Lotul Târgu Mureş – Ungheni, parte din Autostrada Transilvania, ar putea fi finalizat în decembrie


Lotul Târgu Mureş – Ungheni este în execuţie după licitaţia câştigată de Strabag în luna mai 2020, finalizarea sa fiind stabilită contractual în primăvara viitoare. Valoarea contractului este de 192 milioane de lei (fără TVA). Lucrările la acest segment au început, de fapt, în urmă cu 6 ani, dar contractul iniţial, încheiat cu asocierea Lemacons & Vega 93 & Arcada, a fost reziliat din cauza CNAIR, care nu şi-a făcut treaba. Ulterior, lotul a fost reintrodus într-o licitaţie care s-a finalizat după 4 ani.
Reprezentanţii Asociaţiei au menţionat că, din cauza lungimii mici, „ciotul nu rezolvă decât probleme de trafic locale, însă el este foarte important din alt punct de vedere: a fost construit practic într-un an şi jumătate”.
„Trăim în ţara unde autostrăzile se execută în 7 ani (A10 Sebeş-Turda 1 şi 2), ori contractele sunt reziliate poate chiar de trei ori (A3 Chiribiş-Biharia), ori reziliate abuziv (A1 Lugoj-Deva 2 unde fostul ministru Cuc şi fostul director CNAIR Ştefan Ioniţă sunt direct responsabili pentru despăgubirea de 236 milioane de lei plătită de români). Aşadar, putem spune că acest proiect este un succes relativ, primul constructor după era Bechtel renunţând după ce CNAIR a întârziat nepermis rezolvarea birocraţiei”, au arătat aceştia.
Conform Asociației Pro Infrastructura, în momentul semnării actualului contract de execuţie întreg traseul era expropriat, avizele şi acordurile necesare erau fost obţinute şi a existat autorizaţie de construire valabilă. „Nu am avut parte de ridicolele „surprize neidentificate” pe traseu: cimitire, fabrici sau lilieci”, au adăugat reprezentanţii Asociaţiei.
Ei au transmis CNAIR „să repete lecţiile bune învăţate din acest proiect pe toate autostrăzile viitoare şi în special pe Autostrada A7 Ploieşti-Siret, acolo unde viitorii antreprenori doar vor executa lucrările, proiectul tehnic fiind livrat de CNAIR la licitaţie”.
Lotul Târgu Mureş – Ungheni face parte din tronsonul 1C Sighişoara – Ogra, format din trei secțiuni: 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş ( 43,54 km), cu documentația supusă revizuirii, 1C2 Târgu Mureş – Ungheni, în execuție și 1C3 Ungheni – Ogra (10,1 km), în circulație din decembrie 2018.
Autostrada Transilvania va avea o lungime totală de 416 km, dar acum se circulă doar pe aproximativ 88,5 de km.
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura
CITEȘTE ȘI:
Programul Rabla Plus. 9.750 de cereri pentru mașini electrice şi hibrid înregistrate deja în 2021
Ministerul Finanțelor nu are încă soluție pentru o taxă auto aplicată mașinilor poluante