Advertisement

POSA
Home Administrare flote Service POSA: Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto

POSA: Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto

Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto, nu pentru protejarea asigurătorilor, consideră Patronatul Operatorilor de Service Auto din România (POSA).

„Este eronat ca atenţia Consiliului Concurenţei să fie concentrată exclusiv asupra problemelor companiilor de asigurări, cu atât mai mult cu cât acestea au raportat profituri în creştere cu 35% în primul semestru din 2023, faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Consiliul Concurenţei trebuie să pledeze pentru măsuri juste pentru întreaga economie, care să nu afecteze libera concurenţă şi să permită funcţionarea tuturor pieţelor conexe celei de asigurări auto. Concret, Consiliul Concurenţei şi celelalte autorităţi de reglementare trebuie să vadă imaginea de ansamblu şi să realizeze faptul că siguranţa economică a companiilor de asigurări şi profitabilitatea acestora nu poate fi subvenţionată de patronii service-urilor auto, şi nici de proprietarii de maşini. Este o primă etapă în dezideratul pe care îl avem cu toţii: dezvoltarea unei economii competitive şi puternice, care să funcţioneze în beneficiul consumatorului”, a explicat preşedintele POSA, Dan Barbu.

POSA susţine că problemele segmentului poliţelor RCA au implicaţii majore nu numai asupra industriei reparaţiilor auto, ci şi a proprietarilor de maşini.

„Reamintim că, în România, sunt aproximativ 8 milioane de şoferi, fiecare dintre aceştia fiind şi un potenţial beneficiar al poliţelor RCA. Această strategie de sprijinire a companiilor de asigurări prin reglementări care provoacă falimentul service-urilor auto şi afectează grav buzunarul consumatorilor va avea pe termen lung efecte devastatoare tocmai pentru industria asigurărilor. Concret, încrederea românilor în piaţa asigurărilor a scăzut dramatic în ultimii ani, fiind şi un efect al abuzurilor acestor companii în relaţia cu clienţii lor. Astfel, de la 73% maşini cu asigurări auto facultative (CASCO), în 2007, s-a ajuns la 17%, în prezent”, arată organizaţia de profil.

De asemenea, numărul proceselor câştigate de către păgubiţi este un alt indicator care arată dimensiunea abuzurilor companiilor de asigurări, precizează sursa citată, care subliniază că 93% dintre procese au avut verdict favorabil pentru păgubiţi sau pentru unităţile de reparaţii auto.

Reprezentanţii POSA invită, astfel, Consiliul Concurenţei să realizeze o „analiză aprofundată”, corelată cu realităţile din segmentele economice conexe celui de asigurări auto obligatorii, care să conducă spre „susţinerea liberei concurenţe în toate industriile, în beneficiul consumatorilor”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Mercedes-Benz Vans. Inteligente, interactive, confortabile

 

Comenzi deschise pentru noul Renault Master

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

gpl
CarburanţiService

Un rezervor de GPL poate fi utilizat numai pentru o perioadă de 10 ani

Chiar dacă nu vorbim despre o expirare propriu-zisă în cazul acestor componente,...

ITP
Service

RAR: Staţiile ITP și-au reluat activitatea în condiții normale

Activitatea staţiilor de inspecţie tehnică (ITP) autorizate a fost reluată în condiţii...

ITP
Service

RAR: Staţiile ITP autorizate pot efectua inspecţia tehnică prin înregistrare manuală

Staţiile de inspecţie tehnice (ITP) autorizate, care au solicitări din partea clienţilor,...

rar
Service

RAR: Activitatea stațiilor ITP este complet sistată din cauza unui incident neprevăzut

Un incident neprevăzut, apărut în camera serverelor centrale ale RAR, a perturbat...