Marea Britanie va subvenţiona achiziţia a 600.000 de noi vehicule. Ce şanse au cele pe benzină şi motorină

Industria auto din Marea Britanie poartă discuţii confidenţiale cu Guvernul în legătură cu aprobarea unei scheme de înnoire a parcului auto naţional în valoare de 1,5 miliarde de lire sterline sau a unui „pachet de stimulare a pieţei”, care să includă şi achiziţia vehiculelor diesel şi pe benzină, în condiţii de egalitate cu maşinile "verzi", relatează cotidianul The Guardian.
Marea Britanie

Planurile analizate de industria auto şi Guvernul de la Londra iau în considerare acordarea unei prime de 2.500 de lire sterline la achiziţia unei maşini noi, fondurile urmând a fi acordate pentru un număr de 600.000 de vehicule.

Deşi o serie de lideri politici şi oameni de afaceri au cerut ca măsurile de sprijin post-coronavirus acordate industriei ar trebui să ţină cont de obiectivele de mediu, industria auto din Marea Britanie consideră că trebuie respectat principiul-cheie conform căruia schemele de stimulare să fie aplicate în mod egal tuturor.

Potrivit unui document analizat în premieră de cotidianul The Guardian, Asociaţia britanică a producătorilor şi dealerilor auto – SMMT a transmis Guvernului că schema trebuie „să sprijine întreaga piaţă, nu doar să favorizeze în mod disproporţionat anumite segmente sau tehnologii, dată fiind natura diversă a producţiei auto din Marea Britanie”.

În timp ce guvernul forţează industria să adopte rapid tehnologiile „verzi” pentru îndeplinirea obiectivului de emisii zero, peste 90% din autoturismele vândute anul trecut au avut motoare pe benzină sau pe motorină. Cei mai mari constructori auto din Marea Britanie, precum Jaguar Land Rover, produc în continuare vehicule diesel, deşi cota de piaţă a acestora a scăzut de la aproximativ jumătate din vânzările de maşini noi la aproximativ un sfert, pe fondul scandalului Dieselgate, a temerilor populaţiei legate de consecinţele poluării asupra sănătăţii şi a modificării politicii fiscale.

Într-o scrisoare trimisă în luna mai cancelarului, Rishi Sunak, şi ministrului Afacerilor, Alok Sharma, directorul executiv al SMMT, Mike Hawes, pledează şi pentru subvenţionarea maşinilor noi convenţionale, subliniind că „beneficiul principal va fi repornirea industriei auto şi a economiei”.

 

CITEȘTE ȘI:

Drumurile şi parcările publice vor fi degajate mai rapid de maşinile abandonate

Starea de alertă ar fi putea fi menținută și după 15 iunie. Avertismentul ministrului Sănătății

Cât au plătit românii din amenzile date în perioada stării de urgenţă

 

Adaugati comentariu