Cea mai mare pondere a celor mai noi autoturisme dintre statele membre ale UE a fost înregistrată, la sfârșitul lui 2020, în Luxemburg, unde 22% din toate mașinile înmatriculate aveau o vechime de 2 ani și mai puțin, arată datele Eurostat.
Ponderi mai ridicate a autoturismelor noi, cuprinse între 16% și 17%, au fost raportate și de Franța, Austria, Irlanda, Belgia și Suedia (toate între 16% și 17%).
Totodată, cea mai ridicată pondere a autoturismelor cu o vechime între doi şi cinci ani se înregistra în Luxemburg şi Irlanda (ambele cu 28%) şi în Belgia (24%).
Pe de altă parte, potrivit Eurostat, cea mai ridicată pondere a autoturismelor cu o vechime de 20 de ani sau mai mult se înregistra în Polonia (40%), Estonia (33%) şi Finlanda (28%).
Combinând cele două categorii care conţin cele mai vechi automobile, cea mai ridicată pondere a autoturismelor cu o vechime de peste 10 de ani era în Lituania (81%), România (80%) şi Polonia (78%), spre deosebire de nivelul redus din Luxemburg (24%), Irlanda (29%) şi Belgia (32%).
În ultimii ani, diverse ţări au oferit programe pentru sprijinirea achiziţiilor de maşini noi cu emisii scăzute, pentru înlocuirea autoturismelor vechi. Scopul general al acestor programe esre reînnoirea flotei auto cu automobile cu emisii scăzute, în timp ce este stimulată economia. Totuşi, reînnoirea flotei auto a fost afectată de restricţiile impuse în pandemie şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare.
CITEȘTE ȘI:
Afacerile din comerţul cu autovehicule au crescut cu 4,5% în primele 6 luni
Comentați?