și cameră video pentru marșarier. Suplimentar se poate opta pentru asistența activă la menținerea distanței, asistența activă la direcția de mers și asistența pentru limitarea vitezei. În plus, pachetul de parcare cu cameră de 360 de grade și noul afișaj 3D este disponibil pentru prima dată pentru eVito. Acesta include asistență activă la parcare cu Parktronic, alertă de trafic transversal spate, frânare de urgență pentru pietoni și asistență la deplasare.

Oglinda interioară digitală este disponibilă opțional și pentru furgon, și pentru minibus, asigurând vedere liberă spre spate și un avantaj semnificativ la mers înapoi. O cameră HDR (High Dynamic Range) transmite imaginea traficului din spatele vehiculului către oglinda retrovizoare.

Noul eVito este, de asemenea, echipat cu sisteme de reținere, modelul Tourer având până la șase airbag-uri în standard pentru a proteja ocupanții din față: frontal, laterale și la geamuri, pentru nivelul capului și al toracelui („windowbag“-urile pentru spate sunt opționale). Airbagurile frontale și airbagurile laterale pentru torace sunt standard și la modelul van eVito, iar geamurile spate și sistemul PRE-SAFE® sunt disponibile la cerere.

Gama Vito cu propulsie convențională are o sarcină utilă de până la 1.354 kg și este disponibilă în trei variante de lungime, cu două ampatamente și două sisteme de tracțiune (spate și integrală). Alături de motorul diesel, pentru versiunile Mixto și Tourer va fi disponibil – mai târziu în acest an – și un motor pe benzină. La fel ca la modelul electric, MBUX este oferit în premieră, oferind aceleași opțiuni de conectivitate. Pentru Vito convențional, motorul diesel OM 654, de 2,0 litri, este disponibil în cinci niveluri de putere, în funcție de tipul de omologare. În plus, pentru Vito Tourer și Vito Mixto, motorul pe benzină M 254 va fi disponibil în cursul acestui an ca mild hybrid, cu 170 kW (231 CP) și un consum combinat între 8,9 și 11,3 l/100 km. Și aici suspensia pneumatică Airmatic este disponibilă opțional, pentru un plus de confort.

Prețul Vito 110 CDI furgon compact BASE este de 40.596 de euro cu TVA inclus, în timp ce Vito 119 CDI Furgon extra lung cu echipare SELECT ajunge la 58.884 de euro. eVito furgon lung (cu putere maximă de 85kW și baterie de 60 kWh, care asigură o autonomie de până la 319 km) pleacă de la 65.824 de euro (incl. TVA), în timp ce versiunea extralungă costă 66.604 de euro (cu TVA inclus).

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Comenzi deschise pentru noul Renault Master

 

eBCR Leasing, prima soluție din România de leasing financiar pentru microîntreprinderi, disponibilă 100% online

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ID. Buzz GTX
Vehicule comerciale uşoare

ID. Buzz GTX. Superlativ absolut

Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat, cu ocazia conferinței sale anuale, cel mai...

Transporter
Vehicule comerciale uşoare

Noul VW Transporter. Instrumentul perfect

Noul Transporter va fi lansat pe piața germană la începutul anului 2025,...

Farizon
Vehicule comerciale uşoare

Farizon intră pe piața din România

Grupul maghiar AutoWallis a anunțat că va reprezenta pe piața din România...

Vehicule comerciale uşoare

Comenzi deschise pentru noul Renault Master

Noul Renault Master este gata pentru întâlnirea cu clienții. L-am condus, la...