Tendinţe în leasingul operaţional: Un plus de servicii pentru conducătorii vehiculelor

Aplicaţii mobile, call center sau carduri pentru asistenţă rutieră ori ghiduri pentru conducătorii maşinilor achiziţionate sunt câteva dintre serviciile pe care companiile de leasing operaţional le-au creat pentru confortul celor care operează direct vehiculele, conducătorii auto.

Într-o piaţă relativ tânără, în care este mereu loc pentru noi servicii şi produse, companiile de leasing operaţional şi-au multiplicat ofertele pentru a obţine pentru clienţii lor ceea ce se poate numi «maximul de mobilitate». Nu îşi concentrează atenţia numai asupra finanţărilor şi a optimizării costurilor în administrarea flotelor, ci se substituie în mod concret unui director de parc auto, dezvoltând şi o serie de aplicaţii şi iniţiative personalizate care-i vizează direct pe conducătorii vehiculelor.

Aplicaţie pentru birourile „relocate” în maşină

Prin intermediul aplicaţiei ALD mobile, lansată la finalul anului trecut şi disponibilă pe iPhone, Android şi internet, ALD Automotive nu-şi doreşte decât să fie „de un real ajutor pentru şoferii aflaţi mereu în mişcare”. De altfel, potrivit şefului companiei, Shane Dowling, aplicaţia a fost special creată pentru birourile “relocate” în maşină, adică pentru acei şoferi care petrec mare parte din orele de muncă la voan, călătoresc foarte mult şi au nevoie în permanenţă de un consultant de încredere în legătură cu autovehiculul utilizat.

Este o aplicaţie de mobilitate, lansată în România ca parte a unui proiect internaţional. Le permite utilizatorilor să localizeze şi să contacteze cei mai buni furnizori de servicii, să identifice cele mai bune rute către aceştia şi asigură totodată o interacţiune facilă cu serviciul Customer Care. De asemenea, aplicaţia reprezintă o cale uşoară pentru a solicita diverse servicii – schimbarea anvelopelor, înlocuirea vehiculului, avizarea daunelor sau, pur şi simplu, pentru a trimite un feedback despre serviciile noastre”, punctează directorul general al ALD Automotiv, Shane Dowling.

Datorita acestor factori, acesta spune că, deşi a fost lansată de puţin timp, aplicaţia mobilă a fost bine primită de clienţi, fiind utilizată de numeroase companii, indiferent de domeniul în care activează. În plus, promite că, în timp, va fi dezvoltată prin adăugarea unor noi opţiuni.

Până atunci, însă, şeful ALD Automotive anunţă că în 2014 compania pe care o conduce va demara o serie de iniţiative cu scopul de a reduce impactul şoferilor asupra mediului înconjurător şi de a-i încuraja să adopte o atitudine mai prietenoasă cu acesta.

„Astfel de acţiuni vor veni în completarea serviciilor de consultanţă permanentă pe care o oferim clienţilor noştri în ceea ce priveşte flotele ecologice şi a cursului de condus defensiv. Acest curs are un impact pozitiv asupra mediului pe termen lung şi a fost extrem de apreciat în rândul clienţilor noştri. De asemenea, suntem în proces de dezvoltare a unei noi aplicaţii care va simplifica şi va eficientiza procesul de selecţie a maşinilor”, conchide Shane Dowling.

Servicii pentru utilizarea confortabilă a maşinii

Ca parte a Porsche Finance Group, compania de leasing operaţional Porsche Mobility şi-a conceput serviciile de administrare de flotă, în completarea produselor de finanţare şi asigurare, drept „un beneficiu nu doar pentru clientul companie, ci şi pentru angajaţii săi, conducătorii auto ai maşinilor achiziţionate”. Astfel, printre serviciile suplimentare destinate şoferilor se numără call-center pentru asistenţă rutieră, administrarea anvelopelor, managementul combustibilului, vehicul la schimb.

Toate aceste servicii fac mai simplă şi mai confortabilă utilizarea maşinii. La acestea se adaugă confortul psihic al faptului că şoferul ştie că beneficiază de asistenţă imediată în caz de evenimente nedorite în trafic ori în cazul în care maşina devine imobilă, că îşi poate continua călătoria fără întârzieri cu un vehicul de schimb în timp ce maşina lui este reparată”, explică Radu Manea directorul Diviziei Fleet Management Porsche Finance Group.

Potrivit acestuia, un alt exemplu al modului în care Porsche Finance Group vine în întâmpinarea conducătorilor auto este şi reţeaua internaţională de birouri Volkswagen Group, prin intermediul cărora clienţii beneficiază de aceleaşi servicii de calitate, la nivel internaţional.

„Oferim deja o gamă completă de servicii de management de flotă, dar structurăm şi personalizăm fiecare pachet de produse şi servicii conform exigenţelor fiecărui client. Ne străduim să menţinem entuziasmul şi satisfacţia clienţilor cu serviciile pe care le oferim, iar în acest sens punem în relaţia cu ei toată priceperea noastră şi know-how-ul pe ni le dau experienţa de atâţia ani pe această piaţă. De pildă, în acest moment ne concentrăm pe a aduce serviciile şi produsele noastre cât mai aproape de clienţi, facilitând un acces uşor şi confortabil al acestora, prin dispozitivele mobile”, subliniază directorul Diviziei Fleet Management Porsche Finance Group.

Ghidul conducătorului auto şi Cardul Clientului

Asistenţa acordată conducătorilor auto este pusă de către LeasePlan România pe acelaşi palier, ca importanţă, cu celelalte servicii de finanţare şi de administrare de flote.

Avem în vizor atât interacţiunea la nivel de persoane de decizie din partea clienţilor – care ţine de alegerea serviciilor, încheierea contractelor, administrarea flotelor, cât şi interacţiunea directă, aplicată, cu cei care operează efectiv maşinile noastre, respectiv, conducătorii auto. Este important să câştigăm încrederea acestui segment pentru că ei sunt cei care beneficiază direct de serviciile noastre, iar recomandarea venită din partea lor este un atu foarte important pentru noi”, precizează directorul general al LeasePlan Romania, Bogdan Apahidean.

În acest context, fiecare maşină LeasePlan are un Ghid al Conducătorului Auto, care oferă toate informaţiile despre serviciile LeasePlan contractate pentru autovehiculul respectiv. „Este un document uşor de folosit şi util, care ajută la simplificarea interacţiunii dintre conducătorul auto şi maşina pe care urmează să o conducă”, subliniază Bogdan Apahidean.

Tot un produs destinat utilizatorilor vehiculelor este şi Cardului de Client LeasePlan, ce oferă o serie de servicii care ţin, în primul rând, de siguranţa în trafic.

„Un astfel de serviciu este sistemul de asistenţă rutieră pe care îl oferim clienţilor noştri, non stop. În cazul unui incident în trafic, un reprezentant LeasePlan va prelua apelul şi va asigura atât transportul pasagerilor, cât şi preluarea autovehiculului pe platformă, până la cel mai apropiat service. Serviciul este disponibil în România şi pe tot teritoriul Uniunii Europene”, explică Bogdan Apahidean, care adaugă şi faptul că un al aspect important pentru clienţi este modul în care LeasePlan România se ocupă de managementul flotelor. „Coordonarea şi programarea reviziilor periodice şi gestionarea operaţiunilor legate de schimbul sezonier de anvelope se fac prin call-center, evitând astfel aglomerarea şi pierderea inutilă de timp”, punctează acesta.

Din nevoia de a oferi clienţilor informaţii în timp real, compania a lansat şi aplicaţia pentru mobil ”LeasePlan Romania”. Potrivit şefului companiei, în spiritul ”it’s easier to leaseplan”, aplicaţia ajută utilizatorii, printre altele, să primească notificări şi alerte, să găsească cea mai apropiată unitate de service, să obţină documentele necesare pentru o călătorie cu maşina în străinatate, să solicite asistenţă în orice situaţie.

Tot ca parte a susţinerii, prin produse şi servicii, a conducătorilor auto, Bogdan Apahidean punctează şi rolul chestionarelor online şi al studiilor de satisfacţie.

„LeasePlan îşi păstrează titlul de lider prin standardele relaţiilor pe care le avem cu cei care ne sunt clienţi. Suntem acel partener serios, profesionist, sincer, care vine mereu cu soluţii. Mă gândesc acum, în primul rând, la conducătorii auto, cei care folosesc zi de zi produsele şi serviciile noastre. LeasePlan România transmite periodic chestionare online privind gradul de satisfacţie faţă de operaţiunile de întreţinere şi reparaţii sau în privinţa furnizării autovehiculului de înlocuire. În plus, derulăm anual studii de satisfacţie la nivelul persoanelor decidente din cadrul companiilor partenere – Customer Loyalty Survey şi la nivelul utilizatorilor – Driver Satisfaction Survey”, conchide directorul general al LeasePlan România.

Proiecte pentru 2014 la Arval Romania

Unul dintre proiectele strategice ale Arval în 2014 este dezvoltarea programului Driver Care, prin care compania își propune îmbunătățirea relației directe cu utilizatorii vehiculelor. „În a doua parte a anului vom lansa câteva aplicații inovative orientate către crearea unor experiențe unice ale utilizatorilor”, afirmă directrorul general al companiei, Dan Boiangiu.

(Articol apărut în revista AutoExpert Flote, luna mai 2014)

Adaugati comentariu