Mercedes-Benz Sprinter. Sprinten prin definiţie

Noul Mercedes-Benz Sprinter îţi poate aduce valoare adăugată afacerii tale, fiind un model construit cu simţ de răspundere, disponibil la costuri interesante de achiziţie, finanţare şi exploatare.

Oferta auto de pe piaţa de autovehicule utilitare uşoare este, în foarte multe cazuri, oglinda economiei. În ţări dezvoltate, stabilitatea acestui segment aduce un plus de încredere investiţiilor şi este un motor al dezvoltării durabile pe termen mediu şi lung. România încă se situează în faza de cercetare, dar 2014 aduce şi primele semne pozitive, după ce anul trecut nici acest segmnet nu a scăpat de scădere.

Mediul de afaceri începe încet-încet cu primele plusuri în dreptul consumului, cu un avânt substanţial în zona retailerilor şi comerţului online. Pentru segmental autovehiculelor comerciale este de bun augur, iar noua generaţie a ofertei auto Sprinter de la Mercedes-Benz a fost lansată la momentul oportun. Sprinter este denumirea care face ca marca Mercedes-Benz să fie percepută în rândul comercianţilor ca un partener de business şi nu un consumator care „mănâncă mai mult decât produce”.

CV-ul îl recomandă cu cel mai mic consum din clasa sa – 6,3 litri/100 km, un preţ de achiziţie de la 22.222 euro fără TVA şi o adevărată fortăreaţă dacă este să aruncăm o privire pe lista de dotări de siguranţă. În cele ce urmează, vă prezentăm un ghid al cumpărătorului de Sprinter, nu înainte de a ne scoate pălăria în faţa noului design.

Pentru cei mai pretenţioşi, explicaţia pentru care spoilerul faţă nu este vopsit este de a fi pregătit pentru interacţiunile nefericite din trafic ce au loc inevitabil în aglomerările urbane.

Primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să alegeţi, din oferta auto, între cele 3 versiuni de caroserie: Furgon, Combi sau Şasiu. Indiferent de versiune, la interior am remarcat prezenţa unui volan cu o formă similară celui folosit în gama de automobile Mercedes-Benz, cât şi un sistem multimedia derivat din cel folosit de vechea generaţie Clasa M. Această trecere a unor elemente de confort/design de la automobile la utilitare este binevenită şi personal aş dori să o văd aplicată şi de alţi producători.

În funcţie de preferinţele şi bugetul clienţilor, Mercedes-Benz poate livra fie un interior simplist, fie unul ceva mai sofisticat, echipat cu scaunele confort şi reglajele complexe aferente acestui tip de scaun, sau navigaţia Becker MAP PILOT cu sistem integrat Audio 15. Poate mai important decât lista de dotări opţionale este faptul că poziţia la volan îţi lasă impresia că a fost studiată îndelung pentru a putea acomoda şoferi de orice dimensiuni.

În oferta auto, lista de echipamente opţionale include şi cinci sisteme noi de siguranţă: sistemul de asistenţă pentru controlul fazei lungi, sistemul de monitorizare a unghiului mort, sistemul de menţinere a benzii de rulare, asistentul de avertizare în cazul coliziunilor frontale şi camera pentru mersul înapoi. Dacă ultimul element din listă poate fi oricând înlocuit cu senzorii de parcare, primele patru elemente pun bazele unei noi abordări a siguranţei în categoria utilitarelor. Aceste sisteme au devenit deja obişnuite în cazul ofertei auto Mercedes-Benz, dar nu ştiu câţi ar fi pariat că ele vor ajunge atât de repede pe vehiculele utilitare. La acest capitol, nemţii îşi asumă din nou rolul de inovator şi odată cu el costurile aferente introducerii acestei tehnologii.

Personal consider că investiţia în aceste sisteme se justifică luând în considerare faptul că utilitarele sunt maşini care produc bani atunci când merg, iar orice mic incident implică timpi morţi pentru maşini, iar asta înseamnă bani pierduţi. În concluzie, sunt sigur că mulţi dintre clienţii de Sprinter vor vedea potenţialul pe termen lung al unei investiţii în siguranţă, atât pentru afacerea lor cât şi pentru şoferi şi ceilalţi participanţi la trafic.

Tot în materie de siguranţă, Mercedes-Benz are în oferta auto, de data aceasta standard, o nouă versiune Adaptive ESP ce ia în calcul nivelul de încărcare a maşinii atunci când intervine şi Crosswind Assist, un sistem derivat din ESP care stabilizează maşina în cazul vânturilor laterale puternice la peste 80 km/h.

Sub capotă

Şirul premierelor se continuă şi sub capotă, acolo unde veţi găsi şi motorizări ce satisfac normele Euro VI: dieselul de 2,2 l în trei versiuni de putere 70/95/120 kW, un diesel V6 de 3 l şi 140 kW plus un motor pe benzină supraalimentat de 1,8 l şi 115 kW. Ultimul motor poate fi comandat şi în versiunea pe bază de GPL (gaz petrolier lichefiat).

Transmisia manuală cu 6 trepte este oferită standard, iar ca o noutate absolută în categoria utilitarelor din această categorie, Mercedes-Benz oferă opţional o transmisie automată cu 7 trepte cu convertizor de cuplu.

Consumul record de 6,3 l/100 km este valabil pentru Sprinter 213/313 şi BlueTEC, variantele standard cu acoperiş înalt, pachet BlueEFFICIENCY Plus şi transmisie manuală. Toate versiunile Sprinter pot fi configurate cu pachetul BlueEFFICIENCY, în timp ce pachetul BlueEFFICIENCY Plus, ce implică optimizări suplimentare (gardă la sol micşorată pentru o eficienţă aerodinamică mai bună, anvelope cu rezistenţă scăzută la rulare, ulei special pentru transmisie etc.), este rezervat modelelor 213 şi 313.

Tot la capitolul economie, merită precizat şi intervalul de service ce poate ajunge până la 60.000 de km, un aspect care are toate şansele să atragă atenţia cumpărătorilor de flote în special. Cum un lucru bun nu vine niciodată singur, oferta auto Mercedes-Benz Vans acordă în cazul lui Sprinter până la 5 ani garanţie (fără limită de km) şi oferta specială de achiziţie: avans 5%, perioadă 12 luni, DAE 9.14%, prin Mercedes-Benz Financial Services. Oferta este valabilă până la 30 iunie 2014.

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, mai 2014)

Adaugati comentariu