Advertisement

ford
Home Piaţa auto Mazda şi Ford au pus capăt parteneriatului care a durat 36 de ani

Mazda şi Ford au pus capăt parteneriatului care a durat 36 de ani

Producătorul auto nipon Mazda Motor Corp şi compania americană Ford au încheiat alianţa lor de 36 de ani, dar vor continua să lucreze împreună la producţia unor modele.

Ford a vândut în perioada aprilie – septembrie restul participaţiei de 2,1% pe care o mai deţinea la Mazda, finalizând procesul de ieşire din acţionariatul companiei nipone început în timpul crizei din 2008, au declarat reprezentanţii Mazda.

În 1979, Ford a achiziţionat 25% din Mazda, iar apoi şi-a majorat participaţia la 33,4%, în 1996.
Companiile vor continua sa lucreze împreuna la productia unor autoutilitare la fabrica lor comuna din Thailanda, precum si la vehiculele produse în fabricile din Taiwan si Africa de Sud, au anuntat reprezentantii companiei nipone.

Ford Motor a raportat recent cresterea profitului în trimestrul trei din 2015, datorita performantei record din America de Nord.

Profitul net a urcat la 1,9 miliarde de dolari în perioada iulie – septembrie 2015, de la 1,1 miliarde de dolari în trimestrul trei din 2014. Câstigul pe actiune dupa plata taxelor, excluzând elementele exceptionale, a fost de 0,45 dolari, sub estimarile analistilor.

Al doilea producator auto din SUA a reafirmat ca se asteapta la un profit înainte de taxe de 8,5 – 9,5 miliarde de dolari în acest an, iar marjele de profit din America de Nord vor fi în partea superioara a precedentei estimari, de 8,5% – 9,5%.

În primele noua luni din acest an, marja de profit a Ford în America de Nord a fost de 9,9%, în timp ce General Motors a raportat o marja de profit de 10,5%. De asemenea, profitul înainte de taxe al Ford în America de Nord s-a ridicat la 2,7 miliarde de dolari iar în afara regiunii Ford a înregistrat pierderi înainte de taxe de 340 milioane de dolari, desi pierderile din Europa si America de Sud s-au atenuat.

Veniturile au urcat la 38,1 miliarde de dolari în trimestrul trei din acest an, în crestere cu 3,2 miliarde de dolari fata de perioada similara din 2014.

În România, Ford a demarat productia la fabrica din Craiova în 2012, odata cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici si prima masina româneasca de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început sa produca la Craiova si motorul EcoBoost.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Mazda, investiții de 10,02 miliarde de dolari până în 2030

Producătorul auto japonez Mazda Motor a declarat marți că va ține sub...

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

Renault revizuiește Megane E-Tech Electric

Renault a prezentat Mégane E-Tech Electric revizuit, care poate fi comandat imediat....

AutoturismePiaţa auto

Noul Subaru Forester e-BOXER debutează în România

Noua generație Subaru Forester a debutat, oficial, pe piața din România. Este...

AutoturismePiaţa auto

KGM Rebranding: SsangYong devine acum KGM

Divizia de distribuție a grupului maghiar AutoWallis a anunțat oficial schimbarea numelui...