Licitația pentru Autostrada Ploieşti-Buzău va fi lansată în luna mai

autostrada

În condițiile în care Studiul de Fezabilitate și Studiul geotehnic au fost finalizate, licitația pentru construcția tronsonului Ploieşti-Buzău, parte din Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani, va fi lansată în luna mai, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Potrivit sursei citate, după aprobarea documentelor de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), preconizată pentru marţi, ulterior în cursul acestei săptămâni va fi obţinut şi acordul de mediu pentru acest segment.

„Calendarul pe care l-am anunţat rămâne valabil: în mai, începem licitaţia pentru execuţia tronsonului, lung de 63 de km, care cuprinde 6 noduri rutiere, 42 de poduri şi viaducte, 4 parcări securizate şi 159 de hectare de perdele forestiere. Acesta este un proiect din „noua generaţie” pregătită de CNAIR, unde toată partea de proiectare este pusă la punct înainte de lansarea licitaţiei pentru execuţie. Astfel, vom avea exproprierile făcute la zi, toate avizele, studiile geotehnice şi acordurile necesare – astfel încât să putem începe lucrările în teren de îndată ce semnăm contractul de execuţie”, a precizat Cătălin Drulă.

Traseului este impartit in trei tronsoane:

  • Tronsonul 1: Dumbrava – Mizil – 20,6 km;
  • Tronsonul 2: Mizil – Stilpu (km 49+350) – 28,35 km;
  • Tronsonul 3: Stilpu (km 49+350) – Municipiul Buzau – 13,9 km.

Traseul viitoarei sosele rapide Ploiesti – Buzau se desprinde din Autostrada A3, la km 53, in dreptul localitatii Dumbrava, prin intermediul unui nod rutier, care asigura o viteza de circulatie de 80 km/h.

Dupa desprinderea de nodul rutier, traseul traverseaza calea ferata Ploiesti – Urziceni si DJ 101F (Dumbrava – Ciupelnita). Se continua pe directia Nord-Est, traversand raul Cricovul Sarat si DN 1D. Traseul traverseaza apoi Valea Rayboiului si DJ 102N (Colceag – Parepa-Rusani). La km 21, autostrada se intersecteaza cu DJ 100C (Condurata – Fulga de Sus), unde este prevazut un alt nod rutier, prin care se va face legatura cu orasul Mizil si cu celelalte localitati din zona.

La km 30 este granita dintre judetele Prahova si Buzau, in continuare traseul intalnind DJ 103R (Gageni – Vintileanca) si paraurile Naianca si Sarata. Apoi, la intersectia autostrazii cu DJ 203C (Pietroasele – Movila Banului), se va realiza un alt nod rutier, prin care se va asigura accesul la localitatile din jur si catre zona viticola Dealu Mare, una dintre cele mai importante zone viticole din tara.

Autostrada Ploieşti-Buzău va travesra Valea Leonteasa si va intersecta DJ 203G (Stilpu – Pietrosu), tronsonul 2 urmand sa se inceeie in dreptul Padurii Spataru.

In continuare, traseul ocoleste Padurea Spataru si localitatea Grosani prin partea de nord, traversand apoi paraul Calmatui.

La intersectia cu DN2, in nordul localitatii Spataru, este prevazut un alt nod rutier, iar la cea cu DN 2B (Buzau – Braila) si DJ 203D vor fi construite pasaje peste autostrada.

Traseul traverseaza apoi calea ferata Buzau – Braila si DN 2B prin intermediul unui pasaj, zona in care se prevede realizarea unui alt nod rutier, care marcheaza finalul traseului.

Autostrada Ploieşti-Buzău face parte din reteua europeana TEN-T Core (Centrala), sectiunea care conecteaza sudul tarii cu regiunea NE, regiunile istorice Moldova si Bucovina, dar si cu Ucraina si Republica Moldova.

Pentru autostrada, viteza de proiectare este de 140 km/h, iar pentru nodurile rutiere, in functie de tipul acestora, de 60 km/h si de 80 km/h.

Autostrada Ploiesti – Buzau este primul tronson din cele patru ale viitoarei Autostrazi A7 Ploiesti – Pascani. Aceasta se va continua cu inca doua drumuri expres, Pașcani-Suceava și Suceava – Siret, până la granița cu Ucraina.

 

CITEȘTE ȘI:

Tronsonul 1 de pe Autostrada Sibiu-Piteşti, construit în proporție de 35%

Afacerile din comerţul auto-moto, în creștere cu 6,8% în luna ianuarie

Volkswagen vrea să construiască şase fabrici de baterii pentru automobile electrice

 

 

Adaugati comentariu