Licitație lansată pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă. Cât va costa

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitaţia pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă, valorea estimată a contractului fiind de 81 milioane de lei.
Cernavodă

Potrivit CNAIR, în criteriile de atribuire a contractului preţul are o pondere de 78%, experienţa managerului de proiect, de 10%, iar perioada suplimentară de garanţie a lucrărilor (până la 60 luni) faţă de garanţia minim acceptată a lucrărilor, de 12%.

Conform contractului, durata de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni, iar a perioadei de garanţie, de 36 de luni.

Finanţarea lucrărilor de Reabilitare a Podului de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, la km 157+600 va fi realizată din fonduri europene prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020

Pentru a putea participa la licitaţie, ofertanţii trebuie să demonstreze că cifra de afaceri totala medie anuala pe ultimii 3 ani (2017, 2018, 2019) a fost de minim 38,5 milioane de lei. Totodată, ofertanţii trebuie sa fi dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari similare in valoare cumulata de minim: 38,5 milioane de lei fara TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 23 noiembrie 2020.

Procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta unei clauze suspensive, conform căreia procedura va fi anulata in cazul in care pana la data semnarii contractului nu sunt asigurate creditele de angajament si creditele bugetare necesare.

Lucrarile ar putea incepe anul viitor, in conditiile in care CNAIR reuseste sa obtina finantarea europeana, sa lanseze procedura de achizitie si sa aleaga antreprenorul.

„O estimare realista este ca in martie-aprilie anul viitor sa avem procedura lansata si cu constructor pe ea. Vor intra in reabilitare Podul de la Cernavoda si Fetesti, adica bratul Borcea si Dunare, inclusiv viaductele de acces. Vor fi restrictii catre mare, pentru ca sunt lucrari care nu pot fi amanate, tablierele de metal se degradeaza si au fost facute lucrari foarte slabe, adica nu au fost structurale”, preciza, în luna iunie, Ovidiu Barbier, directorul adjunct al CNAIR.

Potrivit acestuia, podurile dunarene nu au beneficiat de lucrari de reabilitare din anul 1987 si acum exista posibilitatea de a fi obtinuta finantare europeana.

„Podurile dunarene sunt podurile la care din 1987 nu au fost facute niciun fel de lucrari, doar intretinere curenta marunta. Sunt lucrarile emblematice ale Romaniei. Reabilitarea a 2,6 kilometri de viaducte si poduri dunarene este o lucrare impresionanta si care pentru Romania inseamna enorm de mult. Aceste poduri vor avea toate elementele moderne ale unor poduri si structuri de metal care exista in lume”, mai arata reprezentantul CNAIR.

 

CITEȘTE ȘI:

Construcția Autostrăzii de Centură Sud a Capitalei va începe în acest an

Barometrul Urban 2020. Doar 29% dintre orășeni preferă transportul public

 

 

Adaugati comentariu