Documentaţiile pentru licitaţiile destinate realizării a două drumuri expres au fost transmise de către CNAIR la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), în vederea validării. Cele două drumuri expres sunt Brăila – Galaţi şi Craiova – Piteşti (Tronson 4).
Potrivit CNAIR, după finalizarea validării de către ANAP, contractele pentru construcţia celor două drumuri expres vor fi postate pe platforma de achiziţii publice, SICAP, pentru ofertare.
În cazul Drumului Expres Brăila – Galaţi, contractul presupune proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Drumului Expres Brăila – Galaţi, în lungime de 11 km.
Durata de realizare este de 34 luni, din care 10 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor.
Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanţi până la maxim 10 ani.
Pentru Drumul Expres Craiova – Piteşti, Tronson 4, CNAIR se află la a doua tentativă de realizare, ca de altfel şi pentru Tronsonul 3. Primele licitaţii au fost lansate în iulie 2017, dar au fost contestate, iar statul a pierdut în instanţă. Din nefericire (pentru şoferii care circulă între Craiova şi Piteşti), CNAIR nu a aşteptat decizia Tribunalului şi a deschis ofertele. Licitaţiile au fost anulate şi astfel s-au pierdut mai bine de 2 ani.
Pentru Tronsonul 4, obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Drumului Expres Craiova – Piteşti, Tronsonul 4, în lungime de 31,88 km. Viitorul Drum Expres se va desfăşura pe teritoriul judeţului Argeş, străbătând următoarele unităţi administrativ-teritoriale: Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni şi Oarja.
Durata de realizare a acestui contract este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor.
Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanţi până la maxim 10 ani.
Drumul Expres Craiova – Piteşti este împărţit în patru tronsoane:
- Tronsonul 1, km 0 + 000 – Km 17+700 (jud. Dolj);
- Tronsonul 2, lot 1, Km 17+700 – Km 36 + 200 (jud.Olt); lot 2 – Km 36+200 – Km 57+ 550 (jud.Olt);
- Tronsonul 3, km 57 + 550 – Km 89 + 300 (jud. Olt);
- Tronsonul 4, km 89 + 300 – Km 121 + 115 (jud. Argeş).
Pentru Tronsonul 1 a fost semnat în luna decembrie 2018, între CNAIR şi compania italiană Tirrena Scavi, contractul de proiectare şi execuţie, în valoare de 358.179.480, 69 lei fără TVA, având o perioadă de proiectare de 12 luni, respectiv pentru execuţie de 24 luni.
„Pentru acest tronson, CNAIR a emis Ordinul de începere pentru activitatea de proiectare în data de 27 decembrie 2018. Antreprenorul a înaintat către CNAIR Proiectui tehnic pentru sectorul cuprins între Km 10 + 000 – Km 17 + 700, iar acesta a fost aprobat de către Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR în data de 17 mai 2019. Pentru sectorut cuprins între Km 0 + 000 – Km 10 + 000 proiectul tehnic se află în lucru, urmând a fi finalizat de către antreprenor în perioada următoare”, arată reprezentanţii Ministerului Transporturilor (MT).
Aceştia arată că pentru Tronsonul 2, au fost semnate în luna decembrie 2018, între CNAIR şi Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, contractele de proiectare şi executie atât pentru lotul 1, cât şi pentru lotul 2. Valoarea contractului pentru lotul 1 este de 661.452.009,54 lei fără TVA, iar pentru lotul 2 de 792.189.981,56 lei fără TVA. Pentru ambele contracte, perioada de proiectare este de 12 luni, respectiv pentru execuţie de 24 luni.
„CNAIR a emis atât pentru lotul 1, cât şi pentru lotul 2 Ordinul de începere pentru activitatea de proiectare în data de 21 februarie 2019. Pentru ambele loturi antreprenorul a transmis către CNAIR Proiectul Tehnic în data de 25 februarie 2019, acesta fiind aprobat de către CTE CNAIR în data de 27 februarie 2019”, explică oficialii MT.
Conform termenelor contractuale, aceştia preconizează că tronsonul 1 şi tronsonul 2 (lot 1 şi lot 2), vor fi date în folosintă până cel târziu la finele lunii decembrie 2021.
„Menţionăm că, la această dată, CNAIR este în grafic cu implementarea contractelor de Proiectare şi execuţie aferente Tronsonului 1 şi Tronsonutui 2 (lot 1 şi lot 2), mai mult decât atât, unele termene contractuale fiind devansate”, precizează Ministerul Transporturilor într-un document transmis Camerei Deputaţilor.
Pentru Tronsonul 3, documentaţia pentru lansarea procedurii de achiziţie publică este în curs de elaborare.
CITEŞTE ŞI:
Cum reorganizează Primăria Capitalei circulaţia în Piaţa Unirii
Comentați?